Wieża strażnicza - komentarze

Status
Zamknięty.

DeletedUser187951

Guest
Kappa, Plemiona zaczynają być zbyt proste :/ Gracze ofensywni będą musieli się za nie długo przerzucić na grę deffem bo offem się nie będzie opłacało grać :D Dajcie jeszcze może dłuższy czas rekrutacji offa niż deffa to już wgl bez sensu ta gra będzie :D
 

DeletedUser194338

Guest
Jest sens tego budynku i też nie. Bo np fejki staną się trochę bez sensu ale z drugiej strony pomaga wyczuć czym kto mniej więcej w okolicy gra. Mam mieszacne uczucia :/
 

DeletedUser187951

Guest
No ale na tym polega ta gra, od zawsze było tak grane i nikomu nie przeszkadzało to ze nie widział jaki atak na niego leci tylko na czuja to robił, tym się wyróżniali dobrzy gracze defensywni a teraz gracz ofensywny nie ma nawet polotu do gracza defensywnego jak akcja będzie lecieć to 90 procentowe prawdopodobieństwo nie powodzenia jest jak nie wyższe osoby które dobrze grają deffem dzięki temu budynkowi nie stracą żadnej wioski.
 

DeletedUser140914

Guest
Z jednej strony dobrze z drugiej nie, nigdy nie lubiłem setek fejków, gracz atakujący wysyła je w kilka minut, często używacie do tego skryptów nie zawsze legalnych i zajmuje to chwile, a potem obrońca co ma siedzieć cały dzień i opisywać ataki?? Dlatego dobrze jak fejki mają ograniczenie procentowe zagrody, przynajmniej agresor ponosi "koszta". No i trzeba będzie wymyślić coś nowego żeby zdobyć wioskę, większa współpraca z współplemieńcami żeby się udało, w końcu to gra zespołowa, a nie jak do tej pory jeden się nachapał darm i kozaczył wysyłając setkę offów i przejmując z łatwością wioski.
No Inno pewnie też ma w tym swój cel by światy trwały dłużej, bo widząc w jak szybkim tempie są kończone to jest przerażające, dlaczego? zbyt duże koneksje dyplomatyczne z innych światów, wpada ekipa składająca się z 4 członów, do tego 2 sojusznicze plemiona i świat pozamiatany, gdzie nowe plemiona mają małe szanse na wbicie się. A tak mam nadzieję, że grupa 20 zgranych osób będzie miała możliwość skutecznej obrony przed dużym agresorem, gdzie osoby te będą cieszyć się grą a nie tylko myśleć by jak najszybciej zamknąć świat.

To jest tylko moje zdanie, a jak będzie się grało z nowym budynkiem trzeba sprawdzić w praktyce. ;)
 

DeletedUser187424

Guest
110 św i NAGLE olaboga setki fejków. Ta. Jeszcze większy fun z tym że światy są szybko kończone bo startują wielkie ekipy z innych św. My właśnie kończymy św 84, ja plus 2 kumpli wystartowaliśmy dla flag i rozkręciliśmy plemie i tak się ciułaliśmy na tym św powolutku, wszystko organizując od 0. A w tym czasie super ekipy z innych św odpadały,rozpadały się, my w tym czasie zawiązaliśmy 2 dobre sojusze i tak sobie wspólnie ciułaliśmy wioskę do wioski,kratkę do kratki. A jeden z naszych sojuszników, miał w ekipie z którą wojowaliśmy wspólnie,całkiem pokaźne grono znajomych. I stwierdzenie było jedno:Co było na innym świecie, nie będzie tutaj.Nowy św,nowa historia.
Tu po prostu chodzi o to żeby ZNÓW ułatwić grę i utrzymać JAK najwięcej słabych graczy przy tym produkcie,bo kupią KP i MK.

Co do argumentu z nielegalnymi skryptami. Złapiecie kogoś za rękę,to wtedy działajcie a nie wysuwajcie wobec wszystkich takich argumentów. Bo jest to co najmniej niesmaczne.
Plemiona to wiadomo, biznes. I jak każdy ma dawać kasę. Nie mniej, wypada też brać pod uwagę ogół klientów. Bo tak, jesteśmy KLIENTAMI Inno. Co miesiąc 90% wydaje XX złotych na premke,mk etc.
Znam też kilka osób które kupują regularnie flagi (to swoją drogą równowagi nie zaburza nie?;)) czy przyśpieszają budowy. To już jest zapewne duży wzrost sprzedaży premki,bo niech kamieniem rzuci ten co nigdy muru w akcji nie budował szybko :p( tu pozdrawiam mistrzów od muru na 20 w kilka minut z poziomu np. 0).

Idziemy dalej, pamietam raban jaki był jak weszły opcje za premkę. Budowa szybsza itd. że to zaburza sensy gry,ze bogaci wygrają. I wiecie co? ZMOBILIZOWAŁO to ludzi do współpracy, bo jak trafił się gość w okolicy co za pp grał i miał już np. 5-10 wsi a inni po 1-3. To się 10 osób zgrało i go zjechało.Bo na szczęście wojska kupić się nie da.
Jak długo gram, a w sumie pojawiam się i znikam od św 3. To nie spotkałem się jeszcze z tym żeby 1 solidny gracz był w stanie pojechać SAM wszystkich dookoła, jeśli byli zgrani,ale na zgranie to trzeba zapracować, tutaj nawet wieża nie pomoże :) Z darmówkarzami to też fajny argument. Może z kolejną aktualizacją wprowadzicie kartki na wioski? Ewentualnie największy gracz na kontynencie musi raz w tygodniu dać sobie sfarmić wioski np. najsłabszej dwudziestce na kontynencie żeby surowce na rozwój mieli?

Napisałeś że trzeba wymyślić coś nowego żeby zdobyć wioskę. Spoko, napisz co. Bo z tego co pamiętam to schemat jest 1. OFF i szlachta. I im dalej w las,tym więcej ataków można słać. I jeśli w ten schemat dodacie coś co pozwala JASNO określić rodzaj ataku, no to komplikujecie sprawę. Bo do tej pory było jeszcze to ryzyko że np. źle policzyłem i opisałem. Teraz tego nie ma.

Dlatego gracze mają ALE. Bo to kolejne ułatwienie i ukłon w stronę słabych. A są słabi bo nie chcą się uczyć. Na paru św prowadziłem plemiona, zatem jakieś rozeznanie mam. Pamiętam jak chętnych uczyło się składu wojsk czy klinów albo jak słać karetę albo odbitkę. Szło to sprawnie,bo mieli chęci. A pamiętam też JESZCZE większe grono tych którzy nie umieli,nie chcieli ale byli pierwsi do robienia syfu na forum,czy wyzywaniu plemienia bo nie dali im deffa od razu bo jaśniepan wojska nie szkolił i go zjechali. I to ten typ graczy będzie GŁÓWNYM beneficjentem wież. Ile razy pomimo np. działu FAQ trafiali się tacy co sobie do obrony klepali łuki konne albo w offie miecze bo on woli miecz od topora. Ile razy trafiał się ktoś kto miał już np. 10 wsi a 1 pałac w wiosce nr 1. Bo mu więcej nie trzeba. A później pretensje do plemienia bo on odbitek nie może robić:p
Na dłuższą metę średnia to przyjemność i dla rady plemienia i dla innych z kimś takim grać. Normalnie to typ wylatywał, pyskował na PW, czy cwaniakował że ma kreta i prędzej czy później z mapy znikał bo wychodził jego brak umiejętności. Ot taka forma kary za nie wpasowanie się w społeczność. Teraz tacy mają dostać do ręki tarczę.

Dla mnie zamiast kombinować z wieżami, lepiej zmienić zasady kończenia św.
Dominacja jest spoko, nie mniej wymaga sojuszy. 70% wsi to dużo dla 1 ekipy. Ale też zmusza do toczenia wojen. 84 właśnie kończymy ze stosunkiem 10.9 (41k wsi przejetych do niecałych 4k straconych) plus masa wsi przejętych bez wypowiadania wojen czy od pojedynczych graczy. Czas jaki nam zszedł na ten św to 2 lata i 4 miesiące. Jaki jest minimalny limit? 180 dni. Czyli sami z GÓRY zakładacie możliwość SZYBKIEGO zakończenia św. Dajcie minimum 360 czy nawet 720 dni i wsio.
 

DeletedUser185707

Guest
Wieże, to wstawcie na jakieś specjalne światy tudzież tutorial :)
Championem tej gry nie jestem ale zgadzam z przedmówcami. Wystarczy tych udogodnień. Jak wstawicie ten budynek gra straci sens. Wszyscy zmienią się na graczy deff.
I co... świat będzie trwał 10 lat? Przecież nie o to chodzi. Apeluję o zdrowy rozsądek! :D
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

PjetreQ

Łucznik
Wynik reakcji
495
Zawsze uważałem tą grę za "elitarną" i wyróżniającą się wśród większości gierek tego typu, właśnie dlatego że aby coś tu osiągnąć trzeba się zastanowić, pomyśleć i pokombinować, potem gdy przychodzą nowi gracze mogą się uczyć od doświadczonych. A to jest straszne pójście na łatwiznę, ponieważ każdy jest pewny co na niego idzie, nie ma elementu zaskoczenia chyba że jest się warzywem które wchodzi raz na dwa dni, prawdziwy gracz potrafi ocenić czy idą na niego fejki czy też pełne offy w zależnie od sytuacji 80-90 procentową dokładnością. Jeśli owe wieże mają przyciągnąć graczy to ja od razu mówię że nie zagram na żadnym ze światów na którym owe wieże będą, może to przyciągnie nowych, ale to nie jest pewnik, natomiast pewnikiem jest moje a także wielu innych osób postanowienie, także moich przedmówców. Proponuję inne sposoby przyciągnięcia nowych graczy, nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem gdziekolwiek reklamę plemion, czy to denerwujące okienka które zasłaniają stronę i tylko rozpaczliwie się szuka krzyżyka czy też dyskretna reklama na marginesie strony, chyba że tak dobrze są te reklamy zakamuflowane czy też po prostu nie przyciągają oka, jeśli tak jest to proponuję albo wylać szefa działu marketingu, albo w końcu zacząć mu normalnie płacić. :)

Ogólne streszczenie wad:
- zminimalizowanie elementu zaskoczenia
- osłabienie roli koordynatora deffa
- całkowita zmiana strategii frontowej
- to jest dramat [...]
 

DeletedUser184665

Guest
Hmm podobnie jak moi przedmówcy nie zamierzam brać udziału w takim eksperymencie. Nie interesują mnie pomysły z cyklu "Jak ułatwić grę tym którym się nie chce". Zdecydowanie wolę grać z i przeciw tym którym się chce.
 

Lubieżny Mietek

Zwiadowca
Wynik reakcji
204
Powiedzcie mi co chcecie osiągnąć wrzucając tę kupe zwaną wieżą strażniczą ? Czy zastanowił się jeden z drugim co to oznacza dla grywalności waszego produktu ? Czy może to kolejny durny pomysł naszych wątpliwych przyjaciół zza zachodniej granicy ?

Gdy zaczynałem grę w plemiona, na stronie głównej dumnie chwaliliście się 600tysiącami kont, z czego pewnie 200-250k to faktycznie gracze. Obecnie jak to wygląda ? Zaglądam na twstats i co widzę, dramat widzę, jakieś 100k kont i max 40-50k graczy grających.
Oczywiście wraz ze zmianami, czy to flagami, czy giełdą premium itp. itd. ucieka jakiś procent graczy. Ale Wy nie potraficie pozyskać nowych, na każdym nowym świecie spotykam wiele tych samych nicków

Wieża ostatecznie dobije produkt plemiona.pl w Polsce.
Załóżmy że dzięki niej zaloguje się na niego kilkaset, może kilka tysięcy dzieciaków, nie oszukujmy się dla młodego pokolenia plemiona nie są i nie będą atrakcyjne gdyż apka plemion to totalne dno. Wiem, bo sam dziś płakałem nad nią by rzucić okiem co tam słychać na nowym serwerze.
Zastanowiliście się ilu starych graczy z przedziału 18+(Ci co przynoszą wam "dochód" ) da sobie z tą grą zwyczajnie siana i zajmie się bardziej pożytecznymi zajęciami ?

Nieco ponad rok temu przewidywałem że w tym modelu, z beznadziejną apką czy to na androida, czy na inne oprogramowanie, przy braku jakiegokolwiek marketingu zewnętrznego (pisanie głupot i zadawanie durnych pytań na pejsbuku nie można nazwać marketingiem) dociągniecie do s110 i więcej światów się nie pojawi, może pomyliłem się o 5-6, ale na pewno nie więcej.
Sam zalogowałem się na plemiona, jakoś jesienią 2009 roku po tym jak przeglądając demotywatory wpadłem na waszą reklamę pomiędzy kolejnymi demotami, więc metoda o której pisał Pjetreq jest skuteczna. Choć trzeba ją dostosować do obecnych czasów.

Czy taki produkt ma ekonomiczną rację bytu? Wygląda na to że chcecie go ostatecznie zabić.
 

DeletedUser130738

Guest
Mam ambiwalentne odczucia.
Z jednej strony wieże ewidentnie likwidują element zaskoczenia i wzmacniają obronę newbies. Z drugiej jednak poznamy siły i ruchy wojsk sąsiadów przechodzących w pobliżu naszej wioski. Ciekawe też ile to oko cyklopa zajmie miejsc w zagrodzie. Cyt. (...) jej zbudowanie wiąże się z niemałymi kosztami (...) rozstawienie w strategicznych miejscach (...)
Kiedyś był lament na temat synchro szlachty z automatu. Jak to, teraz każdy laik puści synchro. I nic się nie stało. Newbies padają, jak padali. Podobnie może być z wieżą. Komplikuje to przejęcie, ale opcja podglądania wojsk przechodzących przez moje terytorium wydaje się ciekawa..
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Ja tylko przypomnę, że wieże strażnicze nie będą włączane na każdym możliwym świecie, będą nadal wychodzić światy bez niej, tak samo jak wychodzą światy bez kościołów, bez rycerza czy z paczkami surowców i wielostopniowym pałacem. Dla każdego w dalszym ciągu coś się znajdzie, nie ma tu czegoś takiego, że jest to stała zmiana na wszystkich światach :)
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
Dziękuję wszystkim za zgłaszane uwagi czy zastrzeżenia odnośnie systemu wież. Prawdę mówiąc, to nie do końca rozumiem Wasze obawy w stylu "wszyscy będą grać deffem", "nie da się teraz przejmować wiosek" czy "ułatwienie dla noobów".

Pamiętajcie, że w dalszym ciągu gra polega na PRZEJMOWANIU wiosek, więc "gra deffem" raczej nie pozwoli na zwojowanie świata. :) Co do argumentów odnośnie zbyt dużego ułatwienia dla "noobów", to nie zapominajcie proszę o paru aspektach:
- ze względu na bardzo duże wymagania (surowcowe jak i "mieszkaniowe") nikt nie będzie raczej budował tego w pierwszej czy drugiej wiosce (choć oczywiście zakazu nie ma), a jeśli ktoś będzie miał taki kaprys, to automatycznie będzie stratny na liczbie wojsk czy innych budynków,
- informacje odnośnie wielkości ataku mają zerową wartość na początku gry, bo wiadomo że nikt na starcie nie będzie atakował wysyłając >1000 jednostek,
- pierwsze poziomy wieży mają bardzo niski zasięg (dopiero na 6 poziomie przekracza on 2 pola); więc jeśli dzięki wieży ktoś 15 minut przed atakiem zobaczy że idzie na niego jednak >5000 jednostek a nie fake, to nikt mu w tym czasie nie zdąży podesłać pomocy, i tak jest zdany na siebie.

Tak naprawdę to praktyczne zastosowanie tego systemu ma miejsce dopiero w zaawansowanej fazie gry. Kiedy to gracze mają po setki wiosek (i mogą pojedyncze z nich poświęcić na zbudowanie wież w strategicznych miejscach) i kiedy toczą się wojny wraz z masowym wysyłaniem fejków... Ale na tym etapie raczej nie ma już "noobów", a przynajmniej nie tych sensu stricto, którzy po pierwszym otrzymanym ataku rezygnują z gry i zaczynają się pytać "kiedy będzie następny świat".

I jeszcze parę spraw, o których warto pamiętać:
- mechanizm działa w dwie strony: utrudnia ataki Wam (=doświadczonym pro graczom), ale sami także możecie budować wieże i otrzymywać informacje o atakach wroga,
- otwiera się droga do nowego mechanizmu wysyłania fejków... jako ataków liczących np. 999 jednostek (które oczywiście zabunkrowanej wioski nie pokonają, ale jednak mogą zaskoczyć obrońcę spodziewającego się 1 katapulty, otrzymującego dodatkowe potwierdzenie z wieży, że idzie "mały" atak),
- wieża może być niszczona katapultami na takiej samej zasadzie jak wszystkie "normalne" budynki. Więc gdy ktoś wyda masę surowców na jej budowę (siłą rzeczy kosztem wojsk i innych budynków), to równie szybko może się z nią pożegnać. I nie wiem, czy będzie miał motywację do jej odbudowywania. :)

Tak czy siak: myślę, że nie ma co zamartwiać się na zapas. Wieża na pewno nie jest budynkiem, który odwróci losy świata, spowoduje, że nagle "plemię noobów" będzie wygrywało z "pro graczami" itd. Na pewno jest to ciekawe narzędzie, które zwiększa ilość taktycznych opcji w grze, co wytrawnych strategów powinno jedynie cieszyć.
Jak ten mechanizm będzie działał w rzeczywistości i na ile uatrakcyjni grę? Czas pokaże. Na pewno razem będziemy się temu bacznie przyglądać, wsłuchiwać w Wasze uwagi i wyciągać wnioski.
Powodzenia!
 

DeletedUser185565

Guest
Dziękuję wszystkim za zgłaszane uwagi czy zastrzeżenia odnośnie systemu wież. Prawdę mówiąc, to nie do końca rozumiem Wasze obawy w stylu "wszyscy będą grać deffem", "nie da się teraz przejmować wiosek" czy "ułatwienie dla noobów".

...
Powodzenia!


Nie wiem czy skuszę się na świat z wieżami a tylko w ten sposób (praktycznie) można by sprawdzić ich prawdziwą wartość.Nie przesądzą one też losów słabszych graczy/plemion.
Jednak.Jednak to kolejne udogodnienie dla graczy/plemion broniących się,piszę tu szczególnie o zaawansowanej fazie gry.System wież i tysiące rycerzy na linii frontu to tłuczenie głową w mur,jasne że będzie można go przebić ale będzie to wymagało dużo więcej środków,nie wiem czy wpadniemy na pomysł "oszukania" wież a ilości rycków nijak nie da się przeskoczyć.Akcja fejkowa zdecydowanie traci na znaczeniu - tak z daleka wsparcia nie dojdą ale mobilny deff na froncie się zwalnia wcześniej niż w grze bez wież.Gra stanie się wolniejsza,nudniejsza,oczywiście moim zdaniem.
Ostatnie znaczące zmiany (moim zdaniem a grałem już i deff i off) zdecydowanie wzmacniają obronę szczególnie plemienia i szczególnie w zaawansowanej(rozstrzygającej) fazie gry.Gracze/plemiona off nie dostają nic w zamian.Zwalniamy rozgrywkę i tyle.
 

DeletedUser194623

Guest
Nie ukrywam ze bardzo jestem ciekaw jak będzie sie spisywać ową wieże.
Jednak troche mi sie wydaje ze niszczy efekt gry a dokładniej element zaskoczenia .
Rozpoczołęm na 110 swiecie wiec sie sprawdzi nowa opcje!!
 

Omnia mihi licet.

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
22
Mam ambiwalentne odczucia.
Z jednej strony wieże ewidentnie likwidują element zaskoczenia i wzmacniają obronę newbies. Z drugiej jednak poznamy siły i ruchy wojsk sąsiadów przechodzących w pobliżu naszej wioski. Ciekawe też ile to oko cyklopa zajmie miejsc w zagrodzie. Cyt. (...) jej zbudowanie wiąże się z niemałymi kosztami (...) rozstawienie w strategicznych miejscach (...)
Kiedyś był lament na temat synchro szlachty z automatu. Jak to, teraz każdy laik puści synchro. I nic się nie stało. Newbies padają, jak padali. Podobnie może być z wieżą. Komplikuje to przejęcie, ale opcja podglądania wojsk przechodzących przez moje terytorium wydaje się ciekawa..

Informacje dotyczące kosztów Wieży można znaleźć pod tym linkiem: https://help.plemiona.pl/wiki/Wieża_Strażnicza
 

DeletedUser175544

Guest
Abstrahując od tego czy wieża to trafiony, czy nietrafiony pomysł, trzeba oddać jedno. Jest absolutnie zgodna z kanonem logiki. Wyobrażam sobie, bazując na obecnej rzeczywistości plemion, jak to zamek w średniowieczu pada, bo zorientowali się o nadejściu kilkunastotysięcznej armii dopiero wtedy, kiedy zaczął płonąć. :D

Ale jeśli miałbym wprowadzać jakieś rozwiązanie oparte na zasadzie możliwości poznania, jaki atak na naszą wioskę idzie, to raczej oparłbym się na zwiadowcach. Na przykład, jeśli przeżyje x zwiadowców, jesteśmy w stanie zobaczyć komendy z danej wioski na nasze wioski, tak jak widzimy je teraz, po wielkości ataku. W ten sposób dajemy obrońcy plusa, ale nie tak znaczącego. Bo żeby móc taką akcję wykonać, to primo trzeba być na koncie w widełkach czasowych, drugie primo trzeba mieć odpowiednią ilość zwiadu, trzecie primo trzeba zareagować odpowiednio szybko. I atakujący, z pomocą plemienia także, ma szansę przed takim szpiegowaniem się wybronić.
 

DeletedUser170565

Guest
Wieża to ciekawy pomysł, ale jedna rzecz mnie interesuje. Dlaczego wymagania na wieżę to ratusz i zagroda na 5(452 ludzi) podczas, gdy jej 1 poziom wymaga 500 ludzi? :D To powinno być bardziej zbilansowane - obojętnie, czy minimum zagrody będzie wynosić 10, czy 15, ale powinno to być zmienione :)
 

DeletedUser37348

Guest
Wieża to ciekawy pomysł, ale jedna rzecz mnie interesuje. Dlaczego wymagania na wieżę to ratusz i zagroda na 5(452 ludzi) podczas, gdy jej 1 poziom wymaga 500 ludzi? :D To powinno być bardziej zbilansowane - obojętnie, czy minimum zagrody będzie wynosić 10, czy 15, ale powinno to być zmienione :)
Flaga +10% do zagrody i odpowiedni bonus z inwentarza i już jest 500 ;)
 
Status
Zamknięty.
Do góry