Świat barbarzyński

Co myślisz o tym pomyśle?

  • Bardzo dobry pomysł, zagrałbym na takim świecie!

    Głosy: 104 62,7%
  • Wymaga doszlifowania, ale bardzo fajny eksperyment

    Głosy: 50 30,1%
  • A idź pan z tym...

    Głosy: 9 5,4%
  • Nie mam zdania

    Głosy: 3 1,8%

  • W sumie głosujących
    166
Wynik reakcji
2.228
Troszeczkę sobie debatowaliśmy na FO s133 na temat sposobu na stworzenie troszkę większego serwera nie zamykającego się w czterech kontynentach z ogryzkami. Kolega @Ochrona Wioski rzucił pomysł stworzenia świata fabrycznie wypełnionego wioskami barbarzyńskimi. Moja propozycja brzmi następująco:
- świat zapełniony na przestrzeni wielokrotności czwórki (czyli 16 kontynentów, 48 to już by było chyba za dużo) wioskami barbarzyńskimi na start
- prędkość 2 oraz obniżona cena monet
- Po wstępnym logowaniu niemożliwe przenosiny tak jak na s131 czy 133, ale plemiona spawnią się losowo na tych 16 kontynentach, a nie tak jak obecnie, na czterech i to głównie w centrum (nie wiem, czy jest to możliwe do osiągnięcia ze strony technicznej, ale przypuszczam, że po pewnych przeróbkach tak), choć z drugiej strony skoro nie opłacałoby się ściągać darm, to można i zostawić możliwość przenosin
- farma może być, choć nie musi
- zasięg szlachty mocno spiłowany (o ile to możliwe, to najlepiej do okolic 15-20h moim zdaniem, w przeciwnym wypadku będą dziwne akcje się działy, choć 40h 50min też może tragedii nie spowoduje)
- barbarki rozwijające się do 1000-2500 pkt (3000 to już za dużo moim zdaniem przy tej prędkości)
- limit członków plemienia 20-40 (widziałem, że w innym temacie Poxop proponował blokadę tygodniową nie pozwalającą przez ten czas zmienić plemienia po wyjściu i to mogłoby w sumie być, jeśli da się to zastosować, ale wtedy limit ustaliłbym na 60-80)
- nieco inny czas wypuszczenia: dodatkowe dwa bądź cztery miesiące pauzy po wypuszczeniu poprzedniego, żeby uzbierało się trochę więcej graczy już na starcie
- wsparcie dla członków plemienia, fajnie by było, gdyby po dojściu do nowego plemienia deff nie mógł kursować w obie strony przez ustalony czas (24/48h)
- łucznicy włączeni, osady koczownicze w sumie też
- morale włączone na podstawie punktów i stażu gry na świecie
- kościół brak
- taki świat byłby wypuszczany nie częściej niż raz na rok

Generalnie propozycja oparta jest przede wszystkim na tych 16 kontynentach, pozostałe ustawienia proponowanej konfiguracji wymyśliłem sam. Prędkość to mus, bo co to za frajda półtorej miesiąca budować wieś na szarym kontynencie, zmniejszona cena monet sprawi, że barbki nie będą uciążliwym przeciwnikiem. Zasięg szlachty musi być niski, inaczej będzie trochę za dużo kombinowania jak dla mnie, bo przeciwnik będzie mógł władować się akcją w barbarki po drugiej stronie świata. Barbki z kolei muszą się rozwijać, żeby ich przejmowanie było opłacalne. Limit członków gdyby był tak niski i obwarowany tyloma utrudnieniami totalnie utrudniłby grę na tysiąc członów. Myślę, że to najlepsze możliwe ustawienia, o ile da się to naturalnie zrobić :) Zapraszam do dyskusji.
 

sordes16

Miecznik
Wynik reakcji
78
pomysł fajny
Ja proponowałbym bez farmienia.
Rycerz z tym fajnym nowym rozwojem umiejętności.
Flagi włączone.
Za to bez przyspieszania wszystkiego za punkty premium.
 

