GDZIE JEST TOP1 OF CARTOGRAPHY & Mapki by Stukniety?

Keymil LoveOrHate

Szlachcic
Wynik reakcji
6.026
W zasadzie 133 to SPEED nie broniło centrum...Obrona centrum przypadła dla A.P.K, które stanowiło jeden człon SPEED. SPEED w tym czasie przejmowało bambików i przebijało się do obrzeży

Co ty zygmek pitolisz za farmazony :p

Po pierwsze to gracze APK nie stanowili całego członu SPEED
było ich troche wiecej niz połowa a bez sensu jest dzielenie ze to APK grało skoro graliscie pod nazwą SPEED i rada była ze speedów
skonczyles gre przy kilkunastu wioskach a wiec mało wiesz co tam sie pozniej działo
Człon który padł to były wykrzykniki na południu, kampaj był w SPEED i był na zachodzie
Człon w którym grało APK nie nazywal sie SPEED. tylko SPEED?
a wiec nawet w zadnym wypadku nie byłes blisko prawdy :p
 

Joe01

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.611
Co ty zygmek pitolisz za farmazony :p

Po pierwsze to gracze APK nie stanowili całego członu SPEED
było ich troche wiecej niz połowa a bez sensu jest dzielenie ze to APK grało skoro graliscie pod nazwą SPEED i rada była ze speedów
skonczyles gre przy kilkunastu wioskach a wiec mało wiesz co tam sie pozniej działo
Człon który padł to były wykrzykniki na południu, kampaj był w SPEED i był na zachodzie
Człon w którym grało APK nie nazywal sie SPEED. tylko SPEED?
a wiec nawet w zadnym wypadku nie byłes blisko prawdy :p
co ty keymil pitolisz za farmazony :p

weszliście na swiat z 400 kontami i mówisz, że weszliście jako jedno z najmniejszych plemion :p
 

EgoSumZygmek

Miecznik
Wynik reakcji
325
Co ty zygmek pitolisz za farmazony :p

Po pierwsze to gracze APK nie stanowili całego członu SPEED
było ich troche wiecej niz połowa a bez sensu jest dzielenie ze to APK grało skoro graliscie pod nazwą SPEED i rada była ze speedów
skonczyles gre przy kilkunastu wioskach a wiec mało wiesz co tam sie pozniej działo
Człon który padł to były wykrzykniki na południu, kampaj był w SPEED i był na zachodzie
Człon w którym grało APK nie nazywal sie SPEED. tylko SPEED?
a wiec nawet w zadnym wypadku nie byłes blisko prawdy :p
Faktycznie to nie był Kampaj, pamiętałem, że ktoś ważny jako jedyny z całego plemienia postanowił grać dalej i leciał do nas karetą.
Skończyłem grę przy kilkunastu wioskach, bo po prostu poświęcałem życie prywatne tak wymagające było bronienie, a jak już doszedł deff, że nie musiałem siedziec zdałem sobie sprawę jaki byłem głupi.
Dla mnie to, czy jakiś człon ma ?, średnik, gwiazdkę, czy wykrzyknik nie ma znaczenia, bo chodziło mi o plemię, a nie człon.

W sumie racja, nie wiem, czy później SPEED musiało bronić się tak intensywnie, że do wyjścia do sklepu musiały latać zasty, ale wątpię.
 

Dromq94

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.207
@Fabcio czy jako czołowy kartograf i przedstawiciel polskiej sceny plemion na arenie międzynarodowej opiszesz i napiętnujesz tak szczegółowo jak to robisz przy swoich analizach tzw. aferę ''Speed-owską' '. Również wnioskowałbym, aby z twojego rankingu najlepszych polskich plemion zniknęło plemię Speed w celu dodatkowego ukarania tego plemienia przez wymazanie go z historii są to radykalne działania ale myślę, że na pewno przyczyni się to do ograniczenia tak chamskiego i bezczelnego oszukiwania i naginania zasad przez resztę plemion, a gracze uznają że nie warto w to się bawić jak gracze plemienia sPEED narażając renomę projektów, które budowali czasem nawet latami.
Myślę też że uzyska to aprobatę całego środowiska graczy plemion i dzięki temu nie będą oni odchodzić od tej gry, wysuwam tą propozycję do ciebie ponieważ wiem, że jesteś czołowym zwolennikiem i twarzą próby reanimacji i przeciwdziałaniu wymarciu tej gry.
 

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.344
ANALIZA WHERE?

Poniżej znajduje się mapka ćwiartki Południowo-Wschodniej:

XD3.png

__________________

NNZ

• Na pewno znajdą się osoby, które nie kojarzą tej ekipy. Powstała ona na 192. świecie, gdzie w sojuszu z FRONT i EF, aktualnie dominują nad innymi plemionami. (Ustawienia: Zamknięcie składów po 120 dniach, a koncowa wojna wygrana z przewagą ~67% vs. 33%) Nie oszukam chyba nikogo, jeśli powiem, że obsada 192. świata była słaba - a najmocniejszymi ekipami, które tam się pojawiły, były Glody Pacik'a, zwycięzcy 131. świata oraz Tajemnica Paki, zwycięzcy 176., gdzie ich chyba nawet zmieszalo w centrum. (Jak oni z nimi przegrali? Nie wiem, nie pytajcie.) Wróćmy do NNZ, to po prostu dobrze prowadzona średniej klasy masówka, czego nie można powiedzieć o innych masówkach z ostatnich lat, które zwykle przegrywały - tzw. "kolosy na glinianych nogach". Nie szukałbym w tej ekipie jakości, a raczej przewagi generowanej liczebnie i dobrego zarządzania - bo tego nie można im odmówić, prowadzenie tak dużej liczby członków, co oni na 192. świecie, jest bardzo wymagające. To jak walki w FameMMA/Clout, gdzie 100kg chłopaków zestawia się z 60kg, którzy najpierw popisują się, bo mają XX lat treningu, a potem jednak różnica w masie jest nie do przejścia. Prowadzi to Messi Zabujcaś - który ma na swoim koncie zwycięstwo 139. w Misiach oraz zebranego przez niego na 192 - FierRidera. Wrzucam wam mapkę startu świata, żebyście mogli to sobie zwizualizować.


XD.png

XD2.png

XD4.png

Sytuacja na świecie: Wplątani w LOVE/HATE, więc przy takiej masie graczy - wojna raczej nieunikniona. LOVE (Północny człon z numerkiem 1) ma zdecydowanie mocniejszy skład od głównego/startowego składu NNZ, z kolei drugi człon HATE jest już porównywalny do reszty członów NNZ. Na początku stawiałem na LOVE jako zwycięzcę tego 1 vs. 1, ale po upływie tygodnia role się całkowicie odwróciły. Widać tutaj, że doświadczenie w rozgrywaniu ćwiartek jest po ich stronie. Przecięli oni LOVE/HATE praktycznie na pół, wyprzedzając ich w rekrutacji wszystkich cenniejszych graczy z okolicy, co będzie czynnikiem decydującym w tej wojnie. N! jest w tym momencie w pełni skoncentrowani na plemieniu z nimi wymieszanym - War Games, a w następnej kolejności zapewne będą chcieli się przebić do obrzeży - więc zanim ruszą na wschód prosto na NNZ, minie jeszcze kilka tygodni. Do tego momentu NNZ powinno poradzić sobie z LOVE/HATE przy takiej przewadze oraz powiązaniach z WYGAMI, które również są lekko zmieszane z LOVE/HATE. (Powiązania: TypowyMirek prowadził jednego z członów NNZ na 192 -> fuzja WYGI do NNZ) [Nie jest to oczywiscie potwierdzone info, a moje przypuszczenia!] Celem NNZ po LOVE/HATE będą zapewne obrzeża na granicy z WYGI tj. plemię 200.

Plusy: Przewaga liczebna nad wrogiem, doświadczenie w zarządzaniu masówkami
Minusy: Wysoka szansa na posiadanie kreta z innych ekip, presja ze strony N! od zachodu, niższa ilość mocnych frontowców w porównaniu do innych topowych ekip, niskie rankingi rozwojowe/punktowe.
Ocena: 5.5 na 10


__________________

LOVE / WAR

• Znalazłem projekt o dokładnie takiej samej nazwie na 159., gdzie tamtejsi gracze, po przejściach z LOVE do Auu!NP, zakończyli zwycięsko świat, w tym ich dyplomata ASAP Rockym, który kiedyś klikał szybkie [*]. Minutka ciszy. Kilka blach, więc na pewno spory odłam graczy pochodzi z triumfującego świata 187., jako 212 Days To Die. Pozostała część graczy to ludzie z innych ekip premium, takich jak na przykład AWW (Zwycięskie 148, 161), czy kilku innych mniej popularnych. Kilka nicków przewinęło się też przez światy bez giełdy, ale bez większych sukcesów, jak te z premium. @Mautrykill pewnie się nie obrazi, jeśli powiem, że jest to najmocniejsza ekipa z giełdy, która weszła na s200 - naprawdę szkoda, że Konfederacja / Wariaci / Pinwin czy MotoMyszy nie wbiły, bo na pewno urozmaiciłoby to trochę ten świat. Ale wracając do was, chłopaki, musicie zaprezentować się dobrze i pokazać, że światy Pay 2 Win to nie tylko dolarsy, jak mówi Caroline Derpienski. No i wszystko wygląda ładnie i pięknie na papierze, dopóki nie przyjrzymy się ich drugiemu członowi HATE, który z giełdą ma tyle wspólnego co zakup konta premium i znacznie odstaje od pierwszego. Wspomniany drugi człon na starcie miał nazwę IMMORTALS, więc chłopaki najwidoczniej sfuzjowali mniejszą ekipę ze wstępnego, ze względu na ich dogodną pozycję w nadchodzącej wielkimi krokami wojnie z NNZ.


