Podziękowania dla kuriera :)

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser149279
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
To może jakieś numery kontaktowe zostawcie żeby były jak by co :)

Część z nas nadal będzie obecna tu, na forum. Zresztą (co chyba żadną tajemnicą nie jest :)) team jako taki się nie rozpada, nadal będziemy mieli miejsce do wspólnych pogaduszek. Także problemu z ewentualnym kontaktem nie powinno być ;)

znikamy razem, jak grałem to i czytałem, mnie się podobała wasza praca, szkoda że następne pokolenia nie będą mogły tego zobaczyć na własne oczy ; (

Kurier, pomimo zakończenia swojej działalności, nie zostanie usunięty. Do wglądu będzie wersja archiwalna, podobna do tej, którą mamy obecnie na naszym starym portalu. Możliwość nowych wpisów będzie zablokowana, ale nic nie stanie na przeszkodzie, by sobie czasem przypomnieć treść poszczególnych artykułów.
 

DeletedUser149279

Guest
a co z konkursem na najlepszy artykuł zostanie on dokończony czy zostanie leżąc odłogiem ?
 

DeletedUser

Guest
a co z konkursem na najlepszy artykuł zostanie on dokończony czy zostanie leżąc odłogiem ?

Jeden został już rozstrzygnięty kolejny to już kwestia obsługi gry. Od nich będziecie musieli się teraz domagać by zorganizować jakiś konkurs, turniej czy też plebiscyt.

P.S Zostało nam parę kubków, rozdamy wszystko na koniec więc bądźcie czujni i śledźcie nasz fun page na "fejsie" oraz Kurier w tych ostatnich dniach jego funkcjonowania.
 

DeletedUser

Guest
szkoda naprawde szkoda :(
tez dziekuje calemu zespolowi kuriera za zaangażowanie i poświęcenie czasu
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser8581

Guest
Troszkę może schodzę z tematu, ale z tego co napisał Aq, wynika, że zablokowany został ROZWÓJ portalu, z powodu ewentualnych kosztów. No cóż ponad 5 cyfrowa kwota jak to zostało napisane to całkiem spora kwota.

W związku z tym, że jako gracz, kibic idei Kuriera, czy też okazjonalny felietonista chciałbym mieć rzetelny pogląd na sprawę chciałbym poznać odpowiedź na kilka pytań:
1. Czy Kurier nie mógłby funkcjonować w dotychczasowej formie? Do tej pory hosting był sponsorowany przez IG jak rozumiem? Ewentualnie jakie są koszty funkcjonowania (pomijając konkursy itp.)?
2. Jak to się stało, że prowadziliście zaawansowane prace nad nowymi funkcjonalnościami, nie mając zapewnienia, że ktoś będzie gotów wyłożyć na ich realizacje solidną kasę?
3. Czy jest dostępna gdzieś choćby wersja beta waszego tworu?
4. Po co aż ponad 5 cyfrowa kwota?
 

DeletedUser

Guest
Dla mnie to było dno i wodorosty :D Nudy same, nic sie nie działo . Raz na jakis czas ktos tam wszedł zobaczyć czy ten portal dalej stoi :p
A mądry Alex jak zwykle pisał że to nie wypali :D i po co było czas marnować na skrobanie jakiś bzdet? :D

Ale bądź co bądź robiłem tam na początku. To znaczy wegetowałem i powiem że ludzie z kuriera są spoko :D Ale sam kurier to tak jak wyżej ^^
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Już śpieszymy z odpowiedziami:

1: Hosting portalu nigdy nie był sponsorowany przez InnoGames. Koszty wynajmu serwera (dedykowanego!) w wysokości około 300 zł miesięcznie sponsorowała firma KOWR w zamian za okazjonalne reklamy AdSense (jeśli w ogóle były). InnoGames sponsorowało wyłącznie niektóre konkursy i to nie w pełni.
Ponieważ kierownictwo nie mogło zadłużać się w nieskończoność (i nie tylko dlatego, ale i ze względu na nowe funkcjonalności), udziałowcy wystosowali pismo o współpracę techniczno - finansową do siedziby InnoGames. Niestety, Niemcy odpowiedzieli w zupełnie nieadekwatnym tonie - na sześciostronicowe pismo wysłane pocztą odpowiedzieli dwu-trzyzdaniowym mailem informującym o odmownej odpowiedzi.
Dlaczego Kurier nie może nadal funkcjonować? Przyczyna jest prosta - zerwanie współpracy spowodowało postawienie całego serwisu pod znakiem zapytania. Wyczerpanie rezerw finansowych to tylko jeden problem - następnym byłyby właśnie problemy z testami nowej wersji, które bez aprobaty Niemców skończyć mogłyby się delegalizacją używanych przez nas interfejsów (a więc strzałem nam w stopę).
Sercem całego mechanizmu integracji gry z Plemionami po stronie gry miał być skrypt Plemiona Desktop, o którym więcej było opisywane na forum skrypterów. Zresztą i tak niewiele, bo projekt miał być rozwijany dopiero w trakcie zaawansowanej alfy teamowej nowego Kuriera.
Nie mówiąc już o samych aspektach działania Kuriera - Niemcy mogliby w dowolnej chwili wyłączyć nam autoryzację (odcięcie dostępu zarówno userom, jak i adminom), zablokować linki do Kuriera na forach plemion (tak, to jest trzeci referer pod względem ilości wejść) czy usunąć linki do serwisu ze strony Plemion (a to równa się niemal z automatu kilkutysięcznym spadkiem oglądalności). Właśnie - to kilkanaście tysięcy wejść dziennie zmusiło nas do wykupienia dedyka, archiwalna wersja Kuriera stała na VPS-ie.

2: O zaawansowanych funkcjach mówiło się już od początku kadencji Rafała jako szefa projektu Kuriera. I odkąd prac podjęła się firma KOWR, prace nabrały tempa - przewidywanym terminem wypuszczenia odsłony 2.0 był czerwiec bieżącego roku. Nie mając zapewnienia? O tym nie myśleliśmy, gdy zaczynaliśmy ten projekt. Dopiero, gdy zaczynał powstawać Kurier 2.0, pomyślano nad finansami. A zresztą nie w tym rzecz, bo w sumie kod i wykonanie mieliśmy zapewnione, ale:
  • forum portalu - trzeba by było kupić oprogramowanie, nikt przecież nie napisze czegoś w stylu IP.Board w miesiąc;
  • części oprogramowania firm trzecich;
  • opłaty licencyjne;
  • opłata startowa - na początku jakichkolwiek przemian zawsze wydatki na serwer są cztery razy większe, bo oblężenie wzrasta stukrotnie.

3: Cały obecny Kurier jeszcze był betą :) a tak na serio, nikt nie wrzuca nieskończonego projektu na widok publiczny :p

4: Vide punkt 2.
 

DeletedUser

Guest
Troszkę może schodzę z tematu, ale z tego co napisał Aq, wynika, że zablokowany został ROZWÓJ portalu, z powodu ewentualnych kosztów. No cóż ponad 5 cyfrowa kwota jak to zostało napisane to całkiem spora kwota.

W związku z tym, że jako gracz, kibic idei Kuriera, czy też okazjonalny felietonista chciałbym mieć rzetelny pogląd na sprawę chciałbym poznać odpowiedź na kilka pytań:
1. Czy Kurier nie mógłby funkcjonować w dotychczasowej formie? Do tej pory hosting był sponsorowany przez IG jak rozumiem? Ewentualnie jakie są koszty funkcjonowania (pomijając konkursy itp.)?
2. Jak to się stało, że prowadziliście zaawansowane prace nad nowymi funkcjonalnościami, nie mając zapewnienia, że ktoś będzie gotów wyłożyć na ich realizacje solidną kasę?
3. Czy jest dostępna gdzieś choćby wersja beta waszego tworu?
4. Po co aż ponad 5 cyfrowa kwota?

1. Nie, ponieważ zostaliśmy potraktowani jak zostaliśmy i tylko sentyment wstrzymał mnie od całkowej kasacji portalu. Co do kosztów Lukasz wspomniał o tym wcześniej.
2. Były zarezerwowane pieniądze na to z naszej kieszeni, jedyne co chcieliśmy to współpraca i gwarancja wsparcia projektu (nawet tylko marketingowo).
3. Nie i nie będzie. Będzie zaadaptowana w innym projekcie, za który się zabierzemy.
4. Grafika, kodowanie (20 podstron), serwery.
5. Nie zostało zadane pytanie czemu w takim razie Inno nie chciało nas wesprzeć? No właśnie dobre pytanie na które nie znam odpowiedzi. Portal by zdynamizował np. rozgrywkę w późnym stadium gry gdzie każdy narzeka na to, dużo czasu by się oszczędzało np. przy planowaniu ataku, ja tam widzę same plusy a dodatkowo by był świetnym miejscem dla społeczności graczy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser137434

Guest
Dla mnie InnoGames marnując inicjatywę, której nie ma żadna inna gra w sieci ! SIC! podcinają skrzydła dobrze rozwijającemu się projektowi.

Ale cóż, jak ktoś po marketingu twierdzi iż jest bogiem, trudno, niech stoi w tym punkcie nadal.
 

DeletedUser8581

Guest
Ad.5. Odpowiedź na to pytanie jest proste:
-Plemiona i tak są już grą dojrzałą i nowym nie znającym tajników gry graczom ciężko się przebić, wśród wyjadaczy/średniaków. Każdy boost dla wyjadaczy jest traktowany jako kiepska inwestycja, tymbardziej, że wasze ulepszenia nie przyniosą im zysków.
-Tworzenie tworów zewnętrznych którym udostępniane są dane kont, nie jest szczególnie kuszącą opcją. Nie mogę przytaczać szczegółów, ale uwierzcie mi na słowo, że IG na tym punkcie jest szczególnie przewrażliwione i nawet drobne odstępstwa w polityce prywatności pociągają za sobą, w opinii wielu niewspółmiernie wysokie konsekwencje. Udostępnienie całej masy danych podmiotowi zewnętrznemu, który nie jest jakoś szczególnie godny zaufania (nie macie renomy, certyfikatów bezpieczeństwa, doświadczenia), jest ryzykownym posunięciem.
-zaproponowaliście im bardzo drogi interes, który miałby być prowadzony przez grupę zapaleńców, bez większego doświadczenia w komercyjnych projektach na taką skalę, nie jesteście nawet firmą, same kwestie organizacyjne sprawiłyby wiele problemów.
-kurier budził się w wielkich bólach, termin startu przekładano wielokrotnie (dość spore obsuwy były). Ostatecznie nie był jakoś szczególnie popularnym projektem.

Z prostego rachunku biznesowego wyszło im, że ta cała zabawa się im nie opłaca. Zyski marne (nowych graczy nie przyciągnie, starych nie utrzyma przy grze, większa dynamika=szybsze wykruszanie się niedzielnych graczy, szybsze zamykanie światów, z których gracze prawdopodobnie nie odnajdą się na nowych). Kurier nie zabłysł, ani nie zrobił zawrotnej kariery (chociaż trzeba przyznać, że niektórzy włożyli w niego masę swojego czasu i zapału), koszty spore + wysoki współczynnik ryzyka dla całego projektu = odmowa.

P.s. Nie ma się co boczyć na krótką odpowiedź, taki jest biznes. Nie ma w nim miejsca na uprzejmości, na sentymenty zresztą też. Poza plemionami działam w całkowicie innym projekcie i taki sposób prowadzenia korespondencji jest normą.
 

DeletedUser

Guest
Ad.5. Odpowiedź na to pytanie jest proste:
-Plemiona i tak są już grą dojrzałą i nowym nie znającym tajników gry graczom ciężko się przebić, wśród wyjadaczy/średniaków. Każdy boost dla wyjadaczy jest traktowany jako kiepska inwestycja, tymbardziej, że wasze ulepszenia nie przyniosą im zysków.
-Tworzenie tworów zewnętrznych którym udostępniane są dane kont, nie jest szczególnie kuszącą opcją. Nie mogę przytaczać szczegółów, ale uwierzcie mi na słowo, że IG na tym punkcie jest szczególnie przewrażliwione i nawet drobne odstępstwa w polityce prywatności pociągają za sobą, w opinii wielu niewspółmiernie wysokie konsekwencje. Udostępnienie całej masy danych podmiotowi zewnętrznemu, który nie jest jakoś szczególnie godny zaufania (nie macie renomy, certyfikatów bezpieczeństwa, doświadczenia), jest ryzykownym posunięciem.
-zaproponowaliście im bardzo drogi interes, który miałby być prowadzony przez grupę zapaleńców, bez większego doświadczenia w komercyjnych projektach na taką skalę, nie jesteście nawet firmą, same kwestie organizacyjne sprawiłyby wiele problemów.
-kurier budził się w wielkich bólach, termin startu przekładano wielokrotnie (dość spore obsuwy były). Ostatecznie nie był jakoś szczególnie popularnym projektem.

Z prostego rachunku biznesowego wyszło im, że ta cała zabawa się im nie opłaca. Zyski marne (nowych graczy nie przyciągnie, starych nie utrzyma przy grze, większa dynamika=szybsze wykruszanie się niedzielnych graczy, szybsze zamykanie światów, z których gracze prawdopodobnie nie odnajdą się na nowych). Kurier nie zabłysł, ani nie zrobił zawrotnej kariery (chociaż trzeba przyznać, że niektórzy włożyli w niego masę swojego czasu i zapału), koszty spore + wysoki współczynnik ryzyka dla całego projektu = odmowa.

P.s. Nie ma się co boczyć na krótką odpowiedź, taki jest biznes. Nie ma w nim miejsca na uprzejmości, na sentymenty zresztą też. Poza plemionami działam w całkowicie innym projekcie i taki sposób prowadzenia korespondencji jest normą.

Źle mówisz.

-Plemiona i tak są już grą dojrzałą i nowym nie znającym tajników gry graczom ciężko się przebić, wśród wyjadaczy/średniaków. Każdy boost dla wyjadaczy jest traktowany jako kiepska inwestycja, tymbardziej, że wasze ulepszenia nie przyniosą im zysków
.

To by były bardziej boosty właśnie dla początkujących niż zaawansowanych. Zyski by mieli takie iż aby korzystać z narzędzi konieczne by było konto premium.

-Tworzenie tworów zewnętrznych którym udostępniane są dane kont, nie jest szczególnie kuszącą opcją. Nie mogę przytaczać szczegółów, ale uwierzcie mi na słowo, że IG na tym punkcie jest szczególnie przewrażliwione i nawet drobne odstępstwa w polityce prywatności pociągają za sobą, w opinii wielu niewspółmiernie wysokie konsekwencje. Udostępnienie całej masy danych podmiotowi zewnętrznemu, który nie jest jakoś szczególnie godny zaufania (nie macie renomy, certyfikatów bezpieczeństwa, doświadczenia), jest ryzykownym posunięciem.

Tak chcieliśmy paru danych, ale i bez tego sobie byśmy poradzili bo plemiona są napisane jak są i samemu można wszystko sobie wyciągnąć jak się chce.
-zaproponowaliście im bardzo drogi interes, który miałby być prowadzony przez grupę zapaleńców, bez większego doświadczenia w komercyjnych projektach na taką skalę, nie jesteście nawet firmą, same kwestie organizacyjne sprawiłyby wiele problemów.

Jaki drogi? Przecież portal byłby stworzony przez nas za nasze pieniądze. Daliśmy tylko prośbę aby łożyli na bieżące działanie portalu (pieniądze na serwer) albo dali nam pozwolenie na elementy komercyjne. Więc nie musieli nam dawać kasy. Co do firmy, wysłaliśmy do nich propozycje jako firma właśnie. Nie wiem o jakich problemach organizacyjnych mówisz, wystarczyła by umowa plus ewentualnie klauzula poufności czy tez inne obostrzenia.

-kurier budził się w wielkich bólach, termin startu przekładano wielokrotnie (dość spore obsuwy były). Ostatecznie nie był jakoś szczególnie popularnym projektem.

Bo już w powstawaniu wersji beta mieliśmy wątpliwości tej samej materii? Ostatecznie powstał bo był mniejszy nakład na pracę czy tez konieczny budżet niż w kolejnej wersji i stwierdziliśmy że zrobimy go w ciemno ostatecznie.
Z prostego rachunku biznesowego wyszło im, że ta cała zabawa się im nie opłaca. Zyski marne (nowych graczy nie przyciągnie, starych nie utrzyma przy grze, większa dynamika=szybsze wykruszanie się niedzielnych graczy, szybsze zamykanie światów, z których gracze prawdopodobnie nie odnajdą się na nowych). Kurier nie zabłysł, ani nie zrobił zawrotnej kariery (chociaż trzeba przyznać, że niektórzy włożyli w niego masę swojego czasu i zapału), koszty spore + wysoki współczynnik ryzyka dla całego projektu = odmowa.

Czy się zapoznałeś z tym co miało powstać? Zyski by mieli duże bo jestem pewien że dużo graczy by zaoszczędzić sobie czasu by kupowało konto premium by móc z nich korzystać (konto premium w grze byłoby konieczne by korzystać z nich przypominam). Dodatkowo mieli by czas by kilka kont prowadzić na raz. Kosztów nie ponosili żadnych ani ryzyka.

P.s. Nie ma się co boczyć na krótką odpowiedź, taki jest biznes. Nie ma w nim miejsca na uprzejmości, na sentymenty zresztą też. Poza plemionami działam w całkowicie innym projekcie i taki sposób prowadzenia korespondencji jest normą.

Ja działam w dwóch segmentach i w kazdym jakby ktoś tak Ci odpisał stracił by na powadze. No chyba że komuś na tym nie zależy. Jakbym ja odpisywał tak swoim klientom lub ich tak traktował stracił bym ich.
 

DeletedUser

Guest
Zresztą co ja będę się więcej rozpisywał. Jutro Kurier zostaje zamknięty, dzięki za miłe słowa. Czas na coś nowego, tworzonego nie pod kogoś.

Zamykam temat i może do zobaczenia gdzieś tam w sieci. Cześć.
 
Status
Zamknięty.
Do góry