Problematyka przedmiotu do przenosin

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
Witam,

Początkowo przedmiot do przenosin służył do startu obok swoich znajomych. Po jakimś czasie niestety zaczęto kombinować jak to wykorzystać na swoja korzyść.
Rozwiązaniem Kmica problemu z nielegalnym zagęszczaniem jest całkowite wyłączenie tego przedmiotu z inwentarza.

Dla niewtajemniczonych takie są efekty zagęszczania multikontami.
721f2040d5.png

6b4de984be.png


Kmic jest z nami od 2006 roku i ma już tak głęboko zapuszczone korzenie, że go nie interesuje rozwiązanie problemu skoro może go się pozbyć jednym kliknięciem. Z jednej strony się nie dziwię bo im nikt nie płaci za przeglądanie naszych zgłoszeń, a śledzenie historii danej wioski czy to normalny gracz czy jakiś mulciak jest czasochłonne. Z drugiej strony karanie na zasadzie skoro jedno dziecko jest niegrzeczne to cała klasa nie jedzie na wycieczkę jest słabe.
Wrzucam to na forum żeby zrobić burzę mózgów i oczekuję cywilizowanej dyskusji.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
Pierwsze pytanie do pana @kmic.
Czy jest możliwe żeby ilość wiosek na danej ćwiartce dążyła do równości?

np. Ilość wiosek w ćwiartce NW, NE, SW wynosi po 2000 wsi. W ćwiartce SE dochodzi do nielegalnego zagęszczania i powstało 10 nowych wiosek.
Czy na podstawie jakiegoś parametru jesteście w stanie narzucić żeby nowe konta wyrzucało w te ćwiartki, gdzie jest dysproporcja? Ktoś zakłada konto, jego wioska ląduje na obrzeżach ćwiartki, gdzie jest mniej wiosek, przenosi się obok kolegi, ale jego początkowa wioska po przenosinach staje się barbą i zostaje tam gdzie była.

389ef61ac4.png


Co sprawiło, że ten świat pomimo tego, że był itemek do przenosin, możliwość wyboru kierunku jest taki symetryczny?
Tu są jakieś specjalne parametry czy to kwestia uczciwości graczy?


d31d4242f4.png
 
Wynik reakcji
8.446
myślałem ostatnio o tym, i imo można rozwiązać to w trakcie wstępnego logowania - plemię powinno mieć możliwość w której stronie świata wyląduje zamiast aktualnej losowości - rozwiąże to problem przedmiotu bo nie będzie potrzebny, a ekipy wylądowałyby tam gdzie chciały - oczywiście to trzeba byłoby trochę ogarnąć i podszlifować bo w takim razie kto niby będzie startował w centrum, wioski nie będą się zgadzały na kontynentach itp - ale moim zdaniem jest to wykonalne
 

awek.

Topornik
Wynik reakcji
417
Z drugiej strony karanie na zasadzie skoro jedno dziecko jest niegrzeczne to cała klasa nie jedzie na wycieczkę jest słabe.

Nie jedno, bo sam przyczyniłeś się do stworzenia problemu.


Co do rozwiązań : wystarczyłaby ilość barb jak na specjalu i nikomu nie chciałoby się tworzyć mulciaka.

Wydaje mi się jednak, że przedmiot do przenosin tworzył inny problem : środek świata po tygodniu zostawał pustynią na której zostawały same randomy.
 

AMOK X LUNDSTRAM

Zwiadowca
Wynik reakcji
659
Nie jedno, bo sam przyczyniłeś się do stworzenia problemu.


Co do rozwiązań : wystarczyłaby ilość barb jak na specjalu i nikomu nie chciałoby się tworzyć mulciaka.

Wydaje mi się jednak, że przedmiot do przenosin tworzył inny problem : środek świata po tygodniu zostawał pustynią na której zostawały same randomy.
Ja bym tam sobie został chętnie, może wytrzymałabym dużej niż 3 miesiące :)
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
Problem był od kilku światów. Jak na moim świecie przeciwnicy zaczęli to robić i nie było reakcji supportu to wtedy zaczęliśmy robić to samo. Na początku prosiłem o merytoryczną dyskusję, a nie licytowanie się czyja to wina.

Jałowienie środka świata można rozwiązać tym, że w momencie przeniesienia wioski zostaje barba w tym samym miejscu.
 

Alliare

Chłop
Wynik reakcji
10
Witam,

Początkowo przedmiot do przenosin służył do startu obok swoich znajomych. Po jakimś czasie niestety zaczęto kombinować jak to wykorzystać na swoja korzyść.
Rozwiązaniem Kmica problemu z nielegalnym zagęszczaniem jest całkowite wyłączenie tego przedmiotu z inwentarza.

