Dyskusja odnośnie usprawnień zarządzania plemieniem

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
Drodzy Gracze,

przy okazji tematu zastępstw pojawiło się parę interesujących kwestii dotyczących zarządzania plemieniem. Chcielibyśmy tę wiedzę w jakiś sposób usystematyzować i sprawdzić możliwe kierunki potencjalnych ulepszeń, tak by odpowiadały one Waszym potrzebom.
W celu łatwiejszej analizy ubraliśmy to w szereg konkretnych zagadnień, na które chcielibyśmy poznać Wasze zdanie. Oczywiście każda opinia będzie dla nas cenna, ale liczymy przede wszystkim na praktyków, mających doświadczenie w prowadzeniu własnych plemion.

1. Jakich informacji szukacie najczęściej korzystając z zastępstw w ramach kontrolowania kont?
2. Jakie informacje (o członkach) byłyby przydatne w postaci zestawień np. tygodniowych czy dwutygodniowych?
3. Jakie informacje byłyby najcenniejsze dla przywódców, gdyby były widoczne w trybie ciągłym?
4. Czy chcielibyście zmian w sposobie udostępniania raportów w plemionach? Np:
a) połączenia ostatnich raportów w bardziej zbiorczy ekran?
b) zorganizowane na osi czasu, zgrupowane po wioskach docelowych, graczach czy wrogich plemionach?
5. Jaka jest obecnie najtrudniejsza część w kontrolowaniu wsparcia wysyłanego między członkami?
6. Jaki jest obecnie najtrudniejszy aspekt organizowania współpracy członków plemienia przy zbieraniu wsparcia, ustalania celów ataku czy kierunku rozwoju wiosek?
7. Jak można poprawić system rezerwacji wiosek?
8. Czy członkowie plemienia powinni móc wyznaczać cele na mapie, widoczne dla wszystkich innych członków?
9. Czy członkowie plemienia powinni mieć przegląd nadchodzących ataków na wszystkich członków?

Jeśli macie jakieś swoje własne dodatkowe pomysły to prosimy oczywiście o ich dołączenie do tej listy.
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
1.
- dostepny deff
- stan wiosek (czy np. wioska w srodku plemienia nie jest obstawiona bo dwa miesiace wczesniej jeszcze tam BYL front a juz nie ma, wojsko dalej jest. Takie sytuacje sie czesto zdarzaja)
- czy ktos nie wegetuje offow (np ma z 50 ale ich nie daje na akcje, sam tez nic z nimi nie robi albo robi jakies glupoty typu regularnie rozbija sie probujac na wlasna reke cos przejac zamiast dzialac z kolektywem w akcjach plemiennych
- mozna rzucic okiem czy nie ma jakichs dziwnych przelewow PP od wroga (akcje typu masz tutaj 200pp krecie, kup KP i daj nam informacje korzystajac z dzielenia sie komendami) jesli sie akurat delikwenta podejrzewa
- propos podejrzewania to czasem sie rzuca okiem czy czasem ktos nie jest w trakcie "zmiany plemienia" i czy juz czasem do niego nie leci deff od wroga albo czy juz nawet nie stoi
- na parzystych jak sobie gracz radzi z farmieniem
- czy frontowiec aby czasem nie przesadza z obstawa jaka ma w wioskach (zdarzaja sie ludzie co kazda wies maja obstawiona na 100 off)
- ...jeszcze kilka pewnie bym wymyslil
adnotacja: czasami tez przy okazji kontroli rozysla sie deffa na stale obstawy.
2.
Przyrosty RA/RO/RW??
3.
Przeglad ich wiosek. Serio. Cos jak system mentora.
6.
Planer atakow jest beznadziejny. Po pierwsze idea tego ze wszystkie wioski na start sa szare to pomylka. Nie widze w ogole granic... Do tego nie moge zrobic rozpiski "prywatnej" tylko kazdy w plemieniu kto sprawdzi to widzi co tam namajstrowalem. I dlaczego niby cele maja byc etykietowane tylko nickami graczy? Tak na prawde chcialbym reczne etykiety jak "off" czy "fake".
8.
Jesli za "cele" uznamy jakies znaczniki na mapie, ktore bylyby overlayem standardowej mapy (ale opcjonalnym + z mozliwoscia wylaczenia znacznikow poszczegolnych graczy) to fajnie. Najlepiej z taka sama mechanika jak komendy czy notatki - wybieram komu chce to udostepnic
9.
Nadchodzace ataki moze jednak nie... Teraz to trzeba chociaz swiadomie wbic na zastepstwo i sprawdzic. Trzeba tez wczesniej zadbac zeby to zastepstwo wisialo (organizacja plemienia tutaj plusuje). Jesli ataki bylyby widoczne ot tak, "z palca", bezposrednio z mapy czy nawet w tym trybie do przegladania wiosek a'la mentor to uposledziloby to atakowanie. Dobrze jak bedzie widac przeglad wiosek jak w punkcie 3 ale bez idacych atakow. Tymbardziej jak ktos atakuje moja wioske a ja jestem tylko szarym grajkiem to lepiej zebym NIE mogl sie rozejrzec na mapie i sprawdzic czy czasem wszystkich wiosek naokolo nie atakuje ten gosc. Tutaj trzeba np zapytac swoich sasiadow
 
