Poradnik

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser68070
  • Data rozpoczęcia

Czy podoba ci się ten poradnik ?

  • Tak :)

    Głosy: 124 55,6%
  • moze byc :]

    Głosy: 45 20,2%
  • nie :/

    Głosy: 54 24,2%

  • W sumie głosujących
    223
Status
Zamknięty.

DeletedUser68070

Guest
Celem gry jest rozwój własnej wioski i podbój innych, jeśli chcesz liczyć się w świecie gry musisz ciągle podbijać nowe wsie i rozwijać swoje wojsko. Do podboju wsi niezbędny jest szlachcic. Na cel obieramy sobie dobrą wioskę najlepiej w pobliżu, następnie przeprowadzamy atak (w pierwszym ataku nie może brać udział szlachcic, na wypadek gdyby obrońca miał silniejszą armię od naszej). Jeśli atak wyjdzie pomyślnie i przynajmniej część wojska wróci do Twojej wioski to znaczy, że w wiosce którą atakujesz nie ma już wojsk obrońcy. Teraz przyszedł czas na szlachcica. Atakując szlachcicem w wiosce spada poparcie (jednorazowo od 20p do 35p), gdy poparcie spadnie do 0 wioska należy do Ciebie, jednak nie wolno zapominać o tym, że wysyłając szlachcica musi towarzyszyć mu inne wojsko, na wypadek, gdyby obrońca zyskał pomoc od swojego sojusznika. Możesz liczyć się z tym, że gracz któremu odbiłeś wioskę będzie chciał ją odzyskać.

Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, który by sie przeciwstawił jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział obronny przeciwko piechocie łącznie z łucznikami, uważam, ze to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakująca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkańca najlepsza jednostka i dość tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierów, łuczników konnych i lekkiej kawalerii.
Łucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok mieczników świetna jednostka obronna przeciwko piechocie i jeździe, jedyna jej słabość to konni łucznicy, którzy są wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakująca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizująca sie w wyżynaniu mieczników, w połączeniu z topornikami stanowią śmiertelną siłę i mało kto może sie im oprzeć, jedynie zwiększone oddziały łuczników mogą trochę zmniejszyć ich niszczycielska moc.
Łucznicy Konni – jednostka atakująca TYLKO, chociaż walory ataku nie są duże, to jest to jeżdżąca śmierć dla łuczników, gdyż z dystansu i poza zasięgiem ich strzał, ściągają ich jak snajperzy, jedyny oddział, który jest w stanie się oprzeć to miecznicy ze swoimi tarczami.

Ciężka Kawaleria -dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciężka kawaleria, gdyż jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uważają, że należy ją mieć i cenią za jej uniwersalność i szybkość, inni natomiast, ze jest zbędna.
W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie każdy powinien dopasować swój styl gry, może w odpowiednich rękach będzie ona niezastąpiona.

Jeżeli chodzi o pozostałe jednostki, których tutaj nie wymieniłem, to:

Taran – jednostka atakująca, TYLKO, służy do niszczenia murów przeciwnika i jest w tym niezastąpiona, nie należy jednak posiadać jej więcej niż 300 w jednej wiosce, gdyż większa ilość osłabia naszą armię a niewiele więcej przyczynia się do burzenia murów.
Powinna być używana zawsze gdy atakujemy wioskę, która posiada mury, zmniejsza to straty naszej armii.

Katapulta – jednostka atakująca TYLKO, uniwersalny oddział atakujący, ale zabiera aż 8 mieszkańców do jej obsługi. Jedyna jednostka, którą można niszczyć cele w wiosce przeciwnika. Wielkość ratusza określa ilość celów do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie należy używać jej do niszczenia murów, gdyż jest w tym dużo słabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponoszą wtedy dużo większe straty.

Rycerz – jego cel jest jeden na początku gry chronić naszą wioskę, gdyż jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkańców (do noszenia jego ekwipunku :) ), później gdy wysyłamy armie razem z nim powoduje on, ze nasza armia
wędruje szybciej.

Szlachcic – bardzo droga, leniwa i opasiona „świnia”, jednakże bez jego dyplomatycznych umiejętności nie jesteśmy w stanie zająć żadnej wioski, jest więc kluczowym nierobem do powiększania naszej siły, wielkości i obszaru wpływów.

PODZIAŁ WIOSEK (dylemat egzekutora)

Posiadając więcej niż jedna wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.

Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedną.

Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po to by dysponować możliwie największą siłą uderzeniową jaka jest możliwa w grze.

Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast całą resztę można przeznaczyć na jednostki

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c. kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)
Co nam daje taki podział? Jak pisałem wcześniej:

- Największą z możliwych siłę ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z różnych wiosek w jedną armię.

- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych z czego połowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.

Co za tym idzie możemy mieć dowolną liczbę jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego też, że można łączyć jednostki obronne w jeden oddział do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielką armię do ataku, gdyż im większa armia atakująca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).

Gdy posiada sie więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.

Zalecam posiadać w przyszłości:

Na jedną wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.
Ponadto gdy będziecie mieć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowczą.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:
2-3 wioski atakujące

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych
Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy głównie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONĘ. Można też posiadać typowo zwiadowczą wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Układ sił w wiosce atakującej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Łucznicy na koniu ok. 1000

co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakować armią, która jest złożona głównie z toporników i łuczników konnych.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokonają rzezi.

Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinno sie znaleźć spory oddział łuczników konnych

Układ sił w wiosce obronnej

Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej ową proporcję, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

łucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma sie silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych
Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na dużą większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie w stanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod naszą nieobecność.

Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

WAŻNE

Pamiętajcie, że doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sądzimy, że nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwilę potem zajmuje naszą wieś.

Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 żołnierzy (licząc populacje). Sile takiej musimy przeciwstawić przynajmniej równowartość sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licząc populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam dosłać jednostki z innych wiosek jeżeli jest to możliwe.

Nie zalecam trzymania jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe (jesteśmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?

Dlatego, ze nie dodają one wiele do obrony a w chwili gdy sie bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy tez jedyna możliwość na kontratak i pozbędziemy sie własnej armii, odbudowa jest długa i kosztowna.
 

DeletedUser68070

Guest
Ten też jest dobry dla początkujących :)

Warto to przeczytać:

1.Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz sie czyjąś farma. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2.W pierwszej fazie gry skup sie na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki – farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężką kawaleria
- katapulty (niszczą budynki)*
- tarany (niszczą mur obronny)*

* - bardzo wolne jednostki

3.Wojska ofensywne (lekka kawaleria, łucznicy na koniu, topory, katapulty, tarany) nie są w stanie bronić wioski,
wyjątkiem są zwiadowcy (o tym poniżej, i ciężka kawaleria).
Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku!!!
Wyjątkiem jest sytuacja gdy masz już tylko kilka punktów poparcia w wiosce,
wtedy walczysz na śmierć i życie, wiec pozostawienia ataku może w jakimś stopniu osłabić atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzać wojska ofensywne do najbliższej zaprzyjaźnionej wioski, kontratakuje agresora!

Zestawienie dotyczące jednostki :

jednostkiqg4br7.jpg


jednostkiio9ks4.jpg


4.W sytuacji gdy masz słabą obronę, podczas ataku wyprowadź cale wojsko z wioski,
prześlij je jako POMOC do najbliższego sąsiada.
Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowę, resztę kasy wsadź w budowanie wojska,.
Pamiętaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioska, to istotna wiadomość dla tych co grali na s1-s3.
Wyjątek stanowi zwiad – o tym poniżej.

5.Zawsze gdy jesteś atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowę armii.
Wszelkie nadwyżki wysyłaj do najbliższych zaprzyjaźnionych wiosek, zostaw minimum jakie pozwala pomieścić ci schowek. Pamiętaj o Twoich ofertach na rynku, przepadną w razie ataku, wiec je tez wycofaj i prześlij do sąsiada.
NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!!
Pamiętaj aby schowek był rozbudowany do 10 poziomu
O ile możesz być obecny przy komputerze w czasie ataku - poślij swoje wojska defensywne na minutę, bądź dwie przed atakiem - gdziekolwiek.
Po ich wysłaniu masz 10 minut na wycofanie rozkazu i ich powrót do wioski.
Jeżeli jesteś bardzo słabo uzbrojony, zainwestowałeś wszystkie surowce a wiesz ze to atak silnego przeciwnika -
wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbędna strata.

