"Ambitniejsze" światy bez farmienia

  • Rozpoczynający wątek Deleted User - 699782454
  • Data rozpoczęcia

Czy chciałbyś kiedyś zagrać na takim innym świecie bez farmienia?


  • W sumie głosujących
    64

Deleted User - 699782454

Guest
Wszystkie światy bez farmienia (które są, jak mi się wydaje, najpopularniejsze wśród użytkowników tego forum) przebiegają według bardzo podobnych schematów. Nieustannie różnicuje je prędkosć, ale jest z nią pewien problem - światy z dużą prędkością są bardzo wymagające czasowo na późniejszym etapie, światy z małą wloką się baaardzo długo na etapie początkowym.
Po prostu - mechanika tej gry jest skrojona pod światy z farmieniem i w tych ramach jest doskonale wyważona, a śwaty bez farmienia zawsze będą w jej ramach w jakiś sposób "dziwne".

Wydaje mi się, że można spróbować zmieniać pewne parametry, dzięki którym rozgrywka na światach bez farmienia będzie bardziej... "jednolita"?
Oczywiście wszystkie te propozycje utrzymują to, co tak przyciąga do światów bez farmienia - przewidywalność, niskie obciążenie czasowe, mały wpływ okolicy na wynik indywidualny gracza.


Opcja 1: Świat bez farmienia, ale z włączonym zbieractwem

Zbieractwo, w przeciwieństwie do farmienia, nie wymaga bliskości wiosek barbarzyńskich, nie wymaga pościgu do LK (pikinierzy w zupełności wystarczą), nie wymaga ślęczenia cały czas online wysyłając minimalne pakiety wojsk, nie wymaga konkurowania z okolicznymi zbieraczami. A jednocześnie stawia graczy przed nowymi wyborami: Rozbudować Cegielnię, czy zrekrutować nowych Pikinierów? Wysłać defa na obstawę czy mieć więcej surowcow ze zbieractwa? Wysłać całego defa na zbieractwo ryzykując zostaniem zaatakowanym bez wojsk obronnych, czy jednak utrzymać jakieś wojsko?
Stworzyłoby to nową, ciekawę metę, zupełnie inną niż nudne i powtarzalne klepanie eko. Dodatkowo znacznie przyśpieszyłoby to początkowy etap gry (a w późniejszym i tak większość wojsk stoi juz na obstawach i wpływy ze zbieractwa są pomijalne)

Opcja 2: Świat bez farmienia, ale każdy gracz dostaje na start np. 10 pakietów surowcowych

Moja ulubiona propozycja. Wszystko jest ściśle kontrolowane przez gracza, czas poświęcony na grę się nie zmienia, każdy dostaje na start dokładnie to samo. Ale jak bardzo rośnie liczba możliwości!
Można zużyć jak najwięcej pakietów na starcie żeby przyśpieszyć swój rozwój.
Można trzymać pakiety na później, żeby zyskać z nich jak najwięcej surowców.
Można postawić na jakn najszybszą rozbudowę spichlerza, żeby zyskać jak najwięcej z pakietów.
Można też dalej klepać eko używając pakietów przede wszystkim tak, żeby mieć kontrolę nad surowcami w spichlerzu żeby się nie przelewały.
Nowy, lepszy świat!

Opcja 3: Świat z BARDZO niskim limitem farmienia

Tak wiem - to już nie będzie świat "bez farmienia", ale prawdopodobnie będzie grany tak samo. Różnicą będzie tylko to, że raz dziennie puści się te swoje piki i mieczniki na najbliższą barbarkę i dostanie się dodatkowe surki i tyle.
Mówiąc BARDZO niski limit mam na myśli coś typu 100*(liczba dni+wiosek). Po ~2 miesiącach gry, gdy każdy będzie miał po kilka wiosek, ten limit to wciąż będzie jakieś 6400 surowcow - czyli tyle, ile będzie się produkowało w jednej wiosce przez godzinę. Po roku gry na etapie kilkuset wiosek - 50.000. Sekundowa produkcja.
Jednocześnie w pierwszych dniach to będzie zauważalny bonus. 100 po jednym dniu, 300 po dwóch dniach, po 4 dniach tysiąc surowców. Coś około dodatkowej godziny produkcji każdego dnia przez pierwsze 2 tygodnie. Na pewno przyspieszy to początek gry nic nie zmieniając w late-game.

Co sądzicie? Może macie własne pomysły jak przyspieszyć wczesną fazę gry nie obciążając fazy późniejszej? Dodać powiewu świeżości na monotonnych światach bez farmy?
 