XD5.png

Sytuacja na świecie: O ile w rankingach ogólnego rozwoju wyglądają lepiej, tak na mapie wyglądają znacznie gorzej. Wygląda to trochę jak rekrutacja rodem ze światów premium - gdzie zbierasz graczy dominujących lokalnie w walce 1 vs. 10, którzy z czasem zbliżają się w swoje okolice, tworząc plemiona, by na początkowych etapach nie podbierać sobie wiosek biedaków. Tutaj jednak taka taktyka niestety nie zadziała, a ekipy dominujące to te najbardziej zwarte, które w każdej chwili mogą posłać sobie rycerza z deff'em, przygotowując bunkier pod Off'a z Taranem. Jeśli spojrzycie na mapkę, to LOVE nie tylko jest podzielone na dwie części, ale także lekko przemieszane z OB, 200 oraz WYGI. Jedyną szansą na wyrównanie szans jest fuzja z plemieniem 200, które dopiero po pięciu dniach - zgodnie z ustawieniami tego świata - będzie mogło wysłać im wsparcie. Sam sojusz nie da im wiele, bo nie zmieni nic, poza dodatkowym potencjalnym wrogiem. Ewentualne dogadanie sie LOVE/HATE z WYGI moze zmienic losy tej wojny, bo kupi to wystarczajaco czasu dla N!. W przypadku odmowy i wojny z WYGI i 200 - nie widzę tu żadnych szans na przetrwanie, gdyż będą (dymani w każdą dziurę) podgryzani z każdej strony.

Plusy: Gracze o wysokim poziomie i sukcesach, doświadczona rada, zgrany pierwszy człon z wesolą ekipą
Minusy: Lokalizacja (brak obrzeży) oraz rozproszenie po 4 kontynentach, przewaga liczebna wroga
Ocena: 4.5 na 10


__________________

200

Sytuacja na świecie:
Ciekawa pozycja na mapie, bo obrzeża zawsze otwierają wiele nowych możliwości. Plemię 200-tu zapewne będzie kolejnym celem NNZ + WYGI zaraz po LOVE/HATE, jeżeli się z nimi nie dogada. Czego oczywiście nie wykluczam, bo NNZ nigdy nie miało problemu podpisać się z każdym dookoła. (Na 192: EF - zachód + FRONT - północ) W przypadku wojny z NNZ, będą musieli oni grać na przeczekanie do momentu dojścia N! do NNZ, i liczyć na kilka wolnych slotów w N! po 180-ciu dniach. W przypadku dogadania się z NNZ, zapewne zdobędą tych wolnych slotów znacznie więcej, lecz szanse na zwycięstwo świata spadną - gdyż w równej wojnie N! vs. NNZ, ten drugi nie ma szans. Ciężko przewidzieć, co 200-tu wybierze, bo ich radnych (Dyplomacja: Młody1909r, Rekrutacja: Szybki zgon) nie kojarzę - a to nie najlepszy omen.


__________________​

OB

Sytuacja na świecie:
Z poprzedniej analizy: "Z kolei jeżeli chodzi o południowy ich człon, to w niedalekiej przyszłości zbliży się do nich N!, które będzie chciało przejąć tamtejsze tereny, więc powinni powoli przygotowywać się już na nadchodzącą wojnę - jednocząc obrzeża i odpowiednio je selekcjonując." Tutaj wiele się nie zmieniło, a sama dyplomacja w ich przypadku nie jest aż tak znacząca. Ktokolwiek wyjdzie z ćwiartki południowo-wschodniej, w nieważne jakim sojuszu - będzie ich naturalnym sojusznikiem w nadchodzącej wielkimi krokami wojnie z kilka poziomów wyższym N!.



__________________

Zrobię jeszcze aktualizację mapki i statystyk przed spaniem, bo widzę, że mój brat @Stuknięty ma spam. Z kolei jeżeli chodzi o aferę SPEEDowską, to raczej nie trudno się domyślić, jakie mam o tym wszystkim zdanie, jeżeli ktoś czytał moje analizy zamiast przewijać. Nie chciałem nic o tym pisać, żeby nie narzucać jakiejś narracji obserwatorom i tworzyć kolejnej fali hejtu - każdy przecież ma swoje zdanie i wie, co napędza rywalizację, a co jej szkodzi. Sam dostęp do botów i programów third-party, nie tylko tych polskich - oczywiście mam, ale z ręką na sercu mogę przysiąc, że ich nie używam, a jedynie skryptu do dogrywek z odchyleniem około 150 ms, oraz tych do pobierania wojska od Rafsafa, by rozpisać akcje, jeżeli trzeba.
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.344
@Fabcio
Tak z ciekawości - ile czasu musisz poświęcić żeby zrobić aktualizacje mapek + statystyk?

No to tak, mniej więcej:

Same stworzenie (czyli zrobienie mapki i statystyk od zera po raz pierwszy na danym świecie) to pewnie tak z 1 godzinę na mapkę, i z 30 minut na statystyki. (Oznaczanie wszystkich członów, potem wybory kolorów, żeby się nie zlewały i były naprzemiennie ciepłe barwy / zimne barwy), do tego przepisanie formuł w Excelu pod dane plemię.

Sama aktualizacja (czyli sprawdzenie, czy żadne plemię nie dodało nowego członu, czy nie powstała jakaś nowa ekipa godna uwagi, i skopiowanie rankingów wiosek/czlonków w odpowiednie komórki, żeby potem zrobić zrzut ekranu mapki/statystyk, zrobienie gifa i dodanie etykiet) to tak z 40 minut na oko jak ma sie juz wprawe.

Wiem, że @Stuknięty kopiuje jeszcze RA/RO/RW, więc pewnie chwilę dłużej mu schodzi. Moge sprobowac przy nastepnej aktualizacji tez, to sprawdze ile dodatkowej zabawy z tym. No, ale takie 40 minut w porównaniu do analizy, która z jakimś tam researchem zajmuje 6 godzin/cwiartkę, to całkiem nic.
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.344
Wojny:
[10/03/2024: 8 a.m. - 15/03/2024: 8 a.m.]

1710475979916.png

Tak sobie przeleciałem statystyki wojenne i usunąłem z mapy kilka przegrywających plemion. Co myślicie, czy istnieje szansa na taki scenariusz? Imo całkiem prawdopodobny:

Prediction.png

WITAM + KUMPLE + ARES: (Team 1) Ze statystyk widać, że mają wspólnego wroga - ADK + HRN.
TI + !N! (Team 2) ma wspólnego wroga - UW-G + GOT.
APK + BCM ma wspólnego wroga - STEFAN.
SPEED + APK (Team 3) - to oczywiste.
SPEED + WYGI ma wspólnego wroga - SKW + 3D.
WYGI + L/H WAR ma wspólnego wroga - NNZ + S200.
!N! + L/H WAR ma wspólnego wroga - NNZ.

- Myślicie, że TI podpisze się z DUDU ruszając na północ? W "wojnie" DUDU vs. ARES, ten drugi wygrywa 1:0 - czy może się dogadają?
- Co z WYGAMI i L/H WAR, jest szansa, że stworzą czwarty niezalezny duży sojusz na mapie? (Team 4)
Czy totalnie na odwrót, gdzie jeden będzie trzymał z !N!, a drugi ze SPEED?
- No i co się stanie z HELL i KLASYK, gdzie ten drugi podbija narazie same barby i nie zaatakował żadnego z w.w plemion?

Ktoś ma jakieś przeczucia? Nawet jeśli niepotwierdzone, jestem ciekaw, jak wy to widzicie. Może się jakoś ciekawie wątki rozwiną - ostatnio na FO nudy…
 
Ostatnia edycja:

KACZELNIK

Rycerz
Wynik reakcji
2.360
Ktoś ma jakieś przeczucia? Nawet jeśli niepotwierdzone, jestem ciekaw, jak wy to widzicie. Może się jakoś ciekawie wątki rozwiną - ostatnio na FO nudy…

Świat wygra koalicja SWAT LUB SWAN(łabądź).

SPEED, WITAM, APK, TI LUB SPEED, WITAM, APK, NIEOBLICZALNI.

Blaszki już są rozdane, gracze wybrani. Teraz dogadywane są tylko blachy za pokonanych przeciwników i top #1.
 

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.344
Świat wygra koalicja SWAT LUB SWAN(łabądź).

Mi się wydaje, że w koalicji WANTS (chcieć) będzie rozłam ze względu na chciwość. [Witam, APK, N, TI, SPEED]

Nastąpi pewna podmianka i uformują się dwa obozy: TOWN (miasteczko), czyli ci z dostępem do łazienki. [TI, obrzeża, Witam, N].

A z drugiej strony uformuje się koalicja brudasów WASH (myć się). [Wygi, APK, Speed, Hate] Pomijając fakt, że obok APK latają już nawet czarne muchy.

Zbieżność nazw jest totalnie przypadkowa i ostatnie działania SPEED nie mają na to wpływu.
 
Ostatnia edycja:
Do góry