Wydarzenie: Spectaculum - komentarze

Status
Zamknięty.

DeletedUser40095

Guest
Są trzy konkurencje i trzy różne cechy. Co prawda zakładam, że to będzie jakoś tak wyglądało:
Wręcz - siła
Łucznictwo - zwinność
Jazda - odporność
Jednak nigdzie nie jest opisane, jak to wygląda w rzeczywistości. Oczywiście w każdej konkurencji może mieć miejsce stopniowanie umiejętności. Bądź jakieś cechy drugorzędne. Prawda jest taka, że guzik wiemy jak to wszystko wygląda w tym wydarzeniu. I to jest jego wielka wada.
 

DeletedUser174291

Guest
A nie zaleta?
Jaki sens miałoby udostępnienie takich informacji?
Teraz DECYZJA gracza warunkuje jego wynik w evencie. Musisz wybrać która statystyka będzie najważniejsza w tej konkurencji, która na drugim miejscu, a która nieistotna. System przeliczania statystyk na wynik może być dość prosty, powiedzmy przy walce wręcz każdy punkt siły jest mnożony x30, każdy punkt odporności x20, każdy punkt zwinności x10. Liczby wzięte z tyłka, chodzi mi tylko o ukazanie zależności. Posiadając taką wiedzę, łatwo wywnioskować, że musisz wybierać trening rozwijający w pierwszej kolejności siłę, w drugiej odporność.

Gdyby taka wiedza była powszechna, to jaki jest sens różnicowania tych statystyk, kiedy każdy ma podane jak na tacy co kliknąć, żeby uzyskać efekt? Wtedy liczy się tylko to, czy udało się wykonać maximum treningów (czyli co 4h wejść do gry i kliknąć), albo (o zgrozo!) czy wydajesz PP. Właściwie można by wtedy dać jedną statystykę, zdobywaną w treningach, bo skoro każdy wie co wybrać, to po co komplikować?

Obecnie gracze muszą zgadywać, ale też dzielić się strzępkami posiadanej wiedzy ze współplemieńcami i na tej podstawie wyciągać wnioski. Rozczarowujące może być to, że przez brak wiedzy wybierzemy nieoptymalny trening i ktoś osiągnie lepszy wynik, bo szczęśliwie kliknął we właściwe okienko. Ale to działa w obie strony - my możemy trafić, a przeciwnik nie. Nasze plemię może wspólnie rozkminić co się liczy w tej konkurencji i zgarniać maximum punktów, a przeciwnicy nie. Gdyby wszystko było wiadome, to każdy zarobiłby tyle samo i równie dobrze można dać te bonusy za nic, skoro wszyscy uzyskają ten sam wynik.
 

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
Inną kwestią są nagrody, gdzie płaci się 4k za możliwośc powiekszenia zagrody o 2k, a x10 mniej za bonus do ataku który znacznie ułatwi podbicie wiosek i zyskanie 20k miejsc w zagrodzie. No ale te 2k takie cenne. :F
Tak właściwie jest z każdym bonusem - kufer wojenny da przykładowo 500 monet (mowa o pozniejszej rozgrywce) a niewiele tanszy pakiet surki 30%, 5000 monet (przy 500 wioskach i tańszych monetach). SERIO?!
 

DeletedUser40095

Guest
@Parada42 - jeśli faktycznie jest zróżnicowanie w danej konkurencji... to ewentualny wybór treningu jest niczym innym, jak losowaniem. Nie widzę w tym żadnej zalety. O jakich strzępkach informacji mówisz? Bo tak naprawdę, ja nie mam zielonego pojęcia jak naliczana jest punktacja podczas tych rozgrywek. Dajmy przykład, sam początek. Mam czas na kliknięcie dwóch treningów - nikt nie jest w stanie zakończyć trzeciego. I nawet jeśli ktoś ma dokładnie tak samo wyćwiczonego czempiona, to może mieć mniej punktów ode mnie. Dlaczego? Nikt nie wie. Czy ma znaczenie, wejście do rozgrywek w ostatnich sekundach rundy, czy nie ma? Nie wiem. I podobnie jest z cechami. Mówisz, że rozwój gracza ograniczałby się do klikania najbardziej optymalnego treningu. No, a do czego sprowadza się on teraz? Doszedł jedynie element losowy - nic więcej.

@.JWP. Jeśli masz powiększoną zagrodę, to bonus jest permanentny. Wsparcie do ataku jest jednorazowe. Tego z kufrem nie rozumiem. Z tego co ja wiem, to on daje jednego grubasa - nieważne na jakim poziomie rozgrywek. Znaczy się, monety na jednego grubasa :) Co do zwiększenia produktywności surowców... Nie wiem... Daje surowce, ale czy wszystko wydasz na monety?
 

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
Jednakże co mi po permanentnym bonusie skoro 10 razy mniejszym nakładem mogę wykosić obronę wroga i przejąc kilka wiosek, gdzie każda z nich daje mi 10x wiecej wojska niz ten smieszny bonus?
Chore jest to, że ilekroć jest poważniejsza akcja, u obrońcy widoczne są bonusy zwielokrotniające jego możliwości obronne, jakby komuś celowo zależało by serwery trwały jak najdłuzej...
Przytoczony przykład miał na celu ukazanie jak nieintuicyjnie dobierane są ceny w przypadku serwerów z bardziej zaawansowaną rozgrywką, gdzie za mniej więcej taką samą cenę, uzyskany efekt jest 10x lepszy. Ba, nie uwzględniłem przecież wymiany surowców, co z pewnością ten wynik do 6k, może 6,5k by podniosło. I zapewniam Cie, wszystko wydałbym na monety. Taki jest własnie urok światów gdzie jest tylko naparzanka.
 

DeletedUser174291

Guest
@Parada42 - jeśli faktycznie jest zróżnicowanie w danej konkurencji... to ewentualny wybór treningu jest niczym innym, jak losowaniem. Nie widzę w tym żadnej zalety. O jakich strzępkach informacji mówisz? Bo tak naprawdę, ja nie mam zielonego pojęcia jak naliczana jest punktacja podczas tych rozgrywek. Dajmy przykład, sam początek. Mam czas na kliknięcie dwóch treningów - nikt nie jest w stanie zakończyć trzeciego. I nawet jeśli ktoś ma dokładnie tak samo wyćwiczonego czempiona, to może mieć mniej punktów ode mnie. Dlaczego? Nikt nie wie. Czy ma znaczenie, wejście do rozgrywek w ostatnich sekundach rundy, czy nie ma? Nie wiem. I podobnie jest z cechami. Mówisz, że rozwój gracza ograniczałby się do klikania najbardziej optymalnego treningu. No, a do czego sprowadza się on teraz? Doszedł jedynie element losowy - nic więcej.
Elementem losowym można nazwać to, że dwóch graczy o identycznych statystykach osiąga minimalnie różne wyniki. Minimalnie. Natomiast wpływ statystyk na wynik w danej konkurencji jest, widoczny - im dalej w event i wyższe statystyki, tym bardziej widoczny jest ten wpływ. I tu pojawia się element komunikacji między graczami, porównywania swoich wyników i wyciągania wniosków na podstawie posiadanych danych. Porównując wyniki trzech graczy z pierwszego dnia eventu ciężko zauważyć te zależność, bo statystyki są na tyle nisko, że element losowy ma spory wpływ. Ale porównując wyniki 30 graczy po pierwszym, drugim i trzecim dniu wydarzenia - można zauważyć zależność i na tym skorzystać. Btw nawet gdyby to było całkowicie randomowe i wydawca z jakiegoś powodu sam utrudnił sobie życie dając pozorne statystyki, które i tak nic nie dają... to nadal event daje każdemu takie same szanse. Zawsze będzie grupa pro graczy, którzy są pokrzywdzeni, bo oni powinni być do przodu za to że są pro i im zależy. A jakiś noobek przyfarcił i dostał lepsze bonusy od nich, chociaż oni się bardziej starali... Na szczęście nagrody w tym evencie są na tyle kiepskie, że nawet gdyby był totalnie losowy, to raczej nie wpłynie realnie na rozgrywkę.
 