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
W wstępie wszystko zostało wyjaśnione "mechanika tej gry jest skrojona pod światy z farmieniem" i o to chodzi w tej grze,a nie jakieś dziwne ustawienia bez farmienia. Takie światy wypaczają grę,prędzej by usunął takie światy niż dodałbym coś do nich by były lepsze.

Pozdrawiam
wasz słodki moderator nulia
 

DeletedUser196868

Guest
Ja proponuję więcej światów z nieograniczonym farmieniem bez Giełdy Premium i nowych funkcji premium i bez flag.
 

Deleted User - 699782454

Guest
Ja proponuję więcej światów z nieograniczonym farmieniem bez Giełdy Premium i nowych funkcji premium i bez flag.

Startują regularnie co 8 miesięcy.
Cieszę się, że proponujesz, ale światy z nieograniczonym farmieniem bez Giełdy, flag itp. to najmniej popularne światy - ledwo przebijają 4 kontynenty.
Natomiast światy bez farmienia - mimo że są 2 razy częściej - zawsze przyciągają 2x więcej graczy niż nieparzyste światy z nieograniczonym.
 

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
Akurat mapki są tu bez sensu,ponieważ ilość osób na świecie nie zależy tylko od farmy. Dodatkowo na światach bez farmienia ludzie robią dużo więcej darm bo to daje dużo wiekszą przewagę. Jak zechcesz to mogę przytoczyć Ci więcej powodów od czego zależy ilość graczy na świecie.
 

Deleted User - 699782454

Guest
Akurat mapki są tu bez sensu,ponieważ ilość osób na świecie nie zależy tylko od farmy. Dodatkowo na światach bez farmienia ludzie robią dużo więcej darm bo to daje dużo wiekszą przewagę. Jak zechcesz to mogę przytoczyć Ci więcej powodów od czego zależy ilość graczy na świecie.

Nie wiem skąd wniosek, że mapki są bez sensu. Znaczy oczywiście - podanie liczby wiosek byłoby dużo dokładniejsze - ale na samych mapach widać jasną korelację "światy bez farmienia mają więcej graczy niż światy bez". Głęboko wątpię, żeby dało się te korelacje wyjaśnić przez to, że światy bez farmienia mają "bardziej popularne" pozostałe ustawienia (nie mają) lub że akurat zawsze przed wyjściem jakichś światów bez farmy grę na innych kończy więcej graczy (bo to się uśrednia).
Może zdołałbyś mnie przekonać że terminy: styczniowy, majowy i wrześniowy są lepsze od marcowego, lipcowego i listopadowego, ale też mam co do tego wątpliwości.

Chętnie usłyszę, jakie są powody dla których na światach bez farmienia jest więcej graczy niz na światach z farmieniem (oczywiście mówimy o nieparzystych) - inne, niż to, że brak farmienia są po prostu dużo bardziej pożądany.
 

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
@musaraj A mogę napisać czy koniecznie chcesz usłyszeć?Bo jak usłyszeć to może dopiero jutro czas znajdę jak chcesz pogadać.
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
ja jestem po raz pierwszy na nieparzystym bez farny i muszę powiedzieć że po grze na parzystym czuję się tutaj dziwnie
ani farmy ani zbieractwa ani bonusów ani ryców ani flag ani eventów
dosłownie żadnego urozmaicenia
a spryciarze i tak znajdą sposób by odbić od reszty jak słyszę za pomocą darm
 

DeletedUser198061

Guest
@musaraj A mogę napisać czy koniecznie chcesz usłyszeć?Bo jak usłyszeć to może dopiero jutro czas znajdę jak chcesz pogadać.
Gość się stara, proponuje ciekawe pomysły aby ożywić tą grę, a tu wjeżdża taka zakompleksiona maruda i kozaczy. Gość Cie kiedyś przejął, że tak krytykujesz temat i autora? Nie rozumiem jakim cudem osoba Twojego pokroju mogła zostać moderatorem. Zero kompetencji na te stanowisko. Nie wspominając o tym, że moderator powinien mieć nienaganną pisownie, po przecinku dajemy spację. ;)

Nie pozdrawiam,
Enzi
 

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
To jest akurat najmniejszy problem. Poza tym chodziło mi o odstęp, pisząc na kartce również działa ta sama zasada.