Deejjay Monster

Zwiadowca
Wynik reakcji
159
Jak dla mnie świetna sprawa

według mnie przy wyjściu takiego świata nasza gra powinna dostać reklamę
Aktualnie trwa reklama traviana u kilku większych youtuberow to czemu nie zrobić tego z plemionami?
Chciałbym aby na start wbilo minimum te 30tyś ludzi juz pierwszego dnia ;)

A jesli nie stać na reklamę na youtube u kilku dużych osób to zawsze można zrobic zbiórkę pieniędzy ;)
 

JoteSKa

Karczmarz
Wynik reakcji
5.593
Albo male plemiona, albo wrecz solo start i grajmy z tymi ktorych nam przydzieli w okolicy :)

Ooo
I to jest bardzo dobry patent by nie wbijać ekipami tylko grać jako nowe projekty, bo wiadomo że i tak trafimy na znajomego ale byłby to świat bez dyplomacji układanej już na przedwstępnym tylko w trakcji się będzie klarować
 

DeletedUser180750

Guest
Jestem za, ale bez farmy i z uwagi na wielkość świata i fakt, że jest już stosunkowo mało graczy, to zasięg szlachty do 200 pól, prędkość 2,5, kościoły i oczywiście 50 ms :) Dodatkowo obecność specjalnych wiosek barbarzyńskich o podwyższonych statystykach.
 

DeletedUser197005

Guest
bardzo fajny pomysł, na pewno się na nim pojawie, powodzenia :)
 

BulwaZaglady

Szlachcic
Wynik reakcji
8.558
Ja też uważam, że trochę urozmaicenia się przyda.
Niestety ale większość graczy - kończy i już nie wraca. Coraz to nowsze światy są mniejsze i za przeproszeniem jeżeli byśmy chcieli grać na takich to poszlibyśmy na Special albo na Szybkie. Myślę, że pora trochę odejść od odgórnych schematów i coś zmienić bo jak tak dalej pójdzie to niestety, ale za 2 lata czy też za 3 lata będziemy mogli wszyscy zmieścić się na jednym kontynencie, a świat będzie trwał nie dłużej niż 3 miesiące.
Pytanie czy ktoś się odważy zrobić ten ruch, aby chociaż spróbować reanimować plemiona.
 

DeletedUser17701

Guest
Pomysł na tak, kwestia tego czy Kmicic i reszta mogą robić jakieś projekty sami czy wszystko jest odgórnie narzucone przez Niemcy ...
 

hombre

Topornik
Wynik reakcji
65
Fajny pomysł, ale nie wiem czy nie zmieniłbym trochę koncepcji samego startu. Mam na myśli to, że plemiona wyrzucone w samym centrum byłby w gorszej sytuacji niż są obecnie (na światach wyglądających jak te najnowsze), tzn. miałyby jeszcze dalej do obrzeży. Rozwijając - dużo zależałoby od szczęścia i najłatwiej miałyby plemiona wyrzucone najbliżej obrzeży. Jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi na myśl to takie, ze światy by się nie poszerzały (np. rekrutacja dość szybko zamknięta), tak aby dostęp do obrzeży dawał mniej benefitów.
 
Wynik reakcji
2.228
Brakuje mi tych światów od 0 do 99 kontynentu. Kiedyś to były światy, a teraz ledwo co 4 kontynenty.
Oczywiście jestem na tak, dopracujcie plan i lecim z tematem :)

A potrafisz nam może technicznie jako operator powiedzieć, czy coś z powyższych z powodów technicznych odpada? Bo to by było bardzo pomocne ;) No i fajnie by było jakbyś zwrócił dodatkowo uwagę kolegów z Supportu, żeby też się wypowiedzieli, bo myślę, że taka próba reanimacji gry również Wam jest na rękę.

Jak dla mnie świetna sprawa

według mnie przy wyjściu takiego świata nasza gra powinna dostać reklamę
Aktualnie trwa reklama traviana u kilku większych youtuberow to czemu nie zrobić tego z plemionami?
Chciałbym aby na start wbilo minimum te 30tyś ludzi juz pierwszego dnia ;)

A jesli nie stać na reklamę na youtube u kilku dużych osób to zawsze można zrobic zbiórkę pieniędzy ;)

Myślę, że niektórzy youtuberzy zgodzą się za samą zasadę wzajemności, oni reklamują Plemiona, a w zamian pojawiają się jakieś reklamy ich kanałów czy coś w ten stronę. Na pewno nie najwięksi, bo miliony już w tą grę nie grają, ale tacy średniej wielkości owszem.

