Jaka jednostka jest najlepsza?

Jaka jednostka jest najlepsza

  • Pikinier

    Głosy: 22 1,8%
  • Miecznik

    Głosy: 14 1,1%
  • Topornik

    Głosy: 70 5,6%
  • Łucznik

    Głosy: 36 2,9%
  • Zwiadowca

    Głosy: 24 1,9%
  • Lekki Kawalerzysta

    Głosy: 428 34,3%
  • Łucznik na Koniu

    Głosy: 24 1,9%
  • Ciężki Kawalerzysta

    Głosy: 250 20,0%
  • Rycerz

    Głosy: 157 12,6%
  • Szlachcic

    Głosy: 222 17,8%

  • W sumie głosujących
    1.247

DeletedUser84518

Guest
Jaka według was jest najlepsza jednostka w grze? Głosujcie!
A oto opis poszczególnych jednostek:

Pikinier_d.png

Pikinier (tzw. pik) - jest to podstawowa jednostka defensywna. Nie ma wysokich wymagań, wystarczy wybudować Koszary na 1 poziomie. Pikinierzy są przydatni zwłaszcza w obronie przed kawalerią. We wczesnym stadium gry są wykorzystywani do farmienia. Dzięki taniej i szybkiej produkcji pikinier jest jedną z najlepszych jednostek obronnych, ale przy starciu z topornikami niewiele da.

Miecznik_d.png

Miecznik (tzw. miecz) to kolejna jednostka defensywna, dobra w obronie przeciwko Topornikom. Ma wyższe wymagania niż Pikinier, wymaga Kuźni na 1 poziomie.

By rekrutować tą jednostkę wymagana jest duża ilości żelaza, co powoduje, że niedoświadczeni gracze utrzymują zwykle mniejszą ich ilość, w stosunku do pikinierów. Uważa się to za błąd, gdyż przeciwnicy atakują najczęściej większą liczbą Toporników, używając mniej Lekkich Kawalerzystów, którzy mają bardzo dobry bilans strat w starciu z miecznikami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).

Poradniki dla graczy zalecają utrzymywanie około 8000-10000 Mieczników w tzw. "wiosce defensywnej".

Topornik_d.png

Topornik (tzw. topór) - jednostka ofensywna. Dobrze sprawdzająca się w walce z pikinierami, ale słabo z miecznikami. Jest najsłabszą jednostką atakującą, lecz przydatna do ataków na słabe wioski, gdyż jest bardzo tania. Aby zacząć ją rekrutować potrzebna jest Kuźnia rozwinięta do poziomu 2.

%C5%81ucznik_d.png

Łucznik - jednostka defensywna dostępna na światach 3 - 9, 11 - 14, 16 - 20 oraz 22. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.

Zwiadowca_d.png

Zwiadowca - jednostka rekrutowana w stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy.

Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.

* Poziom 1 - Dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
* Poziom 2 - Daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
* Poziom 3 - Zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią.

Lekki_kawalerzysta_d.png

Lekki Kawalerzysta - jednostka produkowana w stajni, bardzo przydatna do farmienia, gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. To bardzo dobra jednostka do niespodziewanych ataków.
Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim Kawalerzystom Najlepiej współdziała z Łucznikami Konnymi tworząc of szybki jak zarazem i najmocniejszy w ustawieniu. Jednak jego produkcja trwa stosunkowo długo i nie jest powszechnie stosowana. Budowę tego typu ofów poleca się w wioskach umiejscowionych daleko od frontu na którym gracz walczy. Ich piętą achillesową jest bowiem walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować ofów złożonych z samej Lekkiej Kawalerii.

%C5%81ucznik_na_koniu_d.png

Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w stajni.

Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i toporów. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 pik i mieczy oraz z 8000 łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż topornik.

Ci%C4%99%C5%BCki_kawalerzysta_d.png

Ciężki Kawalerzysta - jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się 2 razy szybciej niż miecznik, co może mieć duże znaczenie kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej Kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed topornikami.

Rycerz_d.png

Rycerz - występuje w grze w światach 3-9, 11-14 16-20, 22 oraz 25. Ponadto na światach począwszy od 13 (wersji 4.0) został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku.Na 22 świecie rcerz nie zdobywa przedmiotów. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce piedestału - zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza możesz na Piedestale. Naszego rycerza możemy nazwać jak nam się podoba. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jako wsparcie.

Szlachcic_d.png

Szlachcic (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.

Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie. Może ono spaść minimalnie o 20, maksymalnie o 35 punktów. Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachty w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.

Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.

Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.

Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.

Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.

Miłego głosowania.​
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser84518

Guest
Ci%C4%99%C5%BCki_kawalerzysta_d.png

Ciężki Kawalerzysta - jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się 2 razy szybciej niż miecznik, co może mieć duże znaczenie kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej Kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed topornikami.

I za to lubię ciężką kawalerie, no oprócz tego że jest droga i zła przeciw lekkiej kawalerii i pikinierom.
 