Ostatnia edycja:

Marseusz

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
600
1. dostępne wojska w wioskach, podział wiosek na off/deff, zabezpieczenie wiosek na froncie
2. wzrost pkt,ra,ro,rw, ilość przejęć wiosek
3. jak w pkt 1
4. nie mam zdania
5. jak już wsparcie dojdzie to dobrze by było gdyby po wejściu w przegląd wioski była informacja ile stoi deffa i od kogo
6. niechęć ludzi do podawania informacji oraz podawanie nieprawdziwych informacji
7. Jak ktoś grzebie w ustawieniach planera to dajcie takie info w przeglądzie plemienia(jak przy zmianie opisu czy nadawaniu praw). Niektóre śmieszki z administracji lubią na chwilę zmienić ilość rezerwacji z 3 do 30 myśląc, że nikt nie zauważy. Jak by była taka informacja podana kto to zrobił to by się sytuacja poprawiła
8. Nie
9. Nie. Jeśli plemię ma warzywa to ich problem, że traci wioski. Jak będzie info kto jest atakowany to zjadanie warzyw przeciwnika nie będzie miało sensu
 

Deleted User - 699365127

Guest
Jestem pod wrażeniem, że ktoś dostrzegł potrzeby graczy i zamierza coś z tym faktycznie zrobić... A przynajmniej daje nadzieje, że w zamian za zniszczenie dotychczasowych zastępstw dostaniemy coś fajnego.

Ad. 1.

Po pierwsze to uważam, że aby stworzyć jakieś narzędzia kontroli graczy to należy zacząć od tego aby założyciel mógł stworzyć coś w rodzaju grup dynamicznych. W trakcie kontroli kont korzystałby z ujednoliconych dla całego plemienia grup, a nie tych stworzonych przez graczy. Przy czym konieczna byłaby jedna dodatkowa opcja tj. możliwość tworzenia kryterium poprzez rysowanie linii na mapie. Pragnę zwrócić uwagę na jedno - narzędzia grup dynamicznych już funkcjonują w grze więc ich implementacja do kontroli plemienia nie powinna być trudna.

Z informacji które są potrzebne do odnalezienia to celowalbym po prostu w wojsko, zarówno sumę w poszczególnych grupach dynamicznych jak i ilości w pojedynczych wioskach. Jednocześnie aby pokazywane były wojska na wsparciu tj. od kogo stoi wsparcie we wioskach kontrolowanego i u kogo stoi jego wsparcie.

Poza tym komendy i grupowanie wedle wychodzących i przychodzący, ataków i wsparć. Grupowanie pod względem graczy i plemion.

Do tego przydałoby się zostawianiagraczom czegoś w rodzaju notatki, zadania na poprawę pewnych aspektów konta.

Ad. 2

Zestawienie liczby wiosek, RA, RO, RW, zrabowanych surowców, wiosek... Ogólnie to co w zakładce statystyki. I ponownie mamy to już w grze.

Ad. 8

To jest bardzo ciekawa opcja przy czym powinna być co do zasady uprawnieniem administratorów, z możliwością przyznania poszczególnym członkom plemienia - coś jak dostęp do ukrytego, zaufanego forum.

