Powiadomienia push - problem

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser198622
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser198622

Guest
Sprawa zgłoszona do supportu, ale próbuje również tutaj bo jak za chwilę się dowiecie( Ci co będzie im się chciało przeczytać) nie mam powiadomień na telefonie, a bez tego to jak bez ręki w dzisiejszych czasach.

A więc sprawa wygląda tak:
Jakiś tydzień temu zmieniłem telefon i od tamtej pory powiadomienia otrzymywałem zarówno na starym telefonie jak i na nowym(tu i tu działały). Wczoraj natomiast postanowiłem że wyczyszczę sobie stary telefon i usunąłem między innymi apke plemion i wszystkie jej dane ze starego telefonu. Od tego momentu przestałem otrzymywać powiadomienia na nowym telefonie, a gdy loguje się na apce i wchodzę w ustawienia --> powiadomienia push to mam informację "nie skojarzyłeś urządzenia z aplikację plemienną. Najpierw zaloguj się przez aplikację" ( oczywiście wchodzę tam z aplikacji)

Robiłem reinstal apki, czyściłem wszystkie dane z telefonu odnośnie plemion i dopiero znowu instalowałem, ale niestety to i tak nic nie dało. Dodam jeszcze że jak zainstalowałem ponownie apke na starym telefonie to jest ten sam komunikat.
 

DeletedUser191822

Guest
Identyczny problem. Mimo, że na poprzednich urządzeniach ten problem nigdy nie występował. Dodam tylko, że aplikacja ma uprawnienia do powiadomień, a na urządzeniu nie ma oprogramowania blokującego powiadomienia.
 

DeletedUser184352

Guest
Tylko dopowiem o bledzie ze logując sie przez apke dostaje widok jakbym logowal sie z przegladarki, ciagle sie przycina, cofa mi wioski, z kazdą aktualizacją coraz bardziej to nie dziala
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
W ostatnich dniach część użytkowników skarży się na problem z otrzymywaniem powiadomień (czy inaczej: na problem ze skutecznym sparowaniem urządzenia mobilnego z kontem). Problem ten został już zgłoszony i czekamy na interwencję techników w tej sprawie.
Przepraszamy za wynikającego z tego faktu niedogodności.

logując sie przez apke dostaje widok jakbym logowal sie z przegladarki

To jest zupełnie inna sprawa, to powinno się zmienić gdy zaktualizujesz aplikację do bieżącej wersji.
 

DeletedUser

Guest
@kmic
2.9. Zabrania się oszukiwania i naciągania innych Użytkowników forum, a także zamieszczania metod obejścia regulaminu gry oraz forum (bądź namawiania do takich zachowań). Surowo zabronione jest opisywanie metod wykorzystania bugów w grze. Również nie zakładamy tematów dotyczących błędów w grze, braku możliwości zalogowania się itp. Takie sprawy załatwiamy poprzez zgłoszenie do supportu.

Zgodnie z tym (jeżeli by już obowiązywał nowy regulamin) to obecny temat jest złamaniem regulaminu, zgadza się? Trochę patologia, nieprawdaż?
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Zgadza się, że pewnie nie powinien taki temat powstać - niemniej wyjaśnienie Graczom się przydaje, zwłaszcza jak sprawa jest dość znana ;)

Inna sprawa, że ostatnimi czasy ludzie mało co czytają. A szkoda i nie jest to dla nich żadne usprawiedliwienie... bo instrukcja, by zanim coś się napisze użyć przycisku "szukaj" istnieje już w dotychczasowym regulaminie ;) a tymczasem wokół prozaicznego tematu działów zamkniętych światów mamy już:
Oczywiście nie licząc usuniętych tematów, których jest drugie tyle, jak nie więcej. A przecież wystarczy przeczytać ;)
 
Ostatnia edycja:

Hartigan

Pikinier
Wynik reakcji
14
To jest zupełnie inna sprawa, to powinno się zmienić gdy zaktualizujesz aplikację do bieżącej wersji.


Właśnie dokonałem aktualizacji
Niestety problem nadal istnieje.
Aczkolwiek to (przynajmniej dla mnie) nie jest największą bolączką aplikacji.
Jest kilka rzeczy które bardziej przeszkadzają grać.
W najbliższych godzinach przekonam się czy zaszły jakiekolwiek zmiany na plus
 

DeletedUser

Guest
Zgadza się, że pewnie nie powinien taki temat powstać - niemniej wyjaśnienie Graczom się przydaje, zwłaszcza jak sprawa jest dość znana ;)
...

Zakładam, że to dotyczyło mojego pytania, które zadałem kmic owi|icowi*

To póki jeszcze jest kilka dni, to chciałbym poruszyć kwestię zgłaszania błędów i przypomnieć, że prawo nie działa wstecz. Prosiłbym aby, jeżeli moderator uzna, że to nie miejsce na tego typu dyskusje niech przeniesie do odpowiedniego działu. W każdym razie.

"Również nie zakładamy tematów dotyczących błędów w grze, braku możliwości zalogowania się itp. Takie sprawy załatwiamy poprzez zgłoszenie do supportu."

Ale w sumie jeżeli zabraniacie publikowania informacji o błędach związanych z grą, każecie tego typu sprawy przekierować do supportu, który przypomnijmy nie ingeruje w mechanikę gry. Stanowi tylko linię wsparcia, przekazuje pomysły do Niemiec.

Mi się nasuwa tylko pytanie: Po co?