DeletedUser103729

Guest
Moim zdaniem najlepsza jest No napewno Szlachta Ciezka kawaleria Topór no i moze lekka kawaleria:D
 

DeletedUser17830

Guest
A ja nie lubię jak ktoś piszę na czerwono i durne tematy...

A ja nie lubię jak ktoś pisze nie na temat. Dział ogólnie w off - topicu jest po to, żeby pisać różne bzdury (w tym i durne tematy) i pytać się innych o ich zdanie. ;d

Co do tematu, to the best jest lk i rycerz.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Nie nazwałbym kupca, najlepszym gdyż on wydaje tylko surowce ... Moim zdaniem jest nie do ocenienia, która z danych jednostek jest najlepsza.
 

DeletedUser

Guest
A żebyś wiedział. Na polski plastyka, na religii plastyka, na przyrodzie plastyka a ja nie lubię plastyki i pałki się sypią. A jak chcesz pogadać o moich kolorkach, to kliknij na sygnaturkę.

Po 1 mówił do mnie naucz się czytać i pisać.
Po 2 Wątek nie istnieje. Proszę skontaktować się z administratorem to masz w swojej sygnie...
 

DeletedUser102578

Guest
moja ulubiona: Lekka Kawaleria zabiera dużo łupu i jest szybka ;);)
 

DeletedUser

Guest
Szlachcic_d.png

Szlachcic (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.

Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie. Może ono spaść minimalnie o 20, maksymalnie o 35 punktów. Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachty w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.

Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.

Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.

Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.

Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.

^^ to jest moja ulubiona:D
 

DeletedUser

Guest


I za to lubię ciężką kawalerie, no oprócz tego że jest droga i zła przeciw lekkiej kawalerii i pikinierom.


pisz normalnie, a nie na czerwono :rolleyes: Ile ty masz lat?

A co do tematu to większość jednostek jest bardzo potrzebna, ale moją ulubioną jest szlachcic i Lekka kawaleria.
 

DeletedUser94751

Guest
A ja nie lubię jak ktoś piszę na czerwono i durne tematy...

Popieram cię w 100%.
Te kolorki to idiotyzm,czy on chce zaszpanować BBC-code to jeszcze zakłada takie tematy-najlepsza jednostka,heh.
Najgorsze jest to że mod to popiera :eek:
 

DeletedUser8802

Guest
moim rycerz i szlachta:D jak by sie dalo masowo produkowac to by nikt szans nie mial :p
 

DeletedUser30083

Guest
moim zdanie Lekki kawalerzysta, bo jest tani, szybki (niekoniecznie w produkcji) i zabiera sporo łupu co ma znaczenie w początkowych fazach gry
 

DeletedUser103961

Guest
Tygrys - czołg z końca 2 wojny światowej jest najlepszy.
F-16 zwany nielotem mu nie dorównuje.
Lekka kawaleria pochłania dużo trawy.
Tarany wymagają dużej ilości pikinierów.
Szlachta jest za gruba.
Rycerze pogubili miecze.
Katapulty są używane do wystrzeliwania za mury kur co nie niosą jaj.
Topornicy za dużo żłopią.
Łucznicy po piwie też cel mają z.... piiiii......
Ciężka konnica leży do góry kopytami / nogami
Najlepszy jest więc łucznik na koniu. Co prawda nigdy nie trafia ale jest najlepszy w ruletkę.
 

DeletedUser

Guest
Najlepszy jest zwiadowca, ponieważ jest tani, bardzo szybki i trudny do zabicia :D
 

DeletedUser

Guest
Sama w sobie najlepsza jest CK, oczywiście nie biorąc pod uwagę, że jest słaba przeciwko LK oraz pikom. Do tego strasznie dużo żelaza zżera.
 

DeletedUser105376

Guest
Wiadomo,że uniwersalna jest ck,ale popatrzmy z innej strony
Myślę,że lekka kawaleria-siła ataku,pojemność łupu,

Na początku dzięki niej farmimy i są surowce,powoduje szybszy rozwój
 

DeletedUser105900

Guest
Nie ma najlepszej jednostki, każda jest dobra na co innego.
MACIEX88X ogarnij się trochę :F
 

DeletedUser

Guest
Najbardziej lubię pikinierów. Dość szybko można nim farmić (całkiem niezła pojemność) Lekka również jest niezła, przyjemność sprawia również zjechanie do zera zagrody katapultami :D

Jeśli komuś nie pasuje czerwony kolor- jego sprawa. Ale jeśli ktoś chce taki mieć, bo lubi czerwony, nie należy go od razu skreślać. Tyle sensu jak z tym, że rude są wredne.

Off-Topic. Trochę więcej luzu. Jednak jeśli ktoś zakłada temat to chyba chce aby nie wypowiadano się na tematy z zupełnie innej beczki. A, że mod popiera- ja również. Ordnung muss sein.
 
Do góry