KACZELNIK

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.655
Elementem losowym można nazwać to, że dwóch graczy o identycznych statystykach osiąga minimalnie różne wyniki. Minimalnie. Natomiast wpływ statystyk na wynik w danej konkurencji jest, widoczny - im dalej w event i wyższe statystyki, tym bardziej widoczny jest ten wpływ. I tu pojawia się element komunikacji między graczami, porównywania swoich wyników i wyciągania wniosków na podstawie posiadanych danych. Porównując wyniki trzech graczy z pierwszego dnia eventu ciężko zauważyć te zależność, bo statystyki są na tyle nisko, że element losowy ma spory wpływ. Ale porównując wyniki 30 graczy po pierwszym, drugim i trzecim dniu wydarzenia - można zauważyć zależność i na tym skorzystać. Btw nawet gdyby to było całkowicie randomowe i wydawca z jakiegoś powodu sam utrudnił sobie życie dając pozorne statystyki, które i tak nic nie dają... to nadal event daje każdemu takie same szanse. Zawsze będzie grupa pro graczy, którzy są pokrzywdzeni, bo oni powinni być do przodu za to że są pro i im zależy. A jakiś noobek przyfarcił i dostał lepsze bonusy od nich, chociaż oni się bardziej starali... Na szczęście nagrody w tym evencie są na tyle kiepskie, że nawet gdyby był totalnie losowy, to raczej nie wpłynie realnie na rozgrywkę.

System jest losowy, jakby siła, zręczność i odporność miały jakiś ściśle wyznaczone spektrum współczynników, to wystarczyłoby 3 wyniki zapisać jako 3 równania liniowe i otrzymalibyśmy współczynniki bardzo podobne do siebie.

Jednak po sprawdzeniu tego okazuje się, że są one znacznie różne np raz wychodzi siła jako 5, a raz jako -1.

Po prostu matematycznie każde teorie o tym co klikać lepiej się wysypują.
 

Inkill

Topornik
Wynik reakcji
152
rozwala mnie ta "losowość" i "znajdź dominującą cechę" . Osoby które szły ze statami po równo osiągały najlepsze wyniki... To się postarali ze zróżnicowaniem jak nic. To kto jest wyżej zależy od szczęścia, jak w ataku, od -25 do +25.
 

DeletedUser166963

Guest
A ja bardzo dziękuję za informację, że ostatni trening należy zakończyć na minimum pół godziny przed końcem dyscypliny. Po kij?
 

DeletedUser173017

Guest
Elementem losowym można nazwać to, że dwóch graczy o identycznych statystykach osiąga minimalnie różne wyniki. Minimalnie. Natomiast wpływ statystyk na wynik w danej konkurencji jest, widoczny - im dalej w event i wyższe statystyki, tym bardziej widoczny jest ten wpływ. I tu pojawia się element komunikacji między graczami, porównywania swoich wyników i wyciągania wniosków na podstawie posiadanych danych. Porównując wyniki trzech graczy z pierwszego dnia eventu ciężko zauważyć te zależność, bo statystyki są na tyle nisko, że element losowy ma spory wpływ. Ale porównując wyniki 30 graczy po pierwszym, drugim i trzecim dniu wydarzenia - można zauważyć zależność i na tym skorzystać. Btw nawet gdyby to było całkowicie randomowe i wydawca z jakiegoś powodu sam utrudnił sobie życie dając pozorne statystyki, które i tak nic nie dają... to nadal event daje każdemu takie same szanse. Zawsze będzie grupa pro graczy, którzy są pokrzywdzeni, bo oni powinni być do przodu za to że są pro i im zależy. A jakiś noobek przyfarcił i dostał lepsze bonusy od nich, chociaż oni się bardziej starali... Na szczęście nagrody w tym evencie są na tyle kiepskie, że nawet gdyby był totalnie losowy, to raczej nie wpłynie realnie na rozgrywkę.

Najlepsze jest jak masz lepsze statystyki i mniej punkcików :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry