Nadanie sensu grze :)

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser20307
  • Data rozpoczęcia

Czy tak to powinno wyglądać?

  • Tak - wreszcie by miało to jakiś większy sens

    Głosy: 365 48,0%
  • Nie

    Głosy: 330 43,4%
  • Nie bo i tak zawsze głosuję na nie ;-)

    Głosy: 66 8,7%

  • W sumie głosujących
    761
Status
Zamknięty.

DeletedUser20307

Guest
Witam

gram w plemiona już długo ale po pewnym czasie człowiek dochodzi do wniosku,
że to jak teraz to wygląda to jest bez sensu
- chodzi mi o koniec gry a dokładniej jego brak

wynika to z tego że plansza gry jest tak duża że zgromadzenie wszystkich wiosek przez jednego gracza praktycznie nie jest możliwe (no może dla fanatyka) zarządzanie 300 wioskami już jest problemem nie mówiąc o dodaniu do tego jednego zera 3000 ;-)

moja propozycja jest taka
1. nowe światy startowały by z mapą 3x3 kontynenty - czyli stosunkowo nieduża
2. gra przebiega do czasu aż cała mapa zostanie przejęta przez jednego gracza - wówczas świat zostaje zamknięty i ogłoszone są wyniki (rankingi)

po wygranej/przegranej bitwie gracze startują na kolejnym świecie

według mnie było by to dużo ciekawsze - tak jak gra się w gry strategiczne - przeszedłem jedną planszę to gram w drugą
a tak to gracze po przejęciu jakiś 200-300 wiosek kończą bo przecież nie będą grali do stanu 150 000 wiosek (nie wiem ile ich jest na świecie ale jak coś to zaniżyłem ;-)

proszę o głosowanie
i wypowiedzi
 

DeletedUser

Guest
Nie!!!

To była by taka jadka że szok, to nie ma sensu.
 

DeletedUser20307

Guest
sonda jest - niestety zanim się doda sondę pojawia się już temat ;-)

PS. i chyba o to chodzi żeby była jaka - to by było właśnie ciekawe :)
 

DeletedUser78702

Guest
Na nie.
,,gracze po przejęciu jakiś 200-300 wiosek kończą"
wytrwali gracze nie. poszukaj gdzies tematu ,,Zobaczcie ile chlop ma punktow" tam na niemieckich plemionach koles mial 11 tysiecy wioch!
startowały by z mapą 3x3 kontynenty

A doliczyles sie ile startowaloby osob? Szybkie juz nie wystarczaja?

ps. dodaj ankiete
 

DeletedUser20307

Guest
i o to chodzi - kto się nie dostanie na jeden - to idzie na drugi

a co do gościa co miał tyle wioch - to pisałem że chyba że jest się maniakiem ;-)
 

DeletedUser

Guest
Tylko pogratulować konwertera , chyba najlepszy jaki spotkałem .I bardzo mi ułatwił grę (lista wiosek planer ataków , konwerter z tego często korzystałem).
Uwagi mhh chyba tylko jedna , ale nie jestem pewien odnośnie planera ataków , czas poruszania jednostek jest na s typu 8 , ale na s o innej prędkości już nie działa (na przykład cl) (tzn przeliczenia nie są zgodne [chyba ze się mylę]).
 

DeletedUser20307

Guest
jak masz dane na jakich światach są różne prędkości niż normalnie to daj znać
to dodam do planowania ataku wybór - ale to na PW pisz - bo spamujemy :D:D:D
 

DeletedUser98935

Guest
Witam

wynika to z tego że plansza gry jest tak duża że zgromadzenie wszystkich wiosek przez jednego gracza praktycznie nie jest możliwe (no może dla fanatyka) zarządzanie 300 wioskami już jest problemem nie mówiąc o dodaniu do tego jednego zera 3000 ;-)

proszę o głosowanie
i wypowiedzi

Generalnie nie chodzi tu o pojedyńczych graczy. Chodzi o tworzenie plemienia. Można powiedzieć, że w tym systemie gra ma kilka etapów, a ostatni jest najważniejszy - wojny między plemionami. Ta gra daje strasznie dużo możliwości strategicznych co do "Plemienia", jeden gracz ma ograniczoną możliwość działania.
I sądzę, że taką prawdziwą konsekwencją końca danego świata byłoby zagarnięcia przez jedno plemie całego świata - co naprawdę wiąże się z wytrwałością i niesamowitym zgraniem - a co zapewne jest możliwe.

