A nie zaleta?
Jaki sens miałoby udostępnienie takich informacji?
Teraz DECYZJA gracza warunkuje jego wynik w evencie. Musisz wybrać która statystyka będzie najważniejsza w tej konkurencji, która na drugim miejscu, a która nieistotna. System przeliczania statystyk na wynik może być dość prosty, powiedzmy przy walce wręcz każdy punkt siły jest mnożony x30, każdy punkt odporności x20, każdy punkt zwinności x10. Liczby wzięte z tyłka, chodzi mi tylko o ukazanie zależności. Posiadając taką wiedzę, łatwo wywnioskować, że musisz wybierać trening rozwijający w pierwszej kolejności siłę, w drugiej odporność.
Gdyby taka wiedza była powszechna, to jaki jest sens różnicowania tych statystyk, kiedy każdy ma podane jak na tacy co kliknąć, żeby uzyskać efekt? Wtedy liczy się tylko to, czy udało się wykonać maximum treningów (czyli co 4h wejść do gry i kliknąć), albo (o zgrozo!) czy wydajesz PP. Właściwie można by wtedy dać jedną statystykę, zdobywaną w treningach, bo skoro każdy wie co wybrać, to po co komplikować?
Obecnie gracze muszą zgadywać, ale też dzielić się strzępkami posiadanej wiedzy ze współplemieńcami i na tej podstawie wyciągać wnioski. Rozczarowujące może być to, że przez brak wiedzy wybierzemy nieoptymalny trening i ktoś osiągnie lepszy wynik, bo szczęśliwie kliknął we właściwe okienko. Ale to działa w obie strony - my możemy trafić, a przeciwnik nie. Nasze plemię może wspólnie rozkminić co się liczy w tej konkurencji i zgarniać maximum punktów, a przeciwnicy nie. Gdyby wszystko było wiadome, to każdy zarobiłby tyle samo i równie dobrze można dać te bonusy za nic, skoro wszyscy uzyskają ten sam wynik.