Jestem za, ale bez farmy i z uwagi na wielkość świata i fakt, że jest już stosunkowo mało graczy, to zasięg szlachty do 200 pól, prędkość 2,5, kościoły i oczywiście 50 ms :) Dodatkowo obecność specjalnych wiosek barbarzyńskich o podwyższonych statystykach.

A ja bym poszedł odwrotnie: dość duży przedział na klina (150-200ms) i bez kościoła. Ten świat ma przede wszystkim być rozreklamowany, żeby wielu ludzi startowało, kościół tych ludzi będzie odpychać, bo jest moim zdaniem zbyt upierdliwy dla nowego gracza. No i duży przedział na klina, bo przy mniejszym przewagę mają ci najlepsi. Skoro chcemy osiągnąć efekt choćby trochę zbliżony do masowości to muszą to być ustawienia możliwie najprostsze, takie które delikatnie wciągną gracza na dłużej.

Ja też uważam, że trochę urozmaicenia się przyda.
Niestety ale większość graczy - kończy i już nie wraca. Coraz to nowsze światy są mniejsze i za przeproszeniem jeżeli byśmy chcieli grać na takich to poszlibyśmy na Special albo na Szybkie. Myślę, że pora trochę odejść od odgórnych schematów i coś zmienić bo jak tak dalej pójdzie to niestety, ale za 2 lata czy też za 3 lata będziemy mogli wszyscy zmieścić się na jednym kontynencie, a świat będzie trwał nie dłużej niż 3 miesiące.
Pytanie czy ktoś się odważy zrobić ten ruch, aby chociaż spróbować reanimować plemiona.

Francuskie plemiona obecnie się mieszczą na kontynencie, wiem, bo w kilka osób na wiosnę się logowaliśmy z ciekawości. Według mnie póki mamy te 4 kontynenty na świat mamy szanse na cofnięcie trendu, pomimo, że jest już dość późno.
Prosta kalkulacja, Support nic nie straci, a może zyskać, więc myślę, że się mogą odważyć. Choćby po temu, że nawet jeśli świat nie będzie spektakularnym sukcesem, to Niemcy zapewne docenią naszych za kreatywność i same chęci.

Fajny pomysł, ale nie wiem czy nie zmieniłbym trochę koncepcji samego startu. Mam na myśli to, że plemiona wyrzucone w samym centrum byłby w gorszej sytuacji niż są obecnie (na światach wyglądających jak te najnowsze), tzn. miałyby jeszcze dalej do obrzeży. Rozwijając - dużo zależałoby od szczęścia i najłatwiej miałyby plemiona wyrzucone najbliżej obrzeży. Jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi na myśl to takie, ze światy by się nie poszerzały (np. rekrutacja dość szybko zamknięta), tak aby dostęp do obrzeży dawał mniej benefitów.

Tak i nie: jeśli nowi gracze faktycznie by się logowali i rzucałoby ich coraz bliżej obrzeży, to byłoby to podobne do sytuacji ze światów starszych. Ekipy z centrum zawsze tam szukały sobie kolegów na obrzeżach, przynajmniej na tych na których ja grałem. Długo otwarta rekrutacja to właśnie podstawa tego planu bo mamy w kontrolowany sposób uzyskać w efekcie większy serwer z większą ilością ludzi i trochę niższą dynamiką niż obecne światy.
 

DeletedUser197587

Guest
Podoba mi sie ta koncepcja, chętnie bym zagrał i zobaczył chociaż testowo jak taki świat wypali.
Miejmy nadzieje, że uda sie przeforsowac projekt gdzieś wyżej :)
 

DeletedUser182378

Guest
Pomysł na tak, kwestia tego czy Kmicic i reszta mogą robić jakieś projekty sami czy wszystko jest odgórnie narzucone przez Niemcy ...
Właśnie raczej mamy narzucone, możemy dokonywać sugestii, jako że jesteśmy właśnie łącznikiem, między graczami a "centralą".
Ankieta cieszy się sporą popularnością (ponad 80 głosów w nieco ponad 24h), więc ciężko obok tego przejść obojętnie.