Można by było tworzyć coś w rodzaju flag na mapie, które wyswietlalyby najważniejsze informacje np. potrzeba ataku lub potrzeba wsparcia, czas i ilość. Po pojawieniu się na horyzoncie odpowiedniej liczby np. wsparcie, zadanie by z mapy znikało. Myślę że byłoby to przyjemne usprawnienie dowodzenia mobilem. Do tego dodałbym pojawienie się w raportach stosownego powiadomienia jeżeli np. nasze wioski, znajdują się w odległości, z której można wysłać wojsko.



Poza tym dodałbym jeszcze kilka rzeczy.

1. Dlaczegoby nie powiadamiać administratorow w plemieniu o pojawieniu się żółtej kropki i czerwonej kropki? Mogłoby się to odbywać np. w formie raportu.

2. W razie pojawienia się żółtej kropki, administrator przez system z automatu dostawałby zastępstwo np. z uprawnieniami takimi jak gracz miał oznaczone. Poza tym w sytuacji gdy np. właściciel nie zaloguje się na konto przez następne 14 dni to byłoby zielone światło do rozbiórki tj. taka rozbiorka nie mogłabybyc karana za nadużycie zastępstwa etc.

Wydaje mi się, że dzięki temu zastępstwa byłyby faktycznie zastępstwami na czas nieobecności. Poza tym nie byłoby dużych możliwości na nadużywanie ich, bo co do zasady wieszaki nie byłyby już potrzebne. Kontrole kont nie blokowalyby graczy.

3. Czemu by nie dodać czegoś w rodzaju wbudowanych formularzy na zbiórkę off i def? Skoro i tak każdy z tego korzysta to wbudujmy to w grę. Ba! Formularze mogłyby się opierać nawet na tych plemiennych grupach dynamicznych i na tej podstawie podawać aktualne stany wojsk. Oczywiście np. deklaracja potrzeby stałej obstawy odbywałaby się ręcznie.
 

Aventurion

Łucznik
Wynik reakcji
497
Nie mam od siebie nic do dodania. Chcę jedynie zaaprobować słuszność pomysłów sum incubusa :)
 

Deleted User - 699365127

Guest
Naszedł mnie jeszcze jeden pomysł i z oszczędności czasu, pomimo iż nie jest związany z tematem, to wrzucę go tutaj. Mam nadzieję, ze zostanie przekazany z resztą "do góry".

Coraz częściej spotykam się z jakimś dziecinnym zachowaniem typu masowe zgłoszenie przeciwników w celu: "a może się uda komuś załatwić bana", wiadomo, że jeżeli ktoś ma coś za uszami to wykluczenie z gry się należy, ale warto zastanowić się czy konsekwencje nie powinny spotkać również zgłaszających. Takie zachowanie jest skierowane zasadniczo nie w celu zwrócenia uwagi, że ktoś potencjalnie oszukuje, ale zgłaszanie graczy dla samego zgłaszania i szukanie dziury w całym. Obsługa zamiast zająć się realnymi zgłoszeniami i problemami to analizuje dziesiątki zgłoszeń nie mających żadnej podstawy.

W tym miejscu warto zwrócić uwagę np. na art. 5 k.c. "Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony."

Oczywiście kodeks cywilny ma niewiele wspólnego z regulaminem plemion, ale chodzi o ogólną zasadę, na podstawie której z przysługujących uprawnień należy korzystać w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i zasadami współżycia społecznego. Przekładając to na sytuację z plemion, nie ulega wątpliwości, iż masowe, nieuzasadnione zgłaszanie przeciwnika jest niewątpliwie dalekie od korzystania ze zgłoszeń w celu jakim zostały ustanowione.

Oczywiście zgłoszenie kilku graczy na raz nie jest i nie powinno być uznane za coś złego. Natomiast organizowanie akcji zgłaszania wrogów jest już czymś zdecydowanie dalece odbiegającym od celu zgłaszania naruszeń.
 

DeletedUser199713

Guest
Drogie Plemiona Team,

Mam wielką prośbę abyście przemyśleli stworzenie czegoś jak "Zastępstwo"
Mam na myśli dodatkowe narzędzie np. "Weryfikator"

Byłaby to możliwość podobnie jak "Zastępstwo" nadania wglądu jedynie członkowi Administracji plemienia w wioskę.
Bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji.