Dla niewtajemniczonych takie są efekty zagęszczania multikontami.
721f2040d5.png

6b4de984be.png


Kmic jest z nami od 2006 roku i ma już tak głęboko zapuszczone korzenie, że go nie interesuje rozwiązanie problemu skoro może go się pozbyć jednym kliknięciem. Z jednej strony się nie dziwię bo im nikt nie płaci za przeglądanie naszych zgłoszeń, a śledzenie historii danej wioski czy to normalny gracz czy jakiś mulciak jest czasochłonne. Z drugiej strony karanie na zasadzie skoro jedno dziecko jest niegrzeczne to cała klasa nie jedzie na wycieczkę jest słabe.
Wrzucam to na forum żeby zrobić burzę mózgów i oczekuję cywilizowanej dyskusji.

Nie wiemy jak to technicznie wygląda. Więc skoro @kmic podjął taką a nie inną decyzję, musimy mu zaufać, lepiej grać z wyłączonym parametrem niż później płakać. Bez sensu temat.
 

Alliare

Chłop
Wynik reakcji
10
Podejrzewam, że jeśli byłoby jakieś sensownie wyjście, to zostałoby zastosowane. Niestety, zawsze znajdą się gracze/społeczności, które będą nadużywały daną rzecz.
Przykładowo, znajdujemy obecnie jakieś rozwiązanie tego problemu - Kmic je zastosuje na nowym świecie, ale znajdzie się grupa osób, która w jakiś sposób znowu nadużyje dane rozwiązanie. I na kogo spadnie hejt znowu? Na kmica i polski support.
Nie ma w tym jakiegoś dobrego wyjścia, chyba, że testowanie tego na jakichś testowych serwerach przed wprowadzeniem... Ale to wymaga czasu i pieniędzy.
 

Szari.

Rycerz
Wynik reakcji
4.185
Ograniczenie zaproszenia obok siebie do jednej osoby + ta osoba nie moze zaprosic kolejnych i po problemie , nikt nie bedzie respil darm bo wazniejsze bedzie ustawienie sie na respie,
 

Alliare

Chłop
Wynik reakcji
10
@Mickez - ale właściwie to jaki masz problem? Próbujesz się przyczepić jednej rzeczy na siłę?
Chcesz zacząć z ekipą - możesz ruszyć na wstępnym i po problemie, według mnie itemek do przenosin to największy rak jaki właśnie był w tej grze.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
Ograniczenie zaproszenia obok siebie do jednej osoby + ta osoba nie moze zaprosic kolejnych i po problemie , nikt nie bedzie respil darm bo wazniejsze bedzie ustawienie sie na respie,
To jest jakieś rozwiązanie. Wydaje mi się, że może skoczyć 5 osób do danego gracza, a potem wyskakuje jakiś komunikat, że się nie da. @kmic - czy jest możliwość ograniczenia do jednej osoby?
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
@kmic - w domyślnym ustawieniu itemka do przenosin może się przenieść 5 osób obok danego gracza na dzień.
Jak skoczy piąta osoba to przy próbie skoczenia szóstej osoby wyskakuje taki komunikat. Czy można zmienić te ustawienia z 5 osób na 2 osoby i nie na 24h tylko na zawsze? Osoby co będą chciały grać ze sobą ekipą będą mogły to zrobić, a wyeliminuje to problem sztucznego zagęszczania. W momencie jak wyłapiesz konto, które zagęszcza to w logach powinieneś mieć osobę co go zaprosiła i dajesz perma. Jest to realne?

2598dae94b.png
 

Kolorowe Kredki

Topornik
Wynik reakcji
345
ale moim zdaniem swiaty sa w dzisiejszych czasach na tyle male, ze w zupełności wystarczy mozliwosc wyboru kierunku startu zeby wbic ekipa po prostu na jeden kontynent, przynajmniej dzieki temu nie ma od pierwszych dni ekip scisnietych w grupie i od pierwszych wiosek tworzeniu sie frontow, a co za tym idzie gra na starcie staje sie ciekawsza bo ekipy sa jednak bardziej wymieszane, a dodatkowo gracze bez ekip maja jakies szanse na wykazanie sie w okolicy i potencjalne wbicie do jakiejs ekipy zamiast byc zwyklym kąskiem do zjedzenia bez szans na przetrwanie.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
Mickez, wytłumacz mi proszę jedną rzecz: na czym polega problem?
Rozmawiamy o światach non-premium, gdzie ruszają praktycznie gotowe już ekipy. Dzięki logowaniu wstępnemu członkowie plemienia znajdą się we wspólnej okolicy, ich znajomi także potrafią wylądować obok nich.
Jest więc plemię na mapie i zaczyna grać. I po co komuś w tym momencie przedmiot do przenosin? Bo nie wmówisz mi, że martwisz się o hipotetycznych nowych graczy, którzy dołączą do świata później, a chcieliby pograć koło swoich kolegów i nie mogą.
Więc o co chodzi i w jakim celu takie kombinowanie? Bo całość brzmi tu trochę jak "no nieładnie jak ktoś nadużywa tego przedmiotu i powstają takie wyspy, więc wymyślmy co zrobić aby nie dało się robić aż takich dużych wysp, ale tylko takich parę podręcznych fake wiosek dookoła"...
Ale rozwiązaniem problemu sztucznych kont jest utrudnienie ich tworzenia a nie jakiś pseudo-kompromis pt. "żeby się dało tworzyć, ale mniej niż poprzednio"...
 

AMOK X LUNDSTRAM

Zwiadowca
Wynik reakcji
659
Mickez, wytłumacz mi proszę jedną rzecz: na czym polega problem?
Rozmawiamy o światach non-premium, gdzie ruszają praktycznie gotowe już ekipy. Dzięki logowaniu wstępnemu członkowie plemienia znajdą się we wspólnej okolicy, ich znajomi także potrafią wylądować obok nich.
Jest więc plemię na mapie i zaczyna grać. I po co komuś w tym momencie przedmiot do przenosin? Bo nie wmówisz mi, że martwisz się o hipotetycznych nowych graczy, którzy dołączą do świata później, a chcieliby pograć koło swoich kolegów i nie mogą.
Więc o co chodzi i w jakim celu takie kombinowanie? Bo całość brzmi tu trochę jak "no nieładnie jak ktoś nadużywa tego przedmiotu i powstają takie wyspy, więc wymyślmy co zrobić aby nie dało się robić aż takich dużych wysp, ale tylko takich parę podręcznych fake wiosek dookoła"...
Ale rozwiązaniem problemu sztucznych kont jest utrudnienie ich tworzenia a nie jakiś pseudo-kompromis pt. "żeby się dało tworzyć, ale mniej niż poprzednio"...
Dajcie możliwość wyboru kierunku, właśnie dla nowych graczy ja startuje z rodziną około 490 osób chcemy być na jednej stronie świata.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.045
Mickez, wytłumacz mi proszę jedną rzecz: na czym polega problem?
Rozmawiamy o światach non-premium, gdzie ruszają praktycznie gotowe już ekipy. Dzięki logowaniu wstępnemu członkowie plemienia znajdą się we wspólnej okolicy, ich znajomi także potrafią wylądować obok nich.
Jest więc plemię na mapie i zaczyna grać. I po co komuś w tym momencie przedmiot do przenosin? Bo nie wmówisz mi, że martwisz się o hipotetycznych nowych graczy, którzy dołączą do świata później, a chcieliby pograć koło swoich kolegów i nie mogą.
Więc o co chodzi i w jakim celu takie kombinowanie? Bo całość brzmi tu trochę jak "no nieładnie jak ktoś nadużywa tego przedmiotu i powstają takie wyspy, więc wymyślmy co zrobić aby nie dało się robić aż takich dużych wysp, ale tylko takich parę podręcznych fake wiosek dookoła"...
Ale rozwiązaniem problemu sztucznych kont jest utrudnienie ich tworzenia a nie jakiś pseudo-kompromis pt. "żeby się dało tworzyć, ale mniej niż poprzednio"...

Bo na wstępnym nie masz możliwości ułożenia swojego składu. Może Twoją ekipę wyrzucić w ścisłym centrum, gdzie jest największy kocioł i wiadomo, że najłatwiej zacząć od obrzeży. W momencie, gdy jest przedmiot do przenosin możesz formować kształt swojego plemienia, a co ważniejsze rozmieścić graczy tak jak Ci pasuje. Czyli na flankach najbardziej solidni gracze, a w środku... mniej solidni. Nie jestem pionierem sztucznego zagęszczania. Mi naprawdę zależy tylko i wyłącznie na tym bym mógł swoim składem ruszyć obok siebie. Nie chce pseudo-kompromisu tylko zastanawiam się jak wyeliminować problem sztucznego zagęszczania w całości.

@kmic - Czy można ustawić taki parametr na tym przedmiocie do przenosin by był aktywny tylko przez 24h? I tylko w momencie startu świata, coś ala te magiczne kapelusze co można ich używać przez x dni.
 
Ostatnia edycja:
Do góry