plemiona by wtkc [arkusze & oraz inne patenty]

Status
Zamknięty.

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
kiedyś na FO zacząłem pisać o arkuszach, tym razem nie będę już próbować niczego robić wspólnie
opiszę jedynie parę dodatków które zamierzam Wam w końcu wszystkim udostępnić oraz postaram się obalić parę ..ee..mitów

zacznę może od końca- część osób wie że najlepszym dodatkiem jaki kiedykolwiek udało mi się zrobić to kalkulator panelowy [tak to sobie nazwałem, chodzi o kalkulator który wykorzystuje rzeczywiste zasoby gracza]
tutaj macie próbki:
http://img836.imageshack.us/img836/9660/11cele.png
http://img585.imageshack.us/img585/3051/czasarmia.png
http://img263.imageshack.us/img263/3551/synchrosek.png
http://img848.imageshack.us/img848/8071/7wiosek1.png
http://img687.imageshack.us/img687/5638/przedzial.png
ten dodatak przydaje się zwłaszcza graczom mającym duże konta [jak się ma premkę to szukanie wojska do synchro trwa 1-2min; a jak się nie ma premki to panel trzeba zbudować samemu-ale też napiszę jak to się robi]

kolejnym -może trochę mniej zaawansowanym,ale za to przydatnym na 'średnich' kontach bez premki -jest coś takiego:
http://img98.imageshack.us/img98/8609/01dane.png
http://img228.imageshack.us/img228/7302/01przeglad1.png
http://img860.imageshack.us/img860/2745/02formacje.png
http://img96.imageshack.us/img96/3956/03rekrutacja.png
http://img146.imageshack.us/img146/6105/04linki.png
czyli generalnie wykorzystanie jednego panela jaki jest na koncie bez kp [w ofercie np ...przyspieszona rekrutacja; tak tak-jeden z moich patentów]

poza tym będzie parę wyszukiwarek [np szybka lista wiosek gracza spełniających kryteria odległości i punktów robiona na bazie profilu gracza- wystarczy skopiować cały profil ,wrzucić do arkusza i trochę pomieszać]
http://img98.imageshack.us/img98/5430/lok1.png
oraz podsumowanie rozkazów ataków [panel z rozkazami trzeba skopiować]
(w obliczeniach jest błąd; to nie dla snoba [wróć, znaczy się tego takiego co wioski przejmuje :D] tylko maszyn; to ręcznie trzeba ustawić [kalkulator taki raczej na doczepkę] )
--------------
siłą rzeczy większość się przyda na koncie z premką [więcej różnych informacji można pobrać]

-------------
niedawno wklejałem na forum tabelki związane z rekrutacją- takie kalkulatory do armii również dostaniecie

----------------
na początku od razu parę moich porad praktycznych-ale niezwiązanych bezpośrednio z grą co z przeglądarką

1. nauczyć się korzystać z wielu kart -
tzn tak skonfigurować przeglądarkę by nowe karty otwierały się w tle, poza tym ustawić klawiaturę tak by jednym przyciskiem można było się przenieść do poprzedniej/ następnej karty
2. wyposażyć się w coś a'la snap links [za jednym zamachem otwieracie linki z zaznaczonego obszaru na stronie]
3. przetestować jakiś multiple url opener
np. http://www.seoserviceslinkbuilding.com/Seo/urlopener - jeśli wrzucicie parę linków i w tle pojawią się nowe karty- to ok

pierwszym narzędziem jest wyszukiwarka
plik możecie pobrać stąd:
http://www.wrzucaj.com/183127
http://hostuje.net/file.php?id=c6d651eb2f9689c691e04be6f4bc6310
instrukcja w pliku; najlepiej korzystać z opery ew czegoś co w taki sam sposób formatuje tekst podczas kopiowania

------------
rys poglądowy
lok11.png

załóżmy że
zielone kropki -obie- są w takiej samej odległości od punktu orientacyjnego/czerwone też
zielone kropki to odległość min/czerwone max
w ogóle założmy że rysunek jest poprawnie zrobiony :p

i teraz tak- protokącik to ogranicznik płn-wsch-płd-zach
kropki to wspomniane min/max [odległość od punktu orientacyjnego]

wyszukiwarka pokaże wszystkie osady [które dodatkowo spełniają kryterium min-max pkt] które jednocześnie są w prostokąciku oraz znajdują się w żądanej odległości od celu
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
no fakt, na tym 'wrzucaj' cyrki są; raz działa raz nie
dlatego jest drugie miejsce :)


------------------
druga rzecz to -raczej patent-coś do szybkiego tworzenia skryptów:
javascript:selectTarget(x,y;javascript:insertUnit(document.forms[0].spear,a);javascript:insertUnit(document.forms[0].sword,b)<beczy>...);javascript:document.forms[0].support.click()
oraz do ataku
------------------
instrukcja w arkuszu
plik tutaj:
http://hostuje.net/file.php?id=0e624722f851b9d67526cd40251ad6a4
----------
przykład kiedy wzór się może przydać

założmy że mamy do dyspozycji armie A,B,C...
http://img3.imageshack.us/img3/7679/1vdw.png
ktoś nas prosi o podesłanie pomocy do wioski X przed czasem Y
http://img19.imageshack.us/img19/3971/1vcel.png
my chcemy podesłać ale jednocześnie chcemy minimalizować straty, więc np określamy że chcemy mieć składy gdzie może być :1000 pików. 1000 mieczy 1000 łuczników i 200 ck
odpalamy kalkulator który pokaże nam ile czego w jakich kombinacjach możemy posłać [oczywiście różne składy trzeba samemu najpierw określić]
no ale widzimy że będzie np takie coś do posłania:
http://img193.imageshack.us/img193/3807/1vcal.png

wybieramy sobie np wzór 8-piechota [14k/14k/14k]
filtrujemy kolumnę x [arkusza l.cal] malejąco tam gdzie są dane wiosek [czyli od wiersza ósmego w dół]; robimy wzór w tej maszynce co podałem; potem zaznaczacie obszar w l.cal z tymi wioskami [tam gdzie linki]; odpalacie multiple url openera- i macie 14 kart w tle z wioskami które spełniają wszystkie kryteria wysyłki

--------
@
dziś wieczorem być może umieszczę na YT screencast'a
pokażę jak działa coś dzięki czemu na koncie bez kp można trochę szybciej rekrutować wg podanego wcześniej wzorca rekrutacji :)
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
screencast nr 1
od razu podziękowania dla graczy:
kors4r- bez niego na bank albo by nie było tego wcale [wideoporadnika] albo by był za tydzień/miesiąc/rok
szatdafakap - za jedną linijkę: javascript:document.forms['train_form'].submit();
---------------
http://www.youtube.com/watch?v=oCQgMVi8S2g
ten filmik to...a zresztą...jak zobaczycie to zrozumiecie
ps. ta zabawka o której napisałem że jest fajniejsza- synchronizator- naprawdę jest fajniejsza ;)
ps2. to z filmików najpierw [być może] się znajdzie poza FO, ale tutaj też się pojawi ;)
ps3. pamiętajcie że w 'rzeczywistości' akcje się wykonuje parę razy szybciej [kwestia wprawy :)]-ale jakbym zrobił to w tempie standardowym to pewnie nic by nie było widać- jak teraz jest problem- to przepraszam :)
ale jest zachowana jedna zasada: 1 akcja 1 klik ;)

screencast nr 2
synchronizacja 'przedziałowa' (czas od/do). 1 wioska. wiele prędkości
http://www.youtube.com/watch?v=YQW1g3cQiaM
na razie marny ze mnie reżyser- więc wyszło jak wyszło :D

jakbym miał do dyspozycji spore konto z kp , podał wiele celów to być może wyglądałoby to ciekawiej, ale z drugiej strony nic od razu:)
-----------
@ jakby to ująć...jak obejrzałem filmik jeszcze raz to zauważyłem że 2 opisy są bezwartościowe:
np: "dlaczego wybrałem akurat prędkość "4" jako podstawową?
WIEM że nie wszędzie mam maszyny, ale wszędzie jest coś co przemieszcza się 18min/pole"
jak ktoś zgadnie dlaczego w przypadku synchra wielu prędkości to nie ma znaczenia... to...eee..eeee... piwo...tfu... soczek zasponsoruję :D
apropo- to jeden z ostatnich dodatków jakie rozdam- nie hiper super mega extra ...no dobra ...wersja mini to to nie jest- ale nie pokażę wam od razu jak się korzysta z takich dodatków na 100%, filmik -mam nadzieję- pokazuje tylko jedno na razie:
że jak wiecie co macie to -jak wiecie gdzie słać i kiedy ma dojść- to się nie ma co zastanawiać nad obserwacją mapy- można jeszcze np dodać warunki wyszukiwania osad [lista skąd nie słać; ograniczenia przestrzenne etc]
life is brutal- mając 1000 wiosek zrobicie z pewnością więcej niż 100
ba. to nie ma znaczenia czy macie 1000 czy 100- bo to się mniej więcej tak samo skutecznie kontroluje
no może nie tak samo- przy 1000 osadach można więcej mimo wszystko ;)

screencast nr 3 i 4
http://www.youtube.com/watch?v=mTILyZB-uZs
< jak wrzucać 'dane wejściowe'>

http://www.youtube.com/watch?v=8N_h_UsC2Cs
< przykładowe synchro przedziałowe: teoria dla 4 osad, wykonanie dla 3; raczej symboliczne tylko >

------------
tym razem jednak- dzięki uprzejmości kogoś- mogłem skorzystać z większego konta z KP
filmiki są robione ...trochę...metodą 'na żywioł', brak opisów, czasami skaczę z kwiatka na kwiatek

-----------
dystrubucja rusza lada dzień, pierwszy model oblicza- jak już pisałem:
-20 osad- synchro przedziałowe /1 prędkość
- 7 osad- synchro sekundowe- 1 prędkość
- 1 osada- synchro sekundowe- wiele prędkości

--------
wersja nr 1 jest przeznaczona dla kont do 1000 osad
ale można sobie zwiększyć licznik

przypomianam:
to arkusz Z FUNKCJAMI , arkusz gdzie jest wbudowana funkcja ---> =teraz()
czyli to maszynka która oblicza wszystko w każdej chwili po każdej zmianie, filtrowaniu,etc, JEDNOCZEŚNIE wszystko
------------
wielkim MINUSEM tego co zaprezentowałem jest brak jakiejkolwiek automatyzacji [=100% masowy kalkulator]
tfu,wróć- to nie jest minus, to idea gry i zasady gry wykluczają jej obecność
tfu, znowu wróć- to po prostu NIE PLANUJE, to tylko robi aktualne zestawienia
ogólny plan trzeba już mieć w łepetynce, na kartce , w pliku jakimś etc :p:)
zawsze można dodawać kolejne funkcje ;) ja daję gotową podstawę
więc macie oto przed sobą zwykłą maszynkę która nieco pomaga zarządzać dużymi kontami <no powiedzmy że dla mnie duże to takie 900-1000 osad; dla niektórych 2000 to już konto mikrus>
macie kalkulator, który działa na danych rzeczywistych, ma wbudowane proste filtry wyszukujące osady startowe spełniające wymagania formacji&zagrody, jednocześnie podstawą obliczeń jest czas TERAŹNIEJSZY , no i widzicie od razu co kiedy gdzie posłać
<<maszynka nie jest zbyt skomplikowana, w obsłudze jest wręcz banalnie prosta po paru próbach>>


ps- nie bawić się na czymś co może nie podołać wyzwaniom <trochę dramatyzuję ale jak testowałem na "zabytkach" to...:D:)>
joke :)
no dobra- szczerze- to czasami potrafi obciążyć to i tamto

screencast nr 5
kp, konto ~470 osad; 1 osada atakowana/wspierana; kalkulator ;wykorzystanie 'wzorca' słanej armii
http://www.youtube.com/watch?v=F1Dg0FUaURI

ps1. na filmiku widać że wybrałem 24 oddziały wstępnie, ale rozkazów jest mniej-22
nie wiem czemu- może źle kliknąłem, może nieco za szybko [5/sek]
:)
ps2. teoretycznie z każdej osady można bylo posłać 100ck [wyszukiwarka]; posłałem po 1 sztuce z uwagi na instruktażowy charakter tej prezentacji
---------

to coś też będzie prezentem

----------
ps3. wyszukiwarkę ,którą umieściłem na wrzucaj.pl, administracja skasowała
nie wiem czemu...
"Reason: It was broke our privacy politics."
:(
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
sorki , wiem wiem . miałem coś dać
no i... cóż- znowu się wciągnąłem :]

więc- jako że się wyciągnąłem - w tym roku na gwiazdkę każdy kto mnie kiedykolwiek pytał "jak to robisz" sam będzie mógł to zrobić ;]

od strony matematycznej sprawa jest dość banalnie prosta
każdy ze szkoły pamięta może : ((x1-x2)^2+(y1-y2)^2)^0,5
to jest podstawa kalkultora; odległościomierz

nie musicie wiedzieć jak zbudować filtry, spróbuję w prosty sposób opisać kroczek po kroczku jak ze średniego konta posłać setki ataków wg planu, i jak posłać z większego kilka tysięcy ataków
i to nie byle jakich- wszystko można zaplanować
słanie to bułka z masłem ! 100 ataków ? pikuś, 200-300 - no problem. 500- to trudne? no way .1k ? no bez jaj.
podstawa to - umieć zrobić link do placu , i wiedzieć kiedy go odpalić, tyle

więc- "storm is coming"
nie wiem kogo tam potem ostrzelacie dzięki temu- efekt na pewno będzie fajny ;)

fajnie że 'spojlery' można już używać na FO, to postaram się przyspieszyć swoją misję :)

----------
aaaaa tak, zapomniałem dodać że nie odpala się linka po linku , szkoda czasu
od razu odpala się kilkadziesiąt :) a czasami i więcej jak macie dobra łącze i sprzęt
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
synchronizacja ataków - wersja bez 'filtrów'


najprostszy sposób zsynchronizowania ataków bez bawienia się filtrami czasowymi to nic innego jak dopasowanie startu i celu metodą "na siłę"
czyli wybieramy jakaś wioskę startową [która z definicji spełnia już narzucone wcześniej warunki] oraz wioskę do której ma dojść armia z danej startowej

do masowego planowania potrzebujemy:
a- kordy wioski startowej
b- id wioski startowej
c- kordy celu
d- id celu

linki do placu mają format:
http://plXX.plemiona.pl/game.php?village=ID_startu&screen=place&target=ID_celu
a więc składają się z elementów: stała - zmienna - stała - zmienna

w praniu to działa mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=umIwwqHQW2M

jak to zrobić samemu w programie ~excel
1. pierwszy arkusz zawsze służy tylko temu by pakować tam zmienne dane wejściowe do obliczeń
<4 kolumny : id startu i celu + kordy startu i celu>
oczywiście dane powinny być tak wklejone by potem łatwo szybko można było obliczać np odległości między wioskami <czyli najlepiej w jednym wierszu>
2. w innym arkuszu trzeba zrobić funkcje liczące odległości między startami i celami <każda para>
dodatkowo warto utworzyć kolumnę z parametrem niezależnym od obliczeń, przydaje się np do wychwytywania błędów + dodatkowy wiersz <wiersz pierwszy z dowolnymi opisami>
najlepiej zrobić mniej więcej tak:
[**] lp [||] id startu [||] kordy startu [||] id celu [||] kordy celu [||] x startu [||] y startu [||] x celu [||] y celu [||] odległość [||] atak od [||] atak do [||] linki [/**]
[*] 0001 [|] id_s1 [|] x|y_s1 [|] id_c1 [|] x|y_c1 [|] x_s1 [|] y_s1 [|] x_c1 [|] y_c2 [|] Odl_1 [|] Od_1 [|] Do_1 [|] Link_1
[*] 0002 [|] id_s2 [|] x|y_s2 [|] id_c2 [|] x|y_c2 [|] x_s2 [|] y_s2 [|] x_c2 [|] y_c3 [|] Odl_2 [|] Od_2 [|] Do_2 [|] Link_2
[*] 0003 [|] id_s3 [|] x|y_s3 [|] id_c3 [|] x|y_c3 [|] x_s3 [|] y_s3 [|] x_c3 [|] y_c4 [|] Odl_3 [|] Od_3 [|] Do_3 [|] Link_3
[*] 0004 [|] id_s4 [|] x|y_s4 [|] id_c4 [|] x|y_c4 [|] x_s4 [|] y_s4 [|] x_c4 [|] y_c5 [|] Odl_4 [|] Od_4 [|] Do_4 [|] Link_4
[*] 0005 [|] id_s5 [|] x|y_s5 [|] id_c5 [|] x|y_c5 [|] x_s5 [|] y_s5 [|] x_c5 [|] y_c6 [|] Odl_5 [|] Od_5 [|] Do_5 [|] Link_5
[*] 0006 [|] id_s6 [|] x|y_s6 [|] id_c6 [|] x|y_c6 [|] x_s6 [|] y_s6 [|] x_c6 [|] y_c7 [|] Odl_6 [|] Od_6 [|] Do_6 [|] Link_6
[*] 0007 [|] id_s7 [|] x|y_s7 [|] id_c7 [|] x|y_c7 [|] x_s7 [|] y_s7 [|] x_c7 [|] y_c8 [|] Odl_7 [|] Od_7 [|] Do_7 [|] Link_7
[*] 0008 [|] id_s8 [|] x|y_s8 [|] id_c8 [|] x|y_c8 [|] x_s8 [|] y_s8 [|] x_c8 [|] y_c9 [|] Odl_8 [|] Od_8 [|] Do_8 [|] Link_8
<tabela tu nie działa, mam nadzieję że każdy sobie wyobrazi ją teraz:D>
na razie nie napiszę jak wyłapać id ze strony, tzn jest to banalnie proste ale trudno to opisać prostymi słowami :]
tak samo jak wyłapać kordy z ciągu znaków;]

i teraz tak:
załóżmy że armia ma dojść od czasu T1 do czasu T2
żeby wiedzieć kiedy dany rozkaz będzie aktywny
a. trzeba odjąć od T1 [&T2] każdą odległość pomnożoną przez czas przejścia jednostki
b. sprawdzić czy 'czas teraźniejszy' [ =teraz()] jest w przedziale [T1-odl*czas przejścia; T2-odl*czas przejścia]
jak jest- odpalacie linka, korzystacie z jakiegoś skryptu placowego- i armia sobie dojdzie w przedziale [T1; T2]

zaleta takiego planowania- można szybko to zrobić
-można jednocześnie odpalać potem wiele kart- więc czy macie do posłania 100 czy 1000 oddziałów- różnica nie jest aż tak wielka [oczywiście nie potrwa to sekundy ale można słać naprawdę..eee..lajtowo:]]
-mając plik z planem dodatkowo możecie korzystać z funkcji podświetlania aktywnych rozkazów, możecie też filtrować te rozkazy by wyłapać od razu wszystkie aktywne

wady:
dwie podstawowe są takie
-nie panujecie nad odległościami, czyli może się zdarzyć tak że przyporządkujecie jednocześnie najbliżej & najdalej oddalone od siebie wioski - co wiąże się automatycznie z rozciągnięciem słania w czasie
-jeśli widełki T2-T1 to 5h - trzeba słać co ~5h-, jeśli 10h - ~10h- itd

jeśli ktoś ma potrzebę- można stworzyć funkcję eliminującą rozkaz- np po wysłaniu armii

-----------
zabawa z filtrami jest trochę dłuższa, ale za to znacznie fajniejsza
z grubsza sprowadza się to do:
tab01d.png
możemy jednocześnie operować na:
-kordach wiosek startowych-
-kordach celów
-odległościach
-składzie armii dostępnej
<= eliminować to co nie spełnia oczekiwań>

czyli w skrócie: kalkulator wybiera tylko rozkazy spełniające wasze warunki
<jeśli w wiosce nie ma dostępnej armii jakiej oczekujecie- nie ma sensu by wioska startowa była brona pod uwagę; jeśli wioska startowa znajduje się w miejscu X a nie chcecie słać z tego miejsca- też nie ma sensu...jeśli ...itp>
jedną z ważniejszych zalet tablic jest niewąpliwie skrócenie czasu wysyłki
poza tym nie ma przymusu wykonania czynności- macie tylko sugestie
zaleta jest jeszcze jedna- widzicie dokładnie co kiedy można posłać, i jest to przedstawione w dość...powiedziałbym ...przystępny sposób ;]

można oczywiście - wersja hardcore- stworzyć kalkulator wiele- wiele -wiele
[wiele wiosek startowych, wiele celów, wiele prędkości]; chociaż to nic innego jak wiele tablic wiele-wiele-jeden ;]
ale o tym później, teraz parę porad teoretycznych, potem zabawki wraz z instrukcją używania
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
na jakiś czas muszę zawiesić wątek
mam niemal gotowy poradnik- ale ważną częścią tego poradnika miała być część poświęcona grze w wielu kartach oraz używaniu pewnych skryptów
a że zabroniono w międzyczasie korzystania z nich...no cóż- teraz się zastanawiam jak legalnie przeszmuglować to co jest nielegalne :D

każdy kto chce poznać cały patent proszony jest o podniesienie ręki i naciśnięcie przycisku TAK:]
http://forum.plemiona.pl/showthread.php?t=92712
przez -niezrozumiałe dla mnie - ograniczenia [skrypty: napad, ok; etc] mam częściowo związane ręce
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser8099

Guest
dwa pytania:
1. nie widzę skąd ściągnąc to ustrojstwo:p
2. zadziała w open office ?:p
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
1. nie widzisz bo jeszcze nie dałem :p
same kalkulatory w porównaniu z twoim mogą się wydać dość prymitywne [poza jedną - mam nadzieję- przewagą moich wynikającą z tego że wszelkie filtry działają na przeglądach pozyskanych metodą kopiuj-wklej (cały przegląd) ; ale to też może być dyskusyjne :p]
na 'słabym' sprzęcie [czyli przedpotopowym] mogą być problemy [duża liczba funkcji, liczenie wszystkiego jednocześnie etc]
2. tak, nie ma żadnych makr [stety/niestety] więc nie ma żadnych problemów :)

-----
jestem wielce niepocieszony bo istnieją ograniczenia w użytkowaniu skryptów z przyciskami
część patentów to wykorzystanie kalkulatorów, ale fajniejsza część to sposób słania
żeby nie stracić na jakości musiałbym opisać wszystko dokładnie
obecnie nie mogę tego zrobić; pisanie o tym przypominałoby trochę edukację seksualną ...z pszczółkami :D
linków do filmików [YT] już tez nie mogę wklejać bo zarobię bananem
jeśli będą niedopowiedzenia-też zarobię bananem:D
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
GIFT#1

krótki opis:
kalkulator [przeznaczony raczej dla średnich/dużych kont] armii <koszty, siła, czas rekrutacji etc>
prędkość 1.0; standardowa wioska [brak bonusów], wydobycie 57600/dzień, koszary 25, stajnia 20, warsztat 15

plik_do_pobrania
filmik:http://www.youtube.com/watch?v=TvoaEa3q8dg

kalkulator nie daje zawsze 100% prawidłowych wyników <niuanse, nie każdy zobaczy ale część z was może tak>
ps. jeśli w komórce jest coś co się zaczyna od "=" - nie dotykać :p
to tyle na razie, potem może dam cały opis
p2. domyślnie obliczenia są ustawione dla 20700 ludzi, żeby to zmienić należy przejść do arkusza "skrypt"
zmienić wartość komórki L9
a żeby wyłączyć w ogóle liczenie dla określonej liczby ludzi- w L1 x zastąpić .

można by rzec że to prototyp, w zasadzie zrobiony tylko po to żeby szpanować na forum plemienia:D
<+ udowodnić parę bzdurnych tez>
może potem poprawię to i tamto żeby było przyjazne dla każdego, w tej chwili nie jest :p

można np również sprawdzić opcję rekrutacji bez przesyłu surki
arkusz "calc 1" - komórka M28; jak zamiast x dacie . - automatycznie znika opcja "deficytu" - czyli obliczenia będą uwzględniać jedynie zasoby początkowe[które można określić] + wydobycie
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
GIFT#2

porównywarka armii
plik_do_pobrania
<warunki rekrutacji takie jak wcześniej>
możecie zobaczyć np jak się prezentuje jakiś skład na tle wzorca [1wszy skład]
w arkuszu DWDWDW wpisujecie tylko składy armii - nic więcej [na dole wam podliczy od razu ile to będzie miejsc w zagrodach]
są tam arkusze obliczeniowe & wynikowe jak w poprzednim 'prezencie'
część można skopiować- wkleić do pw / na forum plemienia

np dla defów możecie mieć coś takiego:
obr1.png
łuuups, w kalkulatorze jest powtórzenie, nawet nie zauważyłem wcześniej :D
to możecie w samym pliku parę wierszy pokasować :p
ale też możecie to zobaczyć w takim układzie:
obr11.png
albo coś takiego jak chcecie tymi defami atakować : ;)
att1u.png

*R.min(dni) = najkrótszy możliwy czas rekrutacji dla standardowej osady [bez bonusów]
oznacza to że jeśli trzeba dosyłać surkę - to w obliczeniach przyjąłem że są dosyłane
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
przedsmak kolejnego wynalazku służącego do masowego przesyłu surowców [wiele różnych startów- wiele wiosek docelowych]
bez kp
ma również funkcję 'śledzenia' przesyłu, czyli taki..widok handlu jak z kp- może nie dokładnie taki no ale...
filmik_jak_to_działa
teoretycznie można słać 2x-3x szybciej, ale ja nie mogę pokazać jak <ze słaniem armii jest podobnie>
tutaj->instrukcja<- co się robi przed słaniem
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
http://www.sendspace.pl/file/27dc43f798379d7100cf259

ten plik to prosta zabawka pomagająca ogarnąć niewielkie konto bez kp
[rekrutacja armii]

niestety działa poprawnie tylko z przeglądarkami które przenoszony teskt formatują tak jak OPERA
więc jak ktoś ma FF...cóż- pewnie nie zadziała
mógłbym co prawda zrobić wersję uniwersalną - w końcu to tylko przenoszony teskt - ale ten tego- nie bardzo mi się chce :]

1. filmik : http://www.youtube.com/watch?v=rTXWkn-fHak
2. niestety po raz drugi - w każdej wiosce trzeba mieć min 1000 każdego surowca ... :D
nie pytać dlaczego :D też pewnie mógłbym to zmienić, ale mi się nie chce :D

3. wcześniej już widzieliście- jak ktoś śledzi wątek- jak to wygląda w teorii
teraz udostępniam pliczek + skrypcik :

javascript:function f5() { var tablica3=new Array(); tablica3=document.getElementById("production_table").querySelectorAll("[id^=edit_input_]"); var okno=window.open(); with(okno){ for (i=0; i<=tablica3.length; i++) { document.write( tablica3.getAttribute("id").substring(tablica3.getAttribute("id").indexOf("edit_input_")+11, tablica3.getAttribute("id").length)); document.write("<br/>"); }; }; }; f5();


jeśli wciśniecie "Przeglądy" - otworzy się kolejna stronka; na tej stronce zobaczycie ID waszych wiosek
z tym że kopiować OD DRUGIEGO WIERSZA [powtórzenie]

liczę że się spodoba, w kolejnym poście opiszę jak rekrutować mając ten arkusz
oczywiście bez premki nie ma co liczyć na cuda- ale mając nie więcej niż ~200 jest to zdecydowanie szybsze niż latanie budynek-po-budynku

ps. prawdopodobnie dałoby się ten arkusz jakoś "sprasować" , tzn to co przydatne wyeksponować, resztę wywalić, ale te gadżety robiłem krok po kroku, więc nawet jak mi się coś wydawało z czasem głupie, to tego nie usuwałem :D
liczę na wyrozumiałość :)
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
patent z kalulatorem do zadań precyzyjnych:

przeglądarka - OPERA [lub coś co formatuje tak samo tekst przy przenoszeniu do open office/excela]
światy -tylko z łucznikami

filmik instruktażowy:
http://www.youtube.com/watch?v=LwhFVozDXec
plik:
http://speedy.sh/EUgFA/multi.1.2.X.xls

patent ulepszony - wraz z instrukcją i skryptami do wgrania do zakładek przeglądarki:
[pobierają tylko id - z przeglądu:produkcja oraz z profilu gracza]
http://speedy.sh/RYxxg/multi.1.4.X.xls

wprawne rączki i macie plan w ...30 sek
być może zrobię filmik - patent ulepszony- ale nie obiecuję

ERRATA!!! (wersja 1.4 ; polecam właśnie tą )
w arkuszu CELE!!! zmieńcie komórkę C1 na:
Kod:
=JEŻELI(A1="";".";JEŻELI(NIE(B1="");B1;JEŻELI(SUMA.JEŻELI($ID_cele.$Q$2:$Q$2001;A1;$ID_cele.$R$2:$R$2001)=0;"brak ID w bazie!!!";SUMA.JEŻELI($ID_cele.$Q$2:$Q$2001;A1;$ID_cele.$R$2:$R$2001))))
potem należy funkcję 'przeciągnąć' - aż do komórki C20
niby mała różnica- zabrakło jednego znaczka $ - ale przez to dodawanie ręczne dodawanie celów nie działało prawidłowo- poprawnie było tylko dla celu nr 1
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
na tym FILMIKU próbowałem pokazać więcej funkcji zabawki udostępnionej wcześniej

mam nadzieję że patent - przynajmniej niektórym - się spodoba :D
nie trzeba przy tym być specem od ~excela- to jest naprawdę bardzo proste w obsłudze

skrypt, który należy włączyć w przęglądzie: Produkcja , można z powodzeniem zastąpić TYM:
Kod:
javascript:function armia()  { var tab=new Array(); tab=document.querySelectorAll("[id^=label_text_]");  var okno=window.open(); with(okno) { document.write(tab.length); document.write("<br/>"); document.write("<br/>");  for (i=0, j=0; i<=tab.length, j<=tab.length; i++, j++) { document.write(tab[i].innerHTML); document.write("&"); document.write( tab[j].getAttribute("id").substring(tab[j].getAttribute("id").indexOf("label_text_")+11, tab[j].getAttribute("id").length)); document.write("<br/>"); }; }; }; armia();
jest to nic innego jak tylko przycięty nieco poprzedni skrypt- ten można włączyć [mając KP] bezpośrednio w przeglądzie: KOMBINOWANY [by nie latać niepotrzebnie po dwóch różnych, niby nic - a cieszy :D]

to by było chyba na tyle jeśli chodzi o planowanie ataków/pomocy do 20 osad; może następnym razem pokażę jak zrobić szybko plan na kilka tysięcy ataków
oczywiście udostępnię jednocześnie nowy arkusz :]
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
kolejny patent- to szybkie masowe słanie armii
najpierw krótki filmik [osobiście nie radzę korzystać na słabych maszynach- ja taką mam więc trochę czasami zipie :D
ale sądzę że u większości z was nie będzie żadnych problemów]

nr 1:
szybki masowy zwiad
kalkulator działa tu mniej więcej tak: kopiuje się przegląd kombinowany [hipotetycznie można zrobić ręcznie, ale to już było, może później przypomnę co i jak], potem podaje się cele [to coś na filmiku działa na profilu konkretnego gracza/y]
potem podaje się np ile armii ma pójść z każdej wioski - kręcąc filmik wybrałem sobie 22 zwiadowców w każdym ataku

potem maszynka sama określa ile max ataków może pójść z jednej osady - przy czym to dość głupia maszynka- niczego nie optymalizuje,wioski lecą po kolei..jak się gdzieś kończy zwiad...no to bierze kolejną
sortowanie odbywa się tutaj nie po nazwach, nie kordach - a po ID osad

no nic, nie ma co więcej pisać
oglądnijcie- reszta potem :>
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser146728

Guest
O kurna człowieku to nie na mój mózg , to takie pomieszane , że wolał już bym ręcznie obliczyć xD
 

DeletedUser

Guest
Mi łatwiej na palcach policzyć niż za pomocą tego wszystkiego xD
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
bywa
-raz, że platformą działań jest excel/open office
-dwa, że trudno robić instrukcję łopatologiczną - no nie da się po prostu
nic na to nie poradzę :) punktem wyjścia jest znajomość środowiska excel/open office na poziomie co najmniej podstawowym ;)
 

DeletedUser

Guest
A mógłbyś wrzucić pliki jeszcze raz bo te linki już wygasły
 
Status
Zamknięty.
Do góry