6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamiętaj, ze wraz z ich wzrostem (poziom) rośnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni ci szybszy czas budowy pozostałych budynków.
Podnoś stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamiętaj, ze ma to wpływ na czas produkcji wojska.
Dbaj o stale podnoszenie wartości muru obronnego, dbaj o należyty „dystans” zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cala produkcja była uzależniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To często spotykany błąd!!!

7.Zdania na temat Ciężkiej kawalerii są podzielone, moje jest takie ze w ataku o wiele lepsza jest lekka kawaleria bo przy tych samych kosztach produkcji i zajęciu zagrody, lk jest o wiele skuteczniejsza, to samo tyczy sie obrony, jeżeli wydamy na piki i miecze tyle co na CK biorąc tez pod uwagę zagrodę to ck wypadnie o wiele razy słabiej.

8.Zwiad, nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo ważna jednostka.
Częstym bledem graczy jest niedocenianie wartości zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma małe ilości zwiadu. Pamiętaj, ze w razie skanowania wioski ilość twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysyłając ci określoną ilość zwiadu, jeżeli napotka taka sama ilość zwiadowców w twojej wiosce – Nie otrzyma pełnego raportu. Jeżeli ilość twojego zwiadu jest dwukrotnie większa, są szanse, ze żaden zwiadowca przeciwnika nie powróci do domu :).

Ty sam skanując innych i wysyłając większą ilość zwiadu, masz duże szanse na skuteczne powodzenie operacji.
Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu.
Zbieraj informacje w postaci skanów bądź jeżeli masz konto premium – odpowiedniej ich archiwizacji.
W razie ataku, widząc czas dotarcia jednostek agresora – wybierz jego wioskę za symuluj atak wolnymi jednostkami, lekka kawaleria łucznikami na koniu ciężka kawaleria, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku.
Pozwoli ci to mniej więcej ocenić z jakim atakiem musisz sie zmierzyć.
Jeżeli czas ataku na wioskę agresora samym zwiadem jest zbliżony do spodziewanego czasu ataku na twoja wioskę pozostaw w niej cały zwiad jaki masz, zabezpieczy cie to przed zeskanowaniem przez agresora.
Gdy nie jesteś pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczna ilość zwiadu a resztę wycofaj do zaprzyjaźnionej wioski sąsiada.
Zwiad to bardzo ważna jednostka, odpowiednia jego ilość zabezpiecza cie przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie twojego wojska, rozbudowy itd.

9.Pamiętaj ze ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 08:00, staraj sie nie atakować wroga w tych godzinach, gdyż posiada tak zwany bonus nocny. Wyjątkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by
zamiast przycisku NAPAD wybrać przycisk POMOC.
Jeżeli chcesz szybko pomóc współplemieńcowi wyślij wraz z wojskami obronnymi – rycerza.
Jego dodanie w znaczny sposób przyspiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdź sam jak wielka jest ta różnica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze możesz wycofać rycerza.
Przyspieszenie nie działa przy wybraniu opcji NAPAD.

- taktyka, jeżeli chcesz oszukać przeciwnika i tylko otrzymać informacje nt. jego stanu posiadania wyślij wraz ze zwiadem 1 miecznika lub taran, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli ci na określenie jego stanu obrony.

- staraj sie szybko rozbudować stajnie i rozbudowywać lekka kawalerie + łuczników na koniu, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sąsiadów.

- PAMIĘTAJ, ze zdobywanie „kasy” z farm to o wiele szybszy sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz sie „wioska” nie do pokonania w twoim rejonie działania.

- do każdego twojego ataku, nawet na farmę - dołączaj choć minimalna ilość zwiadu, pozwoli ci to na określenie skuteczności ataku bądź ilości surowców jakie zostały jeszcze do zabrania.
Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do każdej akcji wierz mi ze to ci sie odpłaci wielokrotnie :D

- wsparcie dla innych wiosek staraj sie wysyłać tak by dotarły w ramach bonusu nocnego

- eko : buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz sie do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na wyższy poziom niż pozostałe.

- obserwuj rynek, pozwoli ci to na zorientowanie sie, który z twoich sąsiadów sie zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armie.

- jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczna ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj sie od wysyłania lekkiej kawalerii, możesz dodać nieznaczna ilość lekkiej kawalerii.

- zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE
- mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość twojej obrony.
- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co sie tylko rusza!!! farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj ze litość to zbrodnia!!!

- Pamiętaj, ze wybranie opcji NAPAD generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat (liczba obok miecza). Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
.....wiesz ze to atak silnego przeciwnika -
o 22:34 Cytuj opracuj Skasuj
wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbędna strata.

6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamiętaj, ze wraz z ich ....

Bardzo dobry poradnik, szczególnie dla początkujących graczy, ale mam obawy czy on jest Twoim autorskim poradnikiem, czy po prostu skopiowałeś go z jakiegoś forum, co może znaczyć ten urywek poradnika, który pozwoliłem sobie zacytować. Jeśli tak właśnie jest, nie powinieneś podpisywać się pod czymś co nie jest twoje bo zwie się to plagiatem i ponosi się realne konsekwencje za tego typu działania, a tym bardziej nie powinieneś robić ankiety bez zgody prawdziwego autora jeśli to nie jest Twój poradnik.
 

DeletedUser68070

Guest
wziąłem to z forum swojego plemienia :)

i jeden poradnik napisałem z kolega z forum ,a drugi był napisany przez założyciela plemienia w którym jestem i wystawiam to za ich zgodą ,więc to nie jest plagiat pozdrawiam :)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, według mnie ten poradnik może być zamieszczony w dziale FAQ :)
Jak ktoś ma co do tego wątpliwości to już nie mój problem :) :p
 

DeletedUser

Guest
Wszystkie te poradniki są znane-na pewno nie są autorstwa osób które je tu wstawiły!
 

DeletedUser

Guest
Poza tym pierwszy poradnik :
Poczatek chaotyczny nie do konca oddajacy prawdzie i z cala pewnoscia nie jest universalny !
Jednostki :
Nie wiem kto go pisal ale nie do konca zdaje sie wiedzial co pisze ;)!

Toporonicy z cala pewnoscia nie sa odpowiedni do zwalczania lekkiej czy lucznikow na koniu !Duzo lepsze w tym miejscu osiagi maja sama lekka ;)!Ktos bezmyslnie napisal ze topory sa najlepsza jednostka off i kazdy teraz bedzie to u siebie kopiowal w poradnik, a wcale tak nie jest ;)!

Co do lekkiej tez bezmyslnie przepisane i nie oddajacy prawdzie poradnik ;)!

CK - widac ze autor nie mial z nia zadnej stycznosci i nie sprawdzil jej w dzialaniu ;)!

Tarany - rowniez bzdura !Jezeli juz to nie 300 a 213 taranow jest univesalna liczba ktora kazdy doswiadczony gracz zna i ma ja wkodowana w glowe !Co nie znaczy ze nie mozna robic wiecej niz np 400 !To zalezy od gracza i jego sytuacji na froncie, co i ile potrzebuje!


Przy ukladach sil w wiosce atakujacej - nie ma podanych taranow !
Nie wiem czy to specjalnie czy przez pomylke - ale to bardzo powazny blad ze nie sa wypisani !

Uklad sil obronnych - staram sie nie wypowiadac na temat lucznikow !
Calosc jest zle dopracowana bo nie ma uwzglednienia czasow produkcji jak i surki na nia zuzytej !Dzieki temu poczatkujacy gracz po przeczytaniu nastawi sie wlasnie na taka producje a za tydzien zostanie zjechany bo nie zdarzyl wyprodukowac odpowiedniej ilosci defa z braku surki lub czasu ;)!
Lucznicy - sa najdluzej produkujaca sie jednostka def i pochlaniaja spore ilosci najwazniejszego surowca co stawia je w rzedzie jednostek problematycznych!
To przede wszystkim trzeba bylo dodac ;)!

Jest to bardzo uogolniony poradnik ktory ma mase bledow oraz przeklaman i wedlug mnie nie nadaje sie do zamieszczania jako poradnik dla wszystkich ;)!Moze byc na forum w plemieniu ale napewno nie dla wszystkich jest on dobry [juz nie mowie ze nie jest napisane do jakich "s" sie odnosi] !

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser6429

Guest
nie twoja praca...ktoś się ciężko napracował a ty tylko skopiowałeś
nie podoba mi sie to co zrobiłeś :)
ot,moje własne zdanie(nie łam praw autorsikch)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, według mnie ten poradnik może być zamieszczony w dziale FAQ :)
Jak ktoś ma co do tego wątpliwości to już nie mój problem :) :p

Tu nie chodzi o wątpliwości. Dam przykład, ktoś napisał doskonałą książkę, ale jej nie wydał. Ktoś przypadkiem zdobył treść książki i dla wyższego dobra, by świat dowiedział jaka ona jest genialna wydał ja pod swoim nazwiskiem. Czy w tym przypadku tez byś nie miał wątpliwości? Bo ja bym miał na pewno i to olbrzymie, a ta sytuacja jest analogowa do tej jaka mamy na forum.

Co do treści poradnika, też zauważyłem parę błędów, ale po odpowiedniej weryfikacji i korekcji, byłby całkiem porządnym wsparciem dla graczy, którzy maja pierwszy kontakt z grą. Ale pamiętajcie wartość prywatna to jedna z największych wartości demokracji!!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser84408

Guest
Poradnik jest bardzo dobrze wytłumaczony i opisany.W stu procentach zgadzam sie z Xodesem :)
 

DeletedUser75974

Guest
Obydwa poradniki są fantastyczne, poza drobnymi wpadkami z wojskiem. Dla początkujących świetna pomoc. Spokojnie można dodać do FAQ :)
 

DeletedUser

Guest
A ja mam wątpliwości co do tego, że pikinierzy i miecznicy są jednostkami tylko defensywnymi. Ja w początkowym etapie gry atakowałem tymi jednostki wszystko, co stanęło mi na drodze i obecnie nie żałuję :). Poza tym w późniejszym etapie gry można wykorzystywać je jako jednostkę farmingową na wioski barbarzyńskie, które jak wiemy defa nie posiadają, a surowców płodzą wystarczająco choćby na monety. :D
 

DeletedUser

Guest
A ja mam wątpliwości co do tego, że pikinierzy i miecznicy są jednostkami tylko defensywnymi. Ja w początkowym etapie gry atakowałem tymi jednostki wszystko, co stanęło mi na drodze i obecnie nie żałuję :). Poza tym w późniejszym etapie gry można wykorzystywać je jako jednostkę farmingową na wioski barbarzyńskie, które jak wiemy defa nie posiadają, a surowców płodzą wystarczająco choćby na monety. :D

Ale wioski z, powiedzmy, połową zagrody deffa już raczej nie zaatakujesz:D poza tym off robi sie prędzej niż deff.
Oczywiście jako jednostka farmiąca sprawują sie idealnie-z bardzo mocnym wskazaniem na pikinierów, najpakowniejsza jednostka w grze=zabiera 25 na głowę, natomiast lekka 80 na4-czyli po 20 na głowę.
 

DeletedUser80884

Guest
Bardzo fajne poradniki. Mogłły by pomóc nowicjuszom w grze.
 

DeletedUser

Guest
Ja się zgadzam z greeen bo dla mnie najgorszą jednostką atakującą jest topornik ponosi duże straty przy ataku i łatwo go zabić najlepsza według mnie jest lekka
a w obronie ck lub łucznicy
w początkowej fazie gry ładuje się w pikinierów i mieczników bo są tani i szybko się robią ale później zmiewnia się je stopniowo na ck i łuczników przynajmniej ja tak robię:cool:
 

DeletedUser

Guest
Ja się zgadzam z greeen bo dla mnie najgorszą jednostką atakującą jest topornik ponosi duże straty przy ataku i łatwo go zabić najlepsza według mnie jest lekka
a w obronie ck lub łucznicy
w początkowej fazie gry ładuje się w pikinierów i mieczników bo są tani i szybko się robią ale później zmiewnia się je stopniowo na ck i łuczników przynajmniej ja tak robię:cool:

a potem ktoś Cie zaatakuje zagrodą złożoną z samych łuczników na koniu i zniszczy Cie bez praktycznie strat, def powinien być mieszany w odpowiednich proporcjach(czegoś więcej czegoś mniej ale to juz sami musicie do tego dojść) a wioski offa powinny być większości także mieszane, ale każdy szanujący się gracz powinien mieć zagrodę samej lekkiej kawalerii, toporów bądź łuczników na koniu właśnie specjalnie na takie sytuacje jak opisałem powyżej

P.S. Ciężka kawaleria jest najgorsza jednostką ponieważ jest najmniej efektywna, zabiera dużo miejsca w zagrodzie i jest dużo gorsza niż odpowiednio dobrany skład z pik, mieczy i łuków. Jedyna zaleta jej jest szybkość i zawsze warto mieć jej trochę by móc szybko zareagować na ataki, ale nie może być podstawa defa
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
CK nie powinno byc podstawą defa-ale winno sie mieć kilka wiosek ciężkiej kawalerii szczególni na froncie, by móc szybko się przemieszczać.
Wioska lekkiej to genialna rzecz, nie robi się koszmarnie długo a jest idealna do szybkich wpadek do sąsiadów.
Typowy def moim zdaniem nie powinien być mieszany z CK-ja stosuję układ 6000 pik, 9000 miecza i 5000 łuczników.
Topornik to najlepsza jednostka ofensywna-atak 40. Lekka atak 130 przy 4 miejscach w zagrodzie-4 topory to siła ataku 160. Choć to, czego powinniśmy użyć zależy od defa wroga-jeśli ma baardzo dużo mieczy to wtedy wpadamy ofem z przewagą lekkiej, dlaetgo warto kilka ofów ukierunkować-na przykład jeden 2000 lk, 10000 topora i 200 taranów a drugi 3000 lk, 6000 toporów i 200 taranów. Są to liczby przykładowe oczywiście, nie zapominajmy by w większosci ofów zawrzeć pewną liczbę łuczników konnych-od 300 to 1200 ważne by mieć ofy z różną ilością łukk.
No i tarany.... 350 to wg mnie liczba optymalna-można robić z większą ilością, jednak tylko kilka takich na kilkadziesiąt wiosek. Ja przy 60 wioskach na ś13 mam jedną wioske 900 taranów, gdzie przemieszczam rycka z wekierą carlosa podwajającą obrażenia przez nie zadane... Nieocenione przy próbach zbicia murku bunkrach.
To tyle-wszystko co tu napisałem jest wyłącznie moim dziełem, opartym o moje doświadczenia w grze oraz przemyślenia-jak i wymianę zdań z innymi graczami.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Tu nie chodzi o wątpliwości. Dam przykład, ktoś napisał doskonałą książkę, ale jej nie wydał. Ktoś przypadkiem zdobył treść książki i dla wyższego dobra, by świat dowiedział jaka ona jest genialna wydał ja pod swoim nazwiskiem. Czy w tym przypadku tez byś nie miał wątpliwości? Bo ja bym miał na pewno i to olbrzymie, a ta sytuacja jest analogowa do tej jaka mamy na forum.

Co do treści poradnika, też zauważyłem parę błędów, ale po odpowiedniej weryfikacji i korekcji, byłby całkiem porządnym wsparciem dla graczy, którzy maja pierwszy kontakt z grą. Ale pamiętajcie wartość prywatna to jedna z największych wartości demokracji!!

To, że Ty miałbyś jakiekolwiek wątpliwości jest bez znaczenia. Prawo własności intelektualnej obowiązuje w tym przypadku i jakich byś nie wymieniał przykładów to i tak tego nie zmienisz. Z prawem się nie dyskutuje.
 

DeletedUser653

Guest
Jest troche chcotycznie napisany i nie jest wytłumaczone w nim jak grać na początku tylko od razu szlachcice. Nie wiem co o tym myśleć.
 

DeletedUser

Guest
Ale wioski z, powiedzmy, połową zagrody deffa już raczej nie zaatakujesz:D poza tym off robi sie prędzej niż deff.
Oczywiście jako jednostka farmiąca sprawują sie idealnie-z bardzo mocnym wskazaniem na pikinierów, najpakowniejsza jednostka w grze=zabiera 25 na głowę, natomiast lekka 80 na4-czyli po 20 na głowę.


tylko że lekka tę drogę zrobi 2x szybciej , dla mnie wniosek jest prosty czym lepiej farmić, no i wolę defa w wiosce zostawić
 
Status
Zamknięty.
Do góry