Chodzi o to ze weryfikacji podlega nie tylko wojsko, ale i stan zagrody, mam na myśli bieżąca produkcja wojska, poziomy najważniejszych budynków takich jak mur, koszary, stajnia, etc.

Takie narzędzie powinno być dostępne dla administracji każdego plemienia inaczej ta gra traci sens.
To jedyny szybki sposób na weryfikacje konta współplemieńca.

Pamiętajcie my mamy też prywatne życie i każdy z nas chce grać optymalnie szybko poświęcając optymalnie mało czasu niezbędnego na gre czy tez prowadzenie konta czy plemienia.
Sorry ale teraz ja spędzam po kilka dodatkowych godzin tygodniowo tylko po to aby trzymać plemię w jakiejś sensownej całości.

Dlatego apeluje o nadanie nam narzędzia aby sprawie móc weryfikować graczy.
 

DeletedUser199713

Guest
Oczywiście zgadzam się z Ego Sum Incubus ale jeśli jego rozwiązania są zbyt trudne do wdrążenia to po prostu mój pomysł wydaje się najłatwiejszy i najbardziej potrzebny dla bieżącego sensownego kontrolowania prowadzonego plemienia.

Pozdrawiam
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
Czy srodowisko "miedzynarodowe plemion" zostalo poinformowane o naszych przemysleniach? Czy to kolejny watek, ktory zostanie zapomniany?
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885

Bonnie i Clyde

Łucznik
Wynik reakcji
267
Chyba mam prawo wiedziec czy chociaz ktos wie o tym?
Jasne pytanie jest na miejscu, natomiast mam wrażenie, że sposób w jaki je zadajesz (plus kilkanaście innych) to jest takie szukanie zaczepki,
a to już fajne nie jest :/

Myślę, że kmic nie pisze tutaj takich tematów 4fun i jeżeli zbiera jakieś dane, to... na pewno je wyżej przekaże (jeśli jeszcze nie przekazał).
Może czeka na jeszcze więcej odpowiedzi? Bo pojawiło się ich tutaj ledwo 8.
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
Myślę, że kmic nie pisze tutaj takich tematów 4fun i jeżeli zbiera jakieś dane, to... na pewno je wyżej przekaże (jeśli jeszcze nie przekazał).

Jesli to zrobil to ja zadajac pytanie sie o tym dowiem. Jak bede wiedzial to bede mu mogl podziekowac dla kontrastu ;)

Może czeka na jeszcze więcej odpowiedzi? Bo pojawiło się ich tutaj ledwo 8.

Moze jakby mialo sens pisac 10x to samo to ktos by jeszcze swoimi slowami cos napisal. A moze malo kto czyta dyskusje i nie ma sensu czekac? Moze dobrze by bylo wyslac jakas wiadomosc grupowa od inno na kazdym swiecie i poinformowac a dyskusji w takim razie? (chyba ze tak sie stalo to przepraszam)
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
I co,sprawa umarła smiercia naturalną ?
Wręcz przeciwnie. Efektem Waszych opinii (wyrażonych zarówno na polskim jak i zagranicznych forach) jest cały pakiet usprawnień w zarządzaniu plemieniem, który jest właśnie w fazie testowania i zbierania feedbacku. Jest więc spora szansa, że docelowo trafi także i na wersję produkcyjną.
 
Wynik reakcji
2.027
Zróbcie to na zasadzie takiej, że administracja plemienia ma dostęp na takie coś jak mentor. Widzi wojsko, widzi rozbudowę widzi statystyki i widzi gdzie komu wysłał deffa i cacy.
 

Dżobi

Szlachcic
Wynik reakcji
6.350
Wręcz przeciwnie. Efektem Waszych opinii (wyrażonych zarówno na polskim jak i zagranicznych forach) jest cały pakiet usprawnień w zarządzaniu plemieniem, który jest właśnie w fazie testowania i zbierania feedbacku. Jest więc spora szansa, że docelowo trafi także i na wersję produkcyjną.

Wyrobicie się przed s150? xD
 
Do góry