Odniosę się tylko do jednej wypowiedzi, idealnie podsumowującej argumentację "oburzonych".
Automatyczne synchro to już jest kompletny idiotyzm. To była gra strategiczna, a teraz nie każde będzie miał równe szanse, a osoby, które nie mają umiejętności i refleksu będą mogły robić to co było po za Ich zasięgiem.
To zdecyduj się o czym piszesz. Gra strategiczna polega na wymyślaniu (uwaga, niespodzianka będzie!) STRATEGII. Czyli planowaniu jak rozbudować wioskę, ile i jakich wojsk wyprodukować, kogo zaatakować, z kim wejść w sojusz itd... To jest STRATEGIA.
Co ma wspólnego z jakąkolwiek strategią szpanowanie, że potrafi się 4 razy nacisnąć szybko jakiś klawisz? To jest właśnie zaprzeczenie strategii, czyli bezmyślne klikanie w stylu "strzelanek" czy gier sportowych starego typu (gdzie aby np. szybko przebiec jakiś dystans należało jak najszybciej wciskać spację czy inny klawisz). Właśnie dzięki wprowadzeniu tej funkcji gra odzyskuje swój charakter STRATEGII, niwelując irracjonalną przewagę dla osób, które "są lepsze" bo używają określonej przeglądarki i potrafią korzystać z jej skrótów klawiaturowych.
To także wielki ukłon w stronę graczy, którzy logują się z różnych miejsc (np. w szkole czy pracy), gdzie niekoniecznie mają czas i możliwość aby użyć konkretnej przeglądarki a tym bardziej dostosowywać jej ustawienia do swoich potrzeb. O użytkownikach telefonów - z niekoniecznie mega szybkim dostępem do internetu - już nie wspominając.
A czy teraz "każdy noob" będzie mógł wysłać "karetę"? Się okaże... najpierw musi dojść do takiego etapu gry, że będzie w jednej wiosce posiadał 4 szlachciców (co już jest dość ostrą selekcją), a większość graczy dochodzących do takiej fazy rozwoju potrafi jednak czytać i ma dostatecznie dużo czasu by opanować tę tajemną sztukę na własną rękę... Zresztą zapewne dla niejednej osoby, która po wysłaniu swej pierwszej w życiu "karety" i otrzymaniu 4 raportów z czerwonymi kropkami, ta funkcja wyda się "głupia", "nieprzydatna" itd...
Można tylko pogratulować tym wszystkim "pro", którzy boją się, że nagle wszyscy dotychczas słabsi gracze (bo są "noobami", którzy nie znaleźli w sieci poradnika jak wysyłać szybkie ataki) zaczną ich hurtem przejmować...
Odnośnie pojawiających się pytań "dlaczego aktualizacja w dzień a nie w nocy": aktualizacja przeprowadzana jest jednocześnie we wszystkich krajach gry (poza pojedynczymi wersjami, które "pilotowo" startują dzień wcześniej), łącznie jest to parę godzin pracy programistycznej. Później zaś wyłapujemy jak najszybciej feedback dotyczący ewentualnych błędów, aby w razie potrzeby móc jak najszybciej zareagować na nie.
Dlatego przy aktualizacji pracuje tak naprawdę cały sztab ludzi, nie wymagajmy by spędzali oni noce w pracy. A dzięki obecności wówczas większego grona graczy, mamy zdecydowanie większą okazję, że szybciej ktoś zgłosi jakiś błąd i będzie można przystąpić do pracy nad nim.
Zresztą proszę zauważyć, że to już nie są takie aktualizacje jak kiedyś, kiedy to zatrzymanie serwerów trwało po 5-10 minut. Teraz w zdecydowanej większości przypadków jest to czas liczony w sekundach (na danym serwerze). Większość osób zdąży jedynie zarejestrować fakt, że zostali wylogowani z gry i muszą zalogować się ponownie.
Poza tym pomysłowość naszych graczy nie zna granic. I nie mam wątpliwości, że nawet gdyby aktualizacja odbywała się między 3:40 a 4:20 w nocy, to i tak znalazłyby się osoby mające pretensje o to, że już od dawna miały zaplanowaną akcję na 3:55 i fakt przeprowadzania w tym czasie aktualizacji oczywiście nie jest przypadkiem, ale ewidentnym spiskiem wymierzonym przeciwko ich plemieniu, którego wszyscy dookoła się boją, a support w sposób jednoznaczny wspomaga ich wrogów, którzy muszą się uciekać do takich sztuczek by mieć szanse w walce... Folklor...