Wioski barbarzyńskie z punktu widzenia technicznego mają określony współczynnik "na gracza" - jeśli kiedyś graliście na szybkich, mogliście zauważyć, ze w opisie rund pojawia się coś takiego jak "ilość wiosek barbarzyńskich na gracza". Na normalnych światach jest to zwykle coś w okolicach 0.05-0.015? Na szybkich, gdzie jest docelowo mniej graczy, na aktualnej rundzie jest np 4 wioski na gracza.

Eksperymentowanie z ustawieniami jest znacznie prostsze jeśli mówimy o specjalu lub światach szybkich, tutaj mamy praktycznie wolną rękę.
W przypadku takiego pomysłu co do nowych światów - możemy go jedynie przekazać.
 

JoteSKa

Karczmarz
Wynik reakcji
5.593
Mam na myśli to, że plemiona wyrzucone w samym centrum byłby w gorszej sytuacji niż są obecnie (na światach wyglądających jak te najnowsze), .

Dlatego fajnym rozwiązaniem byłoby losowe rozmieszczenie graczy - powiedzmy świat by miał 16/24 kontynentów bez rozrostu i na starcie lądujesz albo blisko środka albo gdzieś na obrzeżach bez możliwości zmiany pozycji wioski.
Wtedy epikę trzeba by było kleić na nowo - czyli jak pisałem chyba wyżej całkiem nowe projekty plemion. Plemiona z tak zwanej łapanki, nowa dyplomacja, nowe wojny. Wszystko na nowo. I to by było boskie - bo powiedzmy logując się nawet na przedwstępnym czy po starcie - wszyscy startowali by od zera.
Jedyne utrudnienie to tylko takie ile nowych graczy plemię by miało w swoim składzie a ile graczy gdzie poprzez pytania "skąd ja cię kojarzę?" ma na swoim pokładzie. Wtedy faktycznie by się liczyło doświadczenie lub chęć pokazania że potrafi się jeszcze dowodzić bez określonej z góry dyplomacji. I wtedy i centrum jak i obrzeża by miały pełne ręce roboty bo każdy by miał jakiś "środek" do opanowania zanim by powstawały jakieś duże koalicje i wielkie wojny.
 

Deejjay Monster

Zwiadowca
Wynik reakcji
159
Dokładnie
Trzeba to przekazać do centrali
Nie oszukujmy się ale to byłby jeden z najlepszych światów od lat
Dodatkowo ustawienia jak na pierwszych światach
Brak auto karety,brak af i mk
Jestem pewien,ze przy odpowiednim rozgłosie był by świat pełen na te kilkanaście kontynentów
Takie cofnięcie się do początków tej gry
Aktualna era plemion juz się każdemu przejadła
Np do stycznia nie wydawać światów i nagle bum start nowego serwera z takimi ustawieniami jakimi chcemy
Na s100 mieliśmy sporo możliwości do wyboru w parametrach,czemu tego nie powtarzać?zacznijcie się słuchać graczy ,a gra się na pewno odrodzi
 

DeletedUser115728

Guest
poczytałem....i......i nic...tej gry nie da się już zreanimować....gra w nią garstka ludzi, wiernych fanów


w 2008 na stronie głównej tej gry był licznik ilości graczy, wiecie ile wtedy było kont?
780 000 - nieźle co?

jak spadło do 250 tys. to zlikwidowali licznik, dziś oceniam, że gra w to w miarę systematycznie około 10tys. graczy


czemu nie da się tej gry zreanimować?
- w 2007 nie było jeszcze tylu gier w necie co teraz, więc była mega popularna
- teraz większosc ludzi gra na komórkach, a ta gra na telefonie chodzi kulawo
- po prostu się przejadła
- jest spora ekipa graczy pro, którzy już na wejściu wybijają nowym żółtodziobom chęć gry...kiedys poziom graczy był bardziej wyrównany, teraz między najlepszymi i najgorszymi jest przepaść
- sposób pracy supportu też dołożył cegłę, żeby zniechęcić do gry



to na tyle, moich subiektywnych spostrzeżeń


PS.
ciekawi mnie na czym jeszcze właściciel gry zarabia, skoro i tak większosć graczy ma premkę z giełdy...
 
Do góry