No popatrz tyle lat źle pisałem i nikt nie zwrócił mi uwagi. Dziękuję serdecznie za zwrócenie uwagi. Człowiek całe życie się uczy .
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
ja jestem po raz pierwszy na nieparzystym bez farny i muszę powiedzieć że po grze na parzystym czuję się tutaj dziwnie
ani farmy ani zbieractwa ani bonusów ani ryców ani flag ani eventów
dosłownie żadnego urozmaicenia
a spryciarze i tak znajdą sposób by odbić od reszty jak słyszę za pomocą darm

Ludzie po wyjezdzie z Korei Polnocnej zapewnie tez sie czuja dziwnie :D
 

Deleted User - 699782454

Guest
Ostatnio edytowane przez moderatora:

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
@musaraj To tak.
Co do mapek z światami bez farmienia:
Widać,że sztuczne zagęszczanie,czyli robienie multi i zapraszanie znajomych by tylko zrobili darmy, I jeśli spojrzymy na światy 127 i 135 (143 odrzucam bo to nowy świat i barbarki nie przejęte dlatego biedno to tak wygląda) i jeśli weźmiemy pod uwagę te sztuczne konta to czy naprawdę tak dużo więcej graczy jest na światach bez farmienia??? Możesz powiedzieć,ale przecież na światach z farmą też robią darmy,no ale to widać na mapach,nie ma tam takich anomali zagęszczenia wioch jak na światach bez farmy.
Terminy startu świata też są ważne.
Pozatym dużo ekip startuje na światach bez farmy bo poprostu są słabi i boją się otwartej walki od początku.Na światach bez farmy jak jakiś random wystartuje nie ma szans się przebić,bo teraz startuje się głównie ekipami i nie wezmą jakieś randoma. A na świecie z farmieniem,losowy random wioskę obok może przejechać jakiś "prosów" typu Playerboisów czy SSS. Dla mnie takie światy bez farmienia to totalna patologia,kto więcej zrobi darm i zaprosi znajomych..

Idę ,bo siostra woła na obiad.Jak złapie wene to może coś dopisze
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
@musaraj To tak.
Co do mapek z światami bez farmienia:
Widać,że sztuczne zagęszczanie,czyli robienie multi i zapraszanie znajomych by tylko zrobili darmy, I jeśli spojrzymy na światy 127 i 135 (143 odrzucam bo to nowy świat i barbarki nie przejęte dlatego biedno to tak wygląda) i jeśli weźmiemy pod uwagę te sztuczne konta to czy naprawdę tak dużo więcej graczy jest na światach bez farmienia??? Możesz powiedzieć,ale przecież na światach z farmą też robią darmy,no ale to widać na mapach,nie ma tam takich anomali zagęszczenia wioch jak na światach bez farmy.
Terminy startu świata też są ważne.
Pozatym dużo ekip startuje na światach bez farmy bo poprostu są słabi i boją się otwartej walki od początku.Na światach bez farmy jak jakiś random wystartuje nie ma szans się przebić,bo teraz startuje się głównie ekipami i nie wezmą jakieś randoma. A na świecie z farmieniem,losowy random wioskę obok może przejechać jakiś "prosów" typu Playerboisów czy SSS. Dla mnie takie światy bez farmienia to totalna patologia,kto więcej zrobi darm i zaprosi znajomych..

Idę ,bo siostra woła na obiad.Jak złapie wene to może coś dopisze

Swiaty bez farmy prezentuja duzo wyzszy poziom ;)
to ze nie masz zycia i chce ci sie 24/7 klikac glupie AF nie znaczy ze jestes kozakiem w te gre (a mowi to osoba ktora pod koniec s100 byla chyba w top 15 ilosci zrabowanych wiosek per dzien wiec na nieograniczonym tez potrafie grac)
 

nulia

Rycerz
Wynik reakcji
1.844
@stiv.ens Ja co prawda kiedyś byłem kozakiem w farmieniu,ale te czasy też już za mną,dlatego też preferuje światym z limitem farmienia,co nie zmienia faktu że światy z nieograniczonym farmieniem są nadal lepsze niż bez farmienia. To dlaczego na światach bez farmienia startuje więcej ekip opisałem post wyżej i to ,że więcej znanych plemion wystartuje na świecie bez farmienia nie znaczy że poziom jest lepszy.Tam się tylko atakuje,czeka aż się offy odrobią i znowu atakuje i w międzyczasie trzeba się bronić.Niezwykle skomplikowana i trudna rozgrywka.
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
Klikanie w AF nawet w srodku nocy (po kilka razy) to tez "Niezwykle skomplikowana i trudna rozgrywka."

Suna po prostu iks de.

"że więcej znanych plemion wystartuje na świecie bez farmienia nie znaczy że poziom jest lepszy" no tak takie Niszczyciele vs Gehenna na parzystych to zdecydowanie wyzszy poziom swiata! :D bo klikaja C w AF :D
 
Ostatnia edycja:
Do góry