W każdym razie ze swojego doświadczenia opowiem coś o zgłaszaniu błędów do supportu.
# polski support
1) zgłaszam błąd, mówię co nie działa, dostaję odpowiedź typu "Tak problem jest nam znamy" koniec tematu; tu jest OK
2) zgłaszam inny błąd, również mówię co nie działa, dostaję standardową odpowiedź, przekażemy zgłoszenie itd xD jaki rezultat "To zgłoszenie zostało zamknięte i nie możesz w nim już niczego dopisać." sprawa zamknięta, czyli z tego wnioskuję, że to nie jest błąd

# sprawy zgłoszone bezpośrednio do Niemiec
3) zgłaszam dość istotny błąd związany z zastępstwami, błąd po 2 miesiącach naprawiony, jak długo istniał, ilu ludzi z niego czerpało korzyści, no mogę się domyślać, że co najmniej 5 xD
4) zgłaszam kolejny bardziej istotny błąd, tutaj również dostaję standardową formułkę postaci "We will check it and forward it to our development department if necessary.", ale zgłoszenie zamknięte, czyli sprawa zamknięta to co zgłosiłem nie było błędem tylko zamierzonym mechanizmem gry

2 - istnieje co najmniej od 3 miesięcy, jak na moje to jest błąd, ale w sumie skoro zgłoszone, sprawa zamknięta to wychodzi na to, że błędem nie jest. Błąd, problem dotyczył pojawiania się (a właściwie jego brak) avatarków po najechaniu kursorem myszki na wioskę z poziomu mapki z przeglądu gościnnego. Sprawa błacha niby, bo kto korzysta z tego guest.php poza botami. Jeżeli również uważasz, że jest to błąd to zgodnie z regulaminem powinieneś napisać do supportu ticketa zgodnie z regulaminem 2.9.

4 - xss w grze nie są błędem moi drodzy :) tyle mają Niemcy do przekazania

Na przykładzie tych enigmatycznych zgłoszeń chciałem pokazać, że część zgłoszonych błędów naprawiacie, część zgłoszonych błędów olewacie. W przypadku olewania błędów dla mnie to jest feedback, że wszystko jest okey, taki jest mechanizm gry, a zgłoszenie było po prostu fałszywe.

Jednak uważam, że błędy pozwalające namieszać bardzo dużo na świecie nie powinny być zamiatane pod dywan. A takie zamieszanie chyba robi możliwość 'przypadkowego' usunięcia plemienia z mapy? (niektóre światy cofają wsparcia wysłane do plemienia innego niż obecne).

Pytanie kiedy zaczniecie na serio coś z tymi błędami robić? Jak dla mnie. Zgłaszanie błędów do supportu to jest przykład zamiatania problemów pod dywan.


* - niepotrzebne skreślić
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
Dzisiaj na Google Play pojawiła się aktualizacja 2.25.1, która powinna rozwiązać problem z niemożnością dodania nowych urządzeń do powiadomień push.

Odnośnie pytań o zgłaszanie błędów w grze.
Czemu do supportu a nie na forum?
1. Bo zgłoszenie na forum może zostać wykorzystane jako bugusing (wyobraźmy sobie hipotetyczny błąd "jak szybko dodaję 3x takie same jednostki do kolejki rekrutacji to surowce pobierane są tylko za 2 takie operacje!")

2. Bo zgłoszenie może zostać wykorzystane przeciwko zgłaszającemu, np. w banalnej sytuacji gdy gracz zgłasza "od wczoraj nie działa mi logowanie na świat X!", a świat działa normalnie (i jest to indywidualny problem danego gracza) to w tym momencie jego rywale mają czytelny sygnał o jego nieobecności.

3. Zgłoszenie do supportu pozwala nam oszacować skalę problemu oraz natychmiast poznać wiele okoliczności, o które musielibyśmy szczegółowo pytać w korespondencji przez forum.
Tutaj idealnym przykładem jest ten właśnie wątek. Gracz zgłosił, że nie działają mu powiadomienia. W ciągu kolejnych 2 dni dopisały się jeszcze 3 osoby z podobnym problemem. A równie dobrze mogłyby się dopisać tysiące, którym działa (bo większości działało) i problem by się rozmył jako indywidualne przypadki, które wymagają sprawdzenia, wypytania o wszystkie szczegóły, oczekiwania na odpowiedź itd.
A co zyskaliśmy dzięki temu, że problemy te były zgłaszane do supportu? Pierwszego dnia otrzymaliśmy ok. 10 takich zgłoszeń i - bez żadnego dopytywania się o nic - wiedzieliśmy już, że problem dotyczy różnych urządzeń, różnych wersji Androida, różnych światów, za to konkretnej wersji aplikacji. A po zapytaniu w gronie kolegów z innych krajów okazało się, że u nich także pojawiają się takie zgłoszenia.
Wynik? W ciągu paru godzin do techników poszło zgłoszenie o statusie "Poważne" dotyczące globalnego problemu, wraz z opisem środowiska jego występowania. I został on już naprawiony. Podczas gdy omawiając go na forum zapewne wciąż zbieralibyśmy dane, pozwalające na jego dokładne opisanie.
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser

Guest
Zgadzam się. Podane przykłady dobrze pokazują, czemu lepiej przekazać je do supportu.

Co natomiast ze zgłoszeniami błędów, które zostały zamknięte, a opisana sytuacja nadal występuje?
 
Status
Zamknięty.
Do góry