Co do propozycji Twojej, to oczywiście jestem "ZA" - ponieważ wychodzę z założenia, że; nowe zasady dają nowe możliwości:)
Warunek - jeden świat z takimi możliwościami stworzony na początek i na próbe.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Pomysł jak najbardziej trafny, musze sie zgodzic z Liviusem, ze po osiagnieciu pewnej granicy gra zaczyna tracic sens.
Choć można to zrobic troche inaczej: zaczerpnac pare pomyslow z szybkich i polaczyc to z tym co jest na obecnych swiatach. Żywotnosc swiata mialaby byc ustawiona na np. rok, pol roku, 3 miesiace; kazdy gracz byłby automatycznie przypisany do danego plemienia, moze z niego odejsc, ale juz nie wroci, ani nie przejdzie do zadnego innego plemienia; i oczywiscie co najwazniejsze: cel gry - albo wygrywa najlepszy pkt gracz (plemie wybiera sobie pkt lidera i robi wszystko zeby on jak najwiecej pkt nabil), najlepsze pkt plemie, najlepszy agresor, najlepsze plemie agresorow, plemie z najlepsza srednia pkt, itp.
Urozmaicilo by to gre, a nie stracilaby ona swojego klimatu :)
 

DeletedUser

Guest
Jako gracz ktory dwa lata poswiecił tej grze uważam za najwiekszy bład plemion własnie brak mozliwosci "wygrania" swiata, uwazam ze mapka (dana jako przykład) 3x3 kontynenty byłaby zdecydowanie za mała, jednak przy lekkiej modyfikacji pomysł byłby ciekawy;)

Propozycje co do zakonczenia gry na takim swiecie na pewno sa różne - jednak nie musimy siegac do tego co juz jest;)
Osoby zarzadzajace plemionami dobrze widza jakim zainteresowaniem ciesza sie "nowinkowe" swiaty...
Sam za ciekwe rozwiazanie, uwazałbym zrobienie na centralnym punkcie swiata 200 wiosek z dodatkowym bonusem, kazde plemie z top200 po miesiacu gry (1 klarowanie sytuacji) otrzymuje jedna taka wioske w posiadanie, plemie ktore zdobedzie wszystkie wygrywa...
Oczywiscie pomysł taki ma wiele sprzecznych
*jesli lider plemienia - postanawia je rozwiazac, wioska powinna zszarzeć
* wiekszosc osob powie, że to nie uczciwe jesli top200 dostanie jedna wioske podobnie jak top1 - ale zapobiegnie to tworzeniu "klonów" plemienia i spowoduje wzmozenie rywalizajci
na koniec wiekszosc uzna, że jesli juz ktos taka wioske zdobedzie bedzie ona nie do odbicia - coż na całym swiecie były juz przypadki "pojedynku honorowego" - czyli walki dwoch plemion o jedna wioske i plemiona atakujace czesto taka walke wygrywały;)
(offtop i cąła wojne przy okazji)

Reasumujac jestem za propozycja Liviusa ale nad ustaleniem formy "zwyciestwa" mogluibysmy pogdybać;)

Pozdrawiam
 

DeletedUser

Guest
Niby tak:confused: niby nie:confused:
Pewnie że każde igrzyska mają zwycięzcę ale w tym co proponujesz zwycięzca byłby znany już wcześniej a znudzenie byłoby jeszcze większe.
Plemiona mają sens dzięki naszym przyjaciołom i przede wszystkim WROGOM.
 

DeletedUser99275

Guest
Pomysł jak najbardziej trafny, musze sie zgodzic z Liviusem, ze po osiagnieciu pewnej granicy gra zaczyna tracic sens.
Choć można to zrobic troche inaczej: zaczerpnac pare pomyslow z szybkich i polaczyc to z tym co jest na obecnych swiatach. Żywotnosc swiata mialaby byc ustawiona na np. rok, pol roku, 3 miesiace; kazdy gracz byłby automatycznie przypisany do danego plemienia, moze z niego odejsc, ale juz nie wroci, ani nie przejdzie do zadnego innego plemienia; i oczywiscie co najwazniejsze: cel gry - albo wygrywa najlepszy pkt gracz (plemie wybiera sobie pkt lidera i robi wszystko zeby on jak najwiecej pkt nabil), najlepsze pkt plemie, najlepszy agresor, najlepsze plemie agresorow, plemie z najlepsza srednia pkt, itp.
Urozmaicilo by to gre, a nie stracilaby ona swojego klimatu :)

Dokładnie.
A na pomysł liviusa jestem na NIE.
 

