Trening rycerza

Czy propozycja jest warta wprowadzenia

  • Tak

    Głosy: 5 83,3%
  • Nie

    Głosy: 0 0,0%
  • Tak, ale w zmienionej formie

    Głosy: 1 16,7%

  • W sumie głosujących
    6

Pogryziony

Chłop
Wynik reakcji
8
Witajcie,

Chciałbym otworzyć dyskusję na temat obecnego systemu treningu rycerza, który, jak sądzę, wymaga istotnych zmian, aby lepiej służył graczom. Zauważyłem, że obecny system, mimo że oferuje ciekawe możliwości rozwoju naszych postaci, posiada kilka kluczowych problemów, które ograniczają naszą strategiczną swobodę.

Główne Problemy:

  1. Dysproporcja efektywności: Obecnie system wydaje się premiować krótkotrwałe sesje treningowe, co paradoksalnie skutkuje mniejszą efektywnością długotrwałych treningów. Taki stan rzeczy nagradza graczy wysyłających rycerzy na krótkie sesje treningowe i pozwala na bezpieczne rotowanie rycerzem w razie potrzeby.
  2. Koszty vs. Korzyści: Koszty surowców nie są proporcjonalne do zdobywanego doświadczenia, szczególnie w kontekście dłuższych sesji treningowych. Bardziej opłaca się wysłać rycerza na 3 najkrótsze sesje treningowe zamiast na jedną najdłuższą.
  3. Zachęta do wyłączenia rycerza z gry: System nie oferuje wystarczających bodźców do zaangażowania w dłuższe sesje treningowe, co mogłoby przynieść większe korzyści i urozmaicić rozgrywkę. Dłuższe sesje treningowe powodują wyłączenie rycerza z gry na długi czas, co jest plusem dla przeciwnika. W momencie, kiedy sami nic nie zyskujemy, nie ma sensu używać długiego treningu.
Propozycje Zmian:

W odpowiedzi na te problemy, proponuję kilka zmian, które mogłyby wprowadzić większą równowagę i strategiczną głębię do systemu treningu rycerza:

  1. Zwiększenie procentowego XP za długie szkolenia: Aby zachęcić do inwestowania w dłuższe sesje treningowe, proponuję znaczne zwiększenie procentowego zdobytego XP, szczególnie dla najdłuższych dostępnych opcji treningowych.
  2. Dynamiczne skalowanie kosztów: Koszty surowców powinny odzwierciedlać zarówno czas trwania sesji szkoleniowej, jak i potencjalne zdobyte XP, zachęcając graczy do większych inwestycji czasu i zasobów w rozwój rycerza.
Poziom Szkolenia% Zdobytego XP względem bazowegoKoszt drewnaKoszt glinyKoszt żelazaCzas szkolenia
1Bazowy XP (7.5% wymaganego doświadczenia na kolejny poziom)2000200020002:30:00
2+150% (2.5x bazowe XP)4500450045005:00:00
3+400% (5x bazowe XP)85008500850010:00:00
4+900% (10x bazowe XP)16000160001600016:00:00
5+1500% (16x bazowe XP)33000330003300038:00:00

3. Wprowadzenie bonusu za długie szkolenie: Aby wprowadzić balans w zdobywaniu doświadczenia przez rycerza oraz wyłączenia go z aktywności w grze (wyłączenie bonusów w wiosce stacjonowania) proponuję wprowadzenie dodatkowej procentowej szansy na zdobycie manuskryptu z określonej kategorii w momencie zdobycia kolejnego poziomu przez rycerza.
bonus.png

4. Wprowadzenie dodatkowej opcji poszukiwania manuskryptu: Ze względu na dużą losowość zdobywania manuskryptów, często gracze nie są w stanie skompletować manuskryptów do zbudowania dobrego rycerza. Proponuję dodanie kolejnej opcji poszukiwania manuskryptów. Opcja ta miałaby bardzo długi czas, wysoki koszt i nie gwarantowałaby zdobycia manuskryptu. Proponowałbym ustawienie kosztu równego ostatniej - najdroższej opcji.
nowa opcja.png

Zachęcam wszystkich do podzielenia się swoimi doświadczeniami z obecnym systemem oraz opiniami na temat proponowanych zmian.
 
Ostatnia edycja:
Do góry