DeletedUser

Guest
NIE

Jestem w 100% na nie ponieważ od tego są szybkie a jak nie chcesz mieć tylu wiosek to zagraj od nowa na innym świecie.

Przecierz by się nie okalało grać bo i tak za tydzień byś musiał zaczynać od początku
 

DeletedUser

Guest
Na nie. wytrwali gracze nie. poszukaj gdzies tematu ,,Zobaczcie ile chlop ma punktow" tam na niemieckich plemionach koles mial 11 tysiecy wioch!


A doliczyles sie ile startowaloby osob? Szybkie juz nie wystarczaja?

ps. dodaj ankiete

11k WIOSEK ??? Przecież to już jest nałóg cały czas myślisz np. czy atak się udał czy zniszczył mi obronę a jak wchodzisz na konto załóżmy że 1min na wioskę to STOP !!! Przecież ten gościu chyba CIĄGLE SIEDZI na plemionach to TYLKO gra ja nie chce być wytrwałym graczem jeśli tak ma on wyglądać
 

DeletedUser

Guest
11k WIOSEK ??? Przecież to już jest nałóg cały czas myślisz np. czy atak się udał czy zniszczył mi obronę a jak wchodzisz na konto załóżmy że 1min na wioskę to STOP !!! Przecież ten gościu chyba CIĄGLE SIEDZI na plemionach to TYLKO gra ja nie chce być wytrwałym graczem jeśli tak ma on wyglądać

A przeczytałeś resztę? W Niemczech można boty.

Powiem tak Ci co mówią na nie mają słabe doświadczenie w grze i po prostu polegliby już na samym początku...

Szybkie nie mają wątku strategicznego zaraz ktoś powie, że speed 85 jest i tam strategia, ale to za szybko człowiek dłubie w nosie przed PC i pilnuje napadów. Gra teraz nie ma troszku sensu chyba że zjadanie wrogiego plemienia:cool:
Taki świat z ograniczeniem np. 3k osób plemienia max członków 30 prędkość 2 byłby czymś nowym żywym czymś co by przyciągnęło graczy i odciągnęło od monotonni gry;]
 

DeletedUser

Guest
Jestem na nie.

1.Plemiona to gra zespołowa więc wygrywa zespół. Jeśli kogoś wielkie ego nie pozwala na zaakceptowanie tego faktu to nie jest to gra dla niego. Polecam lekturę tej definicji

2.Koszty utworzenia i utrzymania tej gry są dość wysokie. Przy tak małych światach mogłoby się okazać, że przestaje to być rentowne. W realu nic nie ma za darmo :)
 

DeletedUser65004

Guest
Ale plemiona się kończą... Jak jedno plemię zajmie około 75% świata, tak przynajmniej było na szwaben.de
Kupa czasu, wiadome ale co zrobić ;]
A poza tym jakby zostało tylko dwóch graczy z innych plemion na tych 3 kontynentach - (srednio na kontynent ma 4k wiosek!?) to na głowę mieliby... po 6k wiosek... i że niby się mieli napierniczać do ostatniej wioski?
No... moim zdaniem, to by więcej zajeło niż ze 10 lat xD
Jak najbardziej na nie jestem. Plemiona już mają taki swój urok tą żmudną grą xd
 

DeletedUser20307

Guest
nie bądźmy tak krytyczni ;-)
pomysł poddałem pod dyskusje

i jak widać kilku graczy dodało kilka ciekawych pomysłów co do rozwiązania problemu np. małej mapy itp. mnie chodziło jedynie żeby coś się zmieniło - niekoniecznie dokładnie jak napisałem

ankieta dodana tylko po to żeby nie było pełno postów - a gdzie ankieta ;-)

mam nadzieję, że po prostu co jakiś czas będzie właśnie stratowany nowy świat, który będzie miał jakieś zakończenie sensowne :)o to mi głównie chodziło w tym pomyśle :))
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser65004

Guest
ale mimo wszystko... zastanów się nad moim powyższym postem :) (tam /\)
Gdy zostanie już dwóch graczy, to będzie się to ciągło w nieskończoność...
A i musiałoby niebyć plemion - bo przecież ciężko po takim okresie atakować swojego sojusznika ;) czy cuś. Trudno tutaj dyskutować xd Ale jakby miałby pojawić się taki świat, to na pewno nie "The last man standing" tylko powinnobyć, że na przykład jedno plemię musi tam właśnie zająć dajmy na to te 